PonyPower Posted May 20, 2007 Report Share Posted May 20, 2007 Måste jag ha i blyersättning i soppan när jag tankar min 1975 Mustang? (302'a)Kan jag tanka 95 blyfri? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nenne Posted May 20, 2007 Report Share Posted May 20, 2007 1975 var alla Amerikanska personbilar byggda för blyfri, lågoktanig bensin Du ska inte behöva inte någon blytillsats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laslo Posted May 24, 2007 Report Share Posted May 24, 2007 Fanns det inte en diskussion om detta nånstans på forumet.Om olika blyersättningsmedel, oktanbooster och liknande,och vilken påstådd verkan dom skulle ha.Eller har jag läst det nån annanstans? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted May 24, 2007 Report Share Posted May 24, 2007 http://www.tripak.se/Kolla lite här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nenne Posted May 24, 2007 Report Share Posted May 24, 2007 http://www.tripak.se/Kolla lite här. Snake Oil Skulle aldrig få för mig att kasta bort pengar på sån't. Ungefär lika meningslöst som K-sprit i vinterbensinen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Oscarsson cmc383 Posted May 24, 2007 Report Share Posted May 24, 2007 Hej Nenne.Har du provat eller är det din egen uppfattning om Tripak,jag kan garantera att det ger resultat, har själv slängt utpengar på Tripak i några år, har massor av Mustangvännersom använder, även dessa märker skillad med och utan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PonyPower Posted May 25, 2007 Author Report Share Posted May 25, 2007 K-sprit har man för besiktningen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nenne Posted May 25, 2007 Report Share Posted May 25, 2007 Hej Nenne.Har du provat eller är det din egen uppfattning om Tripak,jag kan garantera att det ger resultat, har själv slängt utpengar på Tripak i några år, har massor av Mustangvännersom använder, även dessa märker skillad med och utan. Nej, jag ska inte påstå att jag provat alla undermedel som finns på marknaden, jag ser liksom inte vitsen med dem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nenne Posted May 25, 2007 Report Share Posted May 25, 2007 K-sprit har man för besiktningen.Eller så ser man till att förgasare och tänding är i gott skick och är korrekt justerade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Antebkvist Posted November 4, 2008 Report Share Posted November 4, 2008 1975 var alla Amerikanska personbilar byggda för blyfri, lågoktanig bensin Du ska inte behöva inte någon blytillsats.gäller detta även 74an? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nenne Posted November 4, 2008 Report Share Posted November 4, 2008 De var byggda med den tidens blyfria bensin i åtanke (lågt kompressionsförhållande). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoTe Posted November 4, 2008 Report Share Posted November 4, 2008 K-sprit har man för besiktningen.Nej E85 har man, det är mycket billigare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts