PonyPower May 20, 2007 Report May 20, 2007 Måste jag ha i blyersättning i soppan när jag tankar min 1975 Mustang? (302'a)Kan jag tanka 95 blyfri? Citera
Nenne May 20, 2007 Report May 20, 2007 1975 var alla Amerikanska personbilar byggda för blyfri, lågoktanig bensin Du ska inte behöva inte någon blytillsats. Citera
Laslo May 24, 2007 Report May 24, 2007 Fanns det inte en diskussion om detta nånstans på forumet.Om olika blyersättningsmedel, oktanbooster och liknande,och vilken påstådd verkan dom skulle ha.Eller har jag läst det nån annanstans? Citera
Nenne May 24, 2007 Report May 24, 2007 http://www.tripak.se/Kolla lite här. Snake Oil Skulle aldrig få för mig att kasta bort pengar på sån't. Ungefär lika meningslöst som K-sprit i vinterbensinen. Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 24, 2007 Report May 24, 2007 Hej Nenne.Har du provat eller är det din egen uppfattning om Tripak,jag kan garantera att det ger resultat, har själv slängt utpengar på Tripak i några år, har massor av Mustangvännersom använder, även dessa märker skillad med och utan. Citera
Nenne May 25, 2007 Report May 25, 2007 Hej Nenne.Har du provat eller är det din egen uppfattning om Tripak,jag kan garantera att det ger resultat, har själv slängt utpengar på Tripak i några år, har massor av Mustangvännersom använder, även dessa märker skillad med och utan. Nej, jag ska inte påstå att jag provat alla undermedel som finns på marknaden, jag ser liksom inte vitsen med dem. Citera
Nenne May 25, 2007 Report May 25, 2007 K-sprit har man för besiktningen.Eller så ser man till att förgasare och tänding är i gott skick och är korrekt justerade. Citera
Antebkvist November 4, 2008 Report November 4, 2008 1975 var alla Amerikanska personbilar byggda för blyfri, lågoktanig bensin Du ska inte behöva inte någon blytillsats.gäller detta även 74an? Citera
Nenne November 4, 2008 Report November 4, 2008 De var byggda med den tidens blyfria bensin i åtanke (lågt kompressionsförhållande). Citera
RoTe November 4, 2008 Report November 4, 2008 K-sprit har man för besiktningen.Nej E85 har man, det är mycket billigare. Citera
Recommended Posts