Jump to content

Ännu en Katt bland H,,,,!

Tommyax

Recommended Posts

Efter 2 års abstinens och snyltåkande med polare, var jag tvungen att ha nått och åka i. Så igår slog jag till och köpte en Cougar XR7 -70.

Höll mig i vart fall inom familjen.

Då min mustang är ett lååååångtidsprojekt,,,,

Cougarn är nybes och jag kommer inte göra mer än nödvändig för att ha den rullande de närmsta 2 åren, Fantiserar redan om att göra en Eliminator Clone av XR7:an i framtiden.

Vad härligt att köra de drygt 20 milen hem igår em. gött väder, solen i ryggen, gött ljud i bilen vibrationerna, krängningarna i kurvor, den vingliga servostyrningen, dofterna av bensin och olja, det brutala knycket vid kickdown, perfekta jämna bromsar. (läcker något från rör till oljekylare till växellådan,,,tror jag).

I helgen får jag göra en utredning och fastställa status och identifiera vilken drivlina utvxl. m.m. som sitter i bilen. (+2000 rpm/90Km/h)

Tyvärr blir det inget Elmia i år för mig, men,,,,

Powermeet Hässleholm, Nostalgia Ronneby, Powermeet i Västerås, Powermeet i Emmaboda,m, mfl,,,,,,Vilken sommar det kan bli!

F-n vad roligt med vår i luften och (NY) bil!

Bilder kommer,,,,,,

Tommy 8)

Lite bilder,, Den är i hyffsat skick, dörrarna är dock lite kexiga i nederkant, kromet fram och bak är lite dåligt, 14" fälgarna är lite tråkiga och är rätt ärgade.

Men va f-n, det är ju en "bruksbil" till Mustangen blir klar,,,,

Blir nog ett par 15-16" framöver 245 bak och 225 fram.

Ingen som har ett komplett fälg/däck set liggandes till ett hyffsat pris?:?:

Kan nån säga vad inredningens färg heter,,aqua, ljusblå, blå eller vad?

Troligtvis inte aqua väl.

Tommy 8)

Gratulerar till en riktigt fin bil 8) . Det finns inte många katter från -67 till -70 i Sverige. Ser ut att ha väldigt fin klädsel på framstolarna. Mina orginal säten har sprickor i sömmarna på sittdelen fram.

Du har troligtvis 3.00:1 i bakaxelutväxling. Exakt samma bestyckning som min hade från början. Mina 4V "closed quench" toppar är dock sedan länge borta. Har ju från förra säsongen "trimmat ner" till 2V toppar. Något som visade sig vara mycket bra :twisted: Drar härligt från tomgång till 5000rpm.

Nu är vi ju i alla fall tre som har katter som visar sig på forumet. Finns det fler? :)

Ok, utväxlingen blir jag inte klok på, men 3.00 kan nog stämma.

Dock så rullar motsatta hjulet inte åt motsatt håll när man lyfter upp bilen för att kolla utvxl. Snurrar med/mot en bit och stannar sedan,,,,

Lamelldiff el. kass diff??

Tyvärr så är Förarstolen omklädd, med galon, passagerar ock baksäte är i rätt bra skick med läder/galon.

mvh Tommy. 8)

Är du verkligen tvungen att ha de fula löjliga reflexerna ovanför avgasrören på kofångaren bak? :?

Här säger de inget om det när man besiktigar. Inte i Blekinge heller där min besiktigades förra gången 2003.

Reflexerna skall bort,,Har bara inte hunnit reflektera (he-he) över hur fult det är med dem där., När det gäller backspegeln och tråget återkommer jag.

Förre ägaren åkte på att montera bälten i efter 35 år utan bälten monterade på bilen., Visserligen bra men fulare i kupen.

mvh Tommy 8)

Har också införskaffat en katt, fast annan sort dock nästan inom familjen.

En Pantera, Har alltid gillat dom, fick sälja av en del andra bilar för att ha råd. men det var det värt.

Snygg och inte så vanlig.

Även om det nu är en Italienare så sitter det ju en riktig motor i den i alla fall :D

En svartlackerad 351 Cleveland, eller ? 8)

Det var några rejäla baksulor du har :shock: Vad är det för någon dimension?

@ HT-66:a, cmc1605

Såg nu att du saknar alla kromlisterna till skärmkanterna och den breda alu "sill platen" utanpå trösklarna. Det skämde faktiskt inte :) . Eliminatorn hade väl heller inga skärmlister och kanske inte tröskelplåten heller ? Hmm. Får kolla på bilder igen.

Jag är ute efter de bakre kromlisterna på skärmkanterna men tycker inte det är så viktigt att jag vill betala typ 1500kr styck för dem.

Har du dina lister kvar Tommy?

Ja Radioman skapliga sulor, tyckte bilprovningen också 335/35/17.

351C stämmer kanske inte svartlackad precis mer åt det polerade hållet.

Eller lite svart lackat är det ju o blått.

Radioman,,,Nej jag har tyvärr inte de listerna. Ringde nyss förrförra ägaren som bla lackat om bilen samt gjort en del renoveringar på motorn.

Bilen hade inte de listerna eller backspegel då han köpte den för ca 10 år sedan,, Funderar på att ev. ringa den 3:e i raden av ägare från nu. Ett långskott, men värt ett försök.

Tycker inte heller det stör att de saknas (listerna) Cougarn orginal ser lite för snäll ut.

Har luskat reda på en 9" klump med 3.55 som jag skall hämta i helgen. :lol:

Panteran såg fräck ut med,, och absolut inte snäll den heller.

mvh Tommy

Mustangen har fått bistå med sina sulor, om det blir permanent eller tillfälligt återstår att se,,Tycker själv det ser bra ut.

Lustigt när jag köpte mussen och även nu när jag köpte denna så var de utrustade med likadana Cragar SS. De förra gick lätt och sälja till hugande spekulanter bestående av EPA-traktor ägare som blev till sig i byxorna när de fick se ett par 245:or på en kromad fälg.

Personligen gillar jag inte kromade fälgar särskilt mycket,,,