Jump to content

Recommended Posts

Tänkte att det kunde vara kul att samla en lista på filmer innehållande Mustanger, nya och gamla.

Det är bara att fylla på om ni kommer på nån mer.

Gone in 60 seconds 1974;

GUL/SVART -73 Mach 1

Eleanor%27s-original-room-at-.jpg

Gone in 60 seconds 2000;

SV/GRÅ Shelby GT 500E

gt500epic.gif

Mina Jag och Irene;

RÖD Mustang cab -65-66 fann ingen bild på bilen.

photogallery

Mister Bean, The movie;

RÖD Mustang cab 65

mustang.jpg

Bullit;

Grön Mustang FB-68

9615.jpg

Diamantfeber;

RÖD -71 Mach 1

2wheels.jpg

Born to run;

Mach 1 70, 428 cj

movieborntorun.jpg

Goldfinger;

WIMLEDONWHITE? Mustang cab 64 1/2

goldfinger_scene3.jpg

Men det skulle varit denna men den blev inte klar i tid.

goldfinger_fastb1.jpg

U-Turn;

RÖD Mustang cab -64 1/2.

8763_4.jpgTriStar Pictures

A Man and a Women. Ett drama om en man o en kvinnas relation där en vit Mustang GT körs av mannen i filmen... Har tyvärr ingen bild.. filmen är i från slutet av -60 talet...

I Tv serien om en privat deckare vid namn Brocelman i från slutet av -70 talet kör han en matt röd skraltig ford mustang cab -65. Gjorde en gästspelning i den mer kända privatdeckar serien Rockford files.

I tonårs serien 21 Jump street med Jonny Depp i huvud rollen som privat spanare för ungdoms polisen... Där kär han en blå metallic -67 fastback.

Vanilla sky med Tom Cruise kör han en -68 fast back.. en kopia av bullitt bilen.

Det finns en film om en gentlemanna tjuv med Ryan O Neill i huvdrollen.. där han kör en beige -65 -66 cvab mustang. vet tyvärr ibte vad filmen nu heter...

I filmen weels of fury... körs det en blå metallic mustang (-71 -72 ??? )

I filmen Lock Up med Sylvester Stalone.. renoverar de en Mustang i fängelset av fångarna....

I Pelikan Fallet med Julia Roberts kör hennes älskare en Mustang som sedan sprängs i luften!!!???? *URK*

Sen finns det ännu mer filmer o serier där mustanger körs... massor!!! *s*

men de får räcka så här....

I Filmen bullitt va det en -68 mustang... eller rättar sagt 2 st... en Gt en vanlig fastback... en överlevde film scenerna.... finns tydligen i en lada/garage orörd.... Tydligen en knepig ägare nu som vägrar visa den eller sälja den....

jag har the driver på DVD... men den var riktigt tråkig, så jag har inte sett klart den än... och i de första 20 min, tror jag INTE jag såg nån Mustang...

men visst är det självklart... att när man kikar på en film, så håller man ögonen öppna på OM man ser en mustang nånstans :D

• 2 weeks later...

Vet inte om det bara är jag som lagt märke till det här men....

I den gamla svenska klassikern "Vi hade iallafall tur med vädret" var det ju med en svart '68 Shelby. Jag blev helt chockad när jag upptäckte det efter att ha sett filmen ett par gånger tidigare.

Det är "raggarbilen" på macken som raggarn står och mekar med under huven. Och frugan smäller in i Shelbyn med 245:an så att huven slår igen över raggarn. Värt att se.

Mycket intressant att en bil som '68 Shelby klassades som en riktig pilsnersläde på den tiden! :cry:

Ha-ha, det påminner mig om en kompis som för ett antal år sedan köpte en -65 Thunderbird Cab tillsammans med sin bror. Lite senare visas filmen "Barnens Ö" på TV. Där får dom se att deras Thunderbird är med, man står och burnar med den vid en mack.

• 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

i den svenska filmen klassfesten finns en kort sekvens med en grön 71-73 mustang mach1, ett par som sitter och hånglar om jag inte missminner mig

sedan finns det en film som heter black cat run, handlar mest om en olds 442 och en chevelle men flickvännen som blir kidnappad har en 65as ljusblå mustang

• 1 month later...
Den senaste i raden av the fast and the furious filmen blir en nyare mustang (2002) mosad under en trailer. Var så länge sedan jag såg filmen... Det kanske var en röd med stripes på :P

Bilen var en ny röd Saleen..

En film som inte ens finns med i den listan som "matteponken" la upp länk till är Mad Max 2-The road warrior. Där kör Mel Gibson en svart 71-72 Mustang fastback. Den är modifierad både fram och bak...but still a Mustang...

• 1 year later...
jag har the driver på DVD... men den var riktigt tråkig, så jag har inte sett klart den än... och i de första 20 min, tror jag INTE jag såg nån Mustang...

men visst är det självklart... att när man kikar på en film, så håller man ögonen öppna på OM man ser en mustang nånstans :D

Jag lyckades faktiskt titta på hela filmen häromsistens. Och det VAR faktiskt en Mustang med...en Svart HT 64-66.

En film som inte ens finns med i den listan som "matteponken" la upp länk till är Mad Max 2-The road warrior. Där kör Mel Gibson en svart 71-72 Mustang fastback. Den är modifierad både fram och bak...but still a Mustang...

Sorry, men det var en Ford Falcon. Sånna dräller det av på den Australiensiska sidan av världen.

En annan 'Stang som är värd att nämnas är den röda 65-66 cabben i "En vampyrs bekännelser" som journalisten kör iväg med på slutet.

Vampyren heter för övrigt Lestat i filmen. Namnet finns som signatur

på det här forumet. Se upp om någon kallar till fullmåneträff...

I Independence Day kör Will Smith en röd 65:a eller 66:a.

Vad gäller G N' R så är det väl videon till November Rain?

Har för mig Jim Carey kör en Musse i en av sina senare filmer...Mina Jag & Irene? Jag får kolla upp det.

Det stämmer, men det han gör med bilen är onödigt...

MAN SKALL SPRINGA RUNT BILEN, INTE GENA ÖVER HUVEN!!!!!!!!

• 8 years later...