Corvette June 12, 2007 Report June 12, 2007 hejär ute och reser i svedala just nu... har upptäckt att min Mustang e allergisk mot Shell bensinstationer då det inte går att tanka där då pumpen slår ifrån hela tiden... alla andra bensinstationer går utan problem... är det fler som har detta fenomen... ska ner i Europa om 3 veckor och är lite rädd att detta skall inträffa på mackarna i tyskland / österrike... nån som har erfarenhet om detta... är ju straffbart att få soppa torsk på autobahn men va ska man göra om det inte går att tanka där... Citera
AJ June 12, 2007 Report June 12, 2007 Japp, samma här. Vrider, vänder,snurrar å svär, det är vad jag pysslar med när jag tankar V-power. Ibland får jag i 15 liter !! Citera
Daniel Linde June 12, 2007 Report June 12, 2007 Hade samma problem den gång då jag tankade V-power.Det gick tillslut men ibörjan va det tvärnit.//Danne Citera
uffeg June 12, 2007 Report June 12, 2007 det är precis som om det är tvärkört efter att det klickat en gång, som om det blir "ånglås" eller motsvarande i röret....På Motorcentralen bytte man ut påfyllningsröret, sen dess har jag inga problem att tanka. Däremot pissar det över om man inte tar det lite lugnt i slutet av tankningen.Så det gäller att köra tomt, för då vet man att efter 45 liter kan man slå av på takten, sen smyga tills det är fullt, då rinner det inte över....Och att köra tomt i tanken, DET är fanimej det enklaste som finns !! Citera
Olov June 13, 2007 Report June 13, 2007 eftersom jag har en mack själv.. så vet jag att det problemet finns när man har bilar med antingen tätt/nästan tätt i tankluftningen eller att det är väldigt "tvär" krök på påfyllningsröret.. prova att vänta hantaget helt upp och ner.... om ni kollar in i "pistolhandtaget" så ser ni ett litet smalt rör i när det kommer bensin i det så slår handtaget av eftersom då borde det vara fullt i tanken... anledningen beror oftast på att man har lite högre tryck i pumpen och då hinner det inte rinna undan ner i tanken.... jag har det problemet på en av mina pumpar medans på dom andra går det bra... och just på den pumpen har jag lite högre lit/min än på dom andra...p.s som en liten anmärkning så kan jag berätta att shells V-power håller grymt bra kvalite... en av tankbilskillarna som lev. till mig hade skickat en liter på analys för att han va nyfiken ... och 98 oktan brukar innehålla 98.2 eller möjligtvis 98.3 oktan... så skickade han en liter V-power och den innehöll 99.7 oktan... vilket är MYCKET bra.. Citera
Simon G June 13, 2007 Report June 13, 2007 Finns kanske en lösning på problemet... Har inte testat själv ännu. http://ratstangrestoration.com/05_mustang_tank.htm Citera
Olov June 13, 2007 Report June 13, 2007 Finns kanske en lösning på problemet... Har inte testat själv ännu. http://ratstangrestoration.com/05_mustang_tank.htmverkar som om det är ett känt problem....det där är nog lösningen... Citera
brandmannen June 18, 2007 Report June 18, 2007 Problemet finns på mustang av modell 05, ni måste tyvärr byta hela tanken Problemet är välkänt och det finns inte på 06,07 Citera
Corvette June 19, 2007 Author Report June 19, 2007 Problemet finns på mustang av modell 05, ni måste tyvärr byta hela tanken Problemet är välkänt och det finns inte på 06,07har ju en 06:a å de e samma problem där... Citera
pontus66 June 19, 2007 Report June 19, 2007 Jag brukar köra med munstycket upp och ner. Funkar bra i de flesta fall. Citera
Corvette June 19, 2007 Author Report June 19, 2007 Jag brukar köra med munstycket upp och ner. Funkar bra i de flesta fall.ska testa det när det inte funkar... kommer väl ges ett antal tillfällen på vägen ner och hem från Österike... Citera
