Fredrik fd 863 September 22, 2003 Report September 22, 2003 Tänkte att det kunde vara kul att samla en lista på filmer innehållande Mustanger, nya och gamla.Det är bara att fylla på om ni kommer på nån mer.Gone in 60 seconds 1974;GUL/SVART -73 Mach 1Gone in 60 seconds 2000;SV/GRÅ Shelby GT 500EMina Jag och Irene;RÖD Mustang cab -65-66 fann ingen bild på bilen.Mister Bean, The movie;RÖD Mustang cab 65Bullit;Grön Mustang FB-68Diamantfeber;RÖD -71 Mach 1Born to run;Mach 1 70, 428 cjGoldfinger;WIMLEDONWHITE? Mustang cab 64 1/2Men det skulle varit denna men den blev inte klar i tid.U-Turn;RÖD Mustang cab -64 1/2.TriStar Pictures Citera
BengtSturesson September 22, 2003 Report September 22, 2003 A Man and a Women. Ett drama om en man o en kvinnas relation där en vit Mustang GT körs av mannen i filmen... Har tyvärr ingen bild.. filmen är i från slutet av -60 talet... I Tv serien om en privat deckare vid namn Brocelman i från slutet av -70 talet kör han en matt röd skraltig ford mustang cab -65. Gjorde en gästspelning i den mer kända privatdeckar serien Rockford files.I tonårs serien 21 Jump street med Jonny Depp i huvud rollen som privat spanare för ungdoms polisen... Där kär han en blå metallic -67 fastback.Vanilla sky med Tom Cruise kör han en -68 fast back.. en kopia av bullitt bilen.Det finns en film om en gentlemanna tjuv med Ryan O Neill i huvdrollen.. där han kör en beige -65 -66 cvab mustang. vet tyvärr ibte vad filmen nu heter...I filmen weels of fury... körs det en blå metallic mustang (-71 -72 ??? )I filmen Lock Up med Sylvester Stalone.. renoverar de en Mustang i fängelset av fångarna....I Pelikan Fallet med Julia Roberts kör hennes älskare en Mustang som sedan sprängs i luften!!!???? *URK*Sen finns det ännu mer filmer o serier där mustanger körs... massor!!! *s*men de får räcka så här....I Filmen bullitt va det en -68 mustang... eller rättar sagt 2 st... en Gt en vanlig fastback... en överlevde film scenerna.... finns tydligen i en lada/garage orörd.... Tydligen en knepig ägare nu som vägrar visa den eller sälja den.... Citera
Gäst September 22, 2003 Report September 22, 2003 Filmen när Robert Deniro kör en 65 el 66 cab"Cape fear" Citera
Fredrik fd 863 September 23, 2003 Author Report September 23, 2003 Den filmen med gentlemannatjuven, heter möjligtvis inte The driver, Jag har inte sett den men en kille sa att han trodde att det var en Mustang med. Citera
lestat September 23, 2003 Report September 23, 2003 jag har the driver på DVD... men den var riktigt tråkig, så jag har inte sett klart den än... och i de första 20 min, tror jag INTE jag såg nån Mustang... men visst är det självklart... att när man kikar på en film, så håller man ögonen öppna på OM man ser en mustang nånstans Citera
Power Kecke September 23, 2003 Report September 23, 2003 Den senaste i raden av the fast and the furious filmen blir en nyare mustang (2002) mosad under en trailer. Var så länge sedan jag såg filmen... Det kanske var en röd med stripes på Citera
mats g johansson September 23, 2003 Report September 23, 2003 Mer info om Goldfingermustangen finns på siten som bilden är länkad ifrånhttp://www.ponysite.de/goldfinger.htmPå ponysite.de fanns även en länk till en utförlig sida om Bullitmustangen inklusive ideer om var bilen finns:http://people.freenet.de/pony/index2.htmMats Citera
Fredrik fd 863 September 24, 2003 Author Report September 24, 2003 Mer info om Goldfingermustangen finns på siten som bilden är länkad ifrånhttp://www.ponysite.de/goldfinger.htmPå ponysite.de fanns även en länk till en utförlig sida om Bullitmustangen inklusive ideer om var bilen finns:http://people.freenet.de/pony/index2.htmMatsJa, den reklamfilmen för Puma kommer jag väl ihåg.Den var mycket bra! Citera
matteponken October 6, 2003 Report October 6, 2003 Hallå! Hittade en soda på nätet som hade en enorm lista på filmer som det fanns mustanger iwww.bradbarnett.net/mustangs/movies.htm Citera
hakan_975 October 6, 2003 Report October 6, 2003 I en av Guns n' Roses videor krashar dom en Mustang (Shelby ?) utför ett stup.Kommer inte ihåg vad låten heter... /H Citera
