Jump to content

Rep Instrumentpanel Ht-67


Janne64

Recommended Posts

Är det någon där ute som vet om det går att renovera en instrumentpanel som spruckit i vinylen ?. Troligen har solen torkat ur den för den är torr som fnöske. Tänkte köpa lite ny vinyl och prova men jag lägger ut frågan först så att jag ej gör något dumt .

Link to comment
Share on other sites

Är det någon där ute som vet om det går att renovera en instrumentpanel som spruckit i vinylen ?. Troligen har solen torkat ur den för den är torr som fnöske. Tänkte köpa lite ny vinyl och prova men jag lägger ut frågan först så att jag ej gör något dumt .

Fick reda på detta igår av Nenne :D

Här hittar du rätt vinyl att klä om den befintliga dashpaden

http://www.dallasmustang.com/page/produ ... roduct=919

Link to comment
Share on other sites

Fel årsmodell Janne ;)

Det saknas tyvärr bild på den till 67-68 hos Dallas Mustang. Inte för att men ser särskilt mycket på bilden som finns på Mustang Unlimiteds webshop, men här är en länk

http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... y=EMUSTANG

Det är ju inte fråga om en bit vinyl som ska formas eller något, utan ett färdigpressat "skal" som monteras ovanpå originalstoppningen. Passform då? Det ser OK ut på den enda bil jag sett ett på, man fick kika två gånger innan man insåg vad det var. och även känna lite med handen där stoppningen svänger in över mätarna. Det som först fångade min uppmärksamhet var att perforeringen över högtalaren avvek från original, och att det vid närmare syning syntes en extra kant runt defroster munstyckena.

Annars har M.U. även kompletta stoppningar i flera färger för ungefär dubbla pengen.

http://www.mustangsunlimited.com/SubCat ... y=EMUSTANG

Fast det är ju fortfarande "bara" halva priset mot vad en komplett stoppning till en 69-70 kostar.

Link to comment
Share on other sites

Det har gått genom mitt huvud att någon firma i sverige reproducerat vinylen till vanliga jänkares instrumentbräda,men minns inte vem eller var.

Typ dr. vinyl fungerar ju också att reparera med,men då får man väl färga om sedan.

Men priserna har börjat gå ner på nya ,så varför tjafsa.

Link to comment
Share on other sites

Hade en försäkringsskada på min Volvo. Repor på dörrens insida(= plast) samt stolen( =vildplast) samt stolens baksida. Försäkringsbolaget hade en firma som åkte runt och fixade. Och jag hittade inte reparationen efter deras jobb!! Så kolla med försäkringsbolag vilka dom anlitar??

//Svedis

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...