Daniel Linde June 20, 2007 Report June 20, 2007 Tankar i 99% på Hydro mackar o där funkar det klockrent.Man kan få ta ett eller två omtag vrida den nån centimeter åt sidan o sedan äre bara o tanka.Inget som jag stör mig på Åker ändå finare än alla Volvos som kan tanka på första försöket Citera
Corvette June 20, 2007 Author Report June 20, 2007 får väl ge en rapport hur det gick att tanka i Danmark, Tyskland, Österrike samt Italien när jag e tbx om 3 veckor... Citera
Olov June 21, 2007 Report June 21, 2007 Tankar i 99% på Hydro mackar o där funkar det klockrent.Man kan få ta ett eller två omtag vrida den nån centimeter åt sidan o sedan äre bara o tanka.Inget som jag stör mig på Åker ändå finare än alla Volvos som kan tanka på första försöket har nog inte så mycket att göra med vilken mack man tankar på... pumparna är i stort sett dom samma oavsett vad det står för märke på stationen..... sen kan det kanske vara så att vissa pumpar har lägre lit/min och då slår den ju inte ifrån lika fort.. Citera
AJ June 21, 2007 Report June 21, 2007 Tankar i 99% på Hydro mackar o där funkar det klockrent.Man kan få ta ett eller två omtag vrida den nån centimeter åt sidan o sedan äre bara o tanka.Inget som jag stör mig på Åker ändå finare än alla Volvos som kan tanka på första försöket har nog inte så mycket att göra med vilken mack man tankar på... pumparna är i stort sett dom samma oavsett vad det står för märke på stationen..... sen kan det kanske vara så att vissa pumpar har lägre lit/min och då slår den ju inte ifrån lika fort..Jo, det är det som är det lustiga, dom flesta mackar går hyfsat medans andra, t ex Shell kan vara helt omöjligt vissa dagar. Jag kan stoppa i munstycket och smyga igång och efter en deciliter slår den stopp. Då vet man vad man har att vänta, efter 10 liter och 10 minuter har jag kramp i bägge händerna. Samma pump och mack dagen efter så kan jag t.o.m låsa munstycket, på lägsta nivå, och låta den fylla hela tanken ! Dessa dagar köper jag trisslotter, V75, Lotto osv. Hög eller lågtryck verkar också påverka !!??Jag skulle nästan kunna påstå att detta händer i 99% av fallen på Shellmackar. Jag är ju dum nog att ha gått på det där med V-power så jag är där ofta ! Citera
Corvette June 21, 2007 Author Report June 21, 2007 Jag skulle nästan kunna påstå att detta händer i 99% av fallen på Shellmackar. Jag är ju dum nog att ha gått på det där med V-power så jag är där ofta !är du där ofta eller är du där på shell väldigt länge när du väl e där... själv så undviker jag shell och försöker bara tanka där när de verkligen krisar... fast jag har ju inte testat med att vrida pumphandtaget ännu... så får la bli en tur te shell dåra... själv har jag sagt till mackägarna på shell att de skall försöka sänka trycket vilket jag som lekman tror e problemet... för jag har aldrig haft problem på statoil eller preem... jet däremot har jag spridd erfarenhet från... Citera
Tanner June 25, 2007 Report June 25, 2007 Har haft detta problem sen jag köpte bilen ('05:a), men inte brytt mig om att fixa. På de flesta äldre mackar går det att tanka utan problem, ganska säker på att det är tack vare att de pumpar bensinen långsammare. Gjorde en tur till Öland och tillbaka över midsommar och hade turen att pricka "rätt" mackar båda gånger (uno-x och din-x). Citera
Corvette June 27, 2007 Author Report June 27, 2007 har nu anlänt till Österrike efter att man jagat tyskar pa autobahn... alla mackar vi tanka pü har fungerat utan problem peppar peppar... till och med shell fungerar utan problem. snitt förbrukningen ner hamnade pa 1,2... var väl alla köer som sag till att halla nere förbrukningen... Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.