NiklasW October 6, 2003 Report October 6, 2003 Vet inte om det bara är jag som lagt märke till det här men....I den gamla svenska klassikern "Vi hade iallafall tur med vädret" var det ju med en svart '68 Shelby. Jag blev helt chockad när jag upptäckte det efter att ha sett filmen ett par gånger tidigare.Det är "raggarbilen" på macken som raggarn står och mekar med under huven. Och frugan smäller in i Shelbyn med 245:an så att huven slår igen över raggarn. Värt att se. Mycket intressant att en bil som '68 Shelby klassades som en riktig pilsnersläde på den tiden! Citera
Ronnie S October 7, 2003 Report October 7, 2003 Ha-ha, det påminner mig om en kompis som för ett antal år sedan köpte en -65 Thunderbird Cab tillsammans med sin bror. Lite senare visas filmen "Barnens Ö" på TV. Där får dom se att deras Thunderbird är med, man står och burnar med den vid en mack. Citera
Fredrik fd 863 October 20, 2003 Author Report October 20, 2003 Såg på TV igår på nån typ av filmkrönika att Harrison Ford (läge att byta efternamn kanske?) lyckades bra med att misshandla en ny Saleen Mustangcab.Ur Hollywood Homicide (2003) Citera
Martin CMC1324 November 19, 2003 Report November 19, 2003 Beverly HillsTV - serien där Brandon kör äldre mustang cab Citera
Martin CMC1324 November 24, 2003 Report November 24, 2003 How to loose a guy in 10 daysI början av filmen sitter en dam i en nyare mustang. Citera
Fredrik fd 863 November 24, 2003 Author Report November 24, 2003 Det finns en video med Sahara Hotnights, där de "kör" en röd Mustangcab 64-66. Vet inte vad låten heter. Citera
Emil November 24, 2003 Report November 24, 2003 i den svenska filmen klassfesten finns en kort sekvens med en grön 71-73 mustang mach1, ett par som sitter och hånglar om jag inte missminner migsedan finns det en film som heter black cat run, handlar mest om en olds 442 och en chevelle men flickvännen som blir kidnappad har en 65as ljusblå mustang Citera
Gäst December 31, 2003 Report December 31, 2003 Den senaste i raden av the fast and the furious filmen blir en nyare mustang (2002) mosad under en trailer. Var så länge sedan jag såg filmen... Det kanske var en röd med stripes på Bilen var en ny röd Saleen.. Citera
NiklasW December 31, 2003 Report December 31, 2003 En film som inte ens finns med i den listan som "matteponken" la upp länk till är Mad Max 2-The road warrior. Där kör Mel Gibson en svart 71-72 Mustang fastback. Den är modifierad både fram och bak...but still a Mustang... Citera
Fredrik fd 863 February 22, 2005 Author Report February 22, 2005 jag har the driver på DVD... men den var riktigt tråkig, så jag har inte sett klart den än... och i de första 20 min, tror jag INTE jag såg nån Mustang... men visst är det självklart... att när man kikar på en film, så håller man ögonen öppna på OM man ser en mustang nånstans Jag lyckades faktiskt titta på hela filmen häromsistens. Och det VAR faktiskt en Mustang med...en Svart HT 64-66. Citera
LupusRex February 22, 2005 Report February 22, 2005 En film som inte ens finns med i den listan som "matteponken" la upp länk till är Mad Max 2-The road warrior. Där kör Mel Gibson en svart 71-72 Mustang fastback. Den är modifierad både fram och bak...but still a Mustang... Sorry, men det var en Ford Falcon. Sånna dräller det av på den Australiensiska sidan av världen.En annan 'Stang som är värd att nämnas är den röda 65-66 cabben i "En vampyrs bekännelser" som journalisten kör iväg med på slutet. Citera
fd cmc1234 February 23, 2005 Report February 23, 2005 Vampyren heter för övrigt Lestat i filmen. Namnet finns som signatur på det här forumet. Se upp om någon kallar till fullmåneträff...I Independence Day kör Will Smith en röd 65:a eller 66:a. Citera
ht67 cmc 1502 February 23, 2005 Report February 23, 2005 Vad gäller G N' R så är det väl videon till November Rain?Har för mig Jim Carey kör en Musse i en av sina senare filmer...Mina Jag & Irene? Jag får kolla upp det. Citera
Fredrik fd 863 February 23, 2005 Author Report February 23, 2005 Vad gäller G N' R så är det väl videon till November Rain?Har för mig Jim Carey kör en Musse i en av sina senare filmer...Mina Jag & Irene? Jag får kolla upp det.Det stämmer, men det han gör med bilen är onödigt... MAN SKALL SPRINGA RUNT BILEN, INTE GENA ÖVER HUVEN!!!!!!!! Citera
K Kjellby October 20, 2013 Report October 20, 2013 Hej, tänkte bumpa upp den här trevliga gamla tråden med ett tips på den ultimata filmsajten: http://www.mustangimdb.com/ Citera
Recommended Posts