Jump to content

Vill träffa likasinnade bilkompisar ..


Radioman

Recommended Posts

Hej :D

Jag är väl ingen sådan där kille som måste åka på alla träffar, men söker ändå här kontakt med likasinnade.

Känner inte att jag vinner på att bli medlem i Mustangklubben när jag inte har någon Mustang. Ändock, detta forumet är ju guld. :)

Sedan finns det ju tydligen 5st. Kattägare som florerar här. 8)

Vart jag vill komma är att när jag åker till Wheels & Wings, Nossebro Powermeet, Classic Backamo osv. så hade det varit kul att få känna igen någon av alla Mustangägare här på forumet som även visar sig på träffarna.

Lite allmänt bilsnack bara.. Som Cougar ägare är man ruskigt ensam. Har kontakt med en handfull människor i Sverige.

Dt finns bara ca. ett drygt 50tal ägare av Mercury Cougar från -67 till 70 i Sverige. tänk då så få Cabriolet från -70 det finns. Mindre än 5st är det. Det finns ett par stycken i Norge också. Tänk så ensam en Kattägare är :(

En Cougar är så sällsynt så om ni ser en kan ni väl gå fram och hälsa på oss, som god Ford Mustangägare ?

Kom gärna fram till mig och hojta om ni ser mig i år. Jag är den ende i Sverige som har en Cougar cab -70 med pärlemovitlack. Det syns jag lovar :--

Jag är inte lika framfusig och leviterande i min framtoning live som i skrift... faktiskt. Ganska blyg :oops:

Kanske ses vi i sommar. Snack om motorer trim mm.

Hoppas på date :--:oops: Hrmm, jag har fru och barn, var inte orolig.

Link to comment
Share on other sites

Då lår vi synas, för jag ska åka på så många träffar jag bara kan hinna med i år...

Just nu cadillac och mustangägare.

Men allra helst skulle det få bli mopar, hahaha.

Men vem har råd med en 71 cuda idag, inte jag iallafall.

Och mustangen är snäll både mot mig och min inte så himla feta plånbok.

Mvh Klas

maila gärna på

klas.svahn@spray.se

Link to comment
Share on other sites

Hej Beercan

Stega gärna fram och heja om du ser mig i sommar. Det är min första hela säsong där bilen är körbar.

Din plånbok är det väl inget fel på. Två entusiastbilar :)

Ok, du kanske hållt på i många år också.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Åk till Rättvik sista helgen i juli så får du träffa många från klubben. Titta på

länken "Pony Tour Sweden". Eller tycker du att det blir för långt från Göteborg?

Det är många Mustangägare som kommer att åka från alla håll i Sverige, även

från G-borg. Själv åker jag från Umeå. c:a 55 mil.

Min polare har en Cougar -71, 351C cab.

Nvh.

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer försöka ta mig till Nossebro, Backamo & Varberg. Känna igen min röda mustang HT -67 bland alla andra röda mustanger lär ju vara tufft när den står still. Men är den igång lär det nog vara den som mullrar bäst. :roll:

Känna igen mig brukar vara lättare, 190cm , 90kg och rött bockskägg. Vid solsken syns troligen min mustangtatuering med. Ungar och tant brukar vara med.

Är väl inte den som pratar hål i skallen på folk jag inte känner men är för den sakens skull inte otrevlig. 8)

Ni når mig även på:

mail; pelle76@saab4fun.com

m s n: pelle76@telia.com (obs ej mail)

icq; 43764280

url; www.mustangpower.se

Link to comment
Share on other sites

Men är den igång lär det nog vara den som mullrar bäst. :roll:

Mullrar bäst? hå hå, då har du inte hört min. Dubbelt tvåtums hedders som förstoras ut till två 3 tums rostfria där bak. Inga sådana där nedåt-slokande prinskorvar till avgasrör som en del orginalmustanger har. :D Dessutom de "åtråvärda", "eftertraktade", "väljudande" ja berömen tar aldrig slut - Simons dämpare, en på var sida :--

Vi syns kanske då. Kanske hittar du mig lättare? Fast en lång rödhåring med bockskägg ser man inte så många av heller :) Förra året i Nossebro hade jag inte hunnit få klart motorn men det fanns ingen Cougar där vad jag kunde se. I år blir det minst en. Jag har kontakt med några andra som inte är på detta forum som jag kanske kan få ut.

Jag hör av mig.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
Detta är två ställen för er:

Mercury Cougar Sweden, alla i Sverige registerade 1967-73 Cougar, http://www.mercurycougar.se/

Mercury Cougar Sweden på Facebook, http://www.facebook.com/group.php?gid=144551653117

Välkomna!

Jaha......

Inloggning

Endast godkända användare kan logga in.

Registering

Endast hos Transportstyrelsen registrerade Cougar-ägare kan registrera sig. Manuell kontroll av ägarskapet sker innan registreringen godkänns.

En kjenns inte spesielt velkommen då vel........!

Mvh

JohnB

Link to comment
Share on other sites

Jaha......

Inloggning

Endast godkända användare kan logga in.

Registering

Endast hos Transportstyrelsen registrerade Cougar-ägare kan registrera sig. Manuell kontroll av ägarskapet sker innan registreringen godkänns.

En kjenns inte spesielt velkommen då vel........!

Mvh

JohnB

Beklagar, men Mercury Cougar-registret innehåller integritetsnära personuppgifter (regleras av PuL) samt information om alla bilarna, vilket inte ska/får inte spridas hur som helst.

Facebook-gruppen kan vem som helst däremot besöka, och bli medlem i.

Ivar

Link to comment
Share on other sites

Tyvær vegrar jag logga på Facebook. Har nog men diverse forum....;-)

Lite synd att det er så med eran register, då jag søker lite uppgifter om en Cougar i Sverige!

Mvh

JohnB

JohnB, maila mig privat, så hjälper jag dig.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...