Jump to content

Holleidentifiering


Thony

Recommended Posts

När jag köpte min Musse fick jag med en Holley fyrportare. Har försökt identifiera den men inte lyckats.

Har hittat några nummer på den: På ett ställle fann jag detta: "List 1850-3 2858"

Kan någon här ge med hjälp av denna kod ge information om denna förgasare? Eftersom jag inte har nån användning för den funderade jag på att sälja eller byta bort den. Vad är ett rimligt värde på den? Troligen behöver den en rejäl översyn.

Tacksam för upplysningar.

MVH

Thony

Link to comment
Share on other sites

Datumkod...hur tyder man då den? Inte katten är det väl rent av originalförgasaren jag har i min ägo? Kan nån hjälpa mig med upplysningar?

Förresten, oj vad jag utnyttjar detta forum. Men som nybliven Mustangägare hoppas jag på överseende. Förhoppningsvis kan jag så småningom återgälda all värdefull hjälp. Tills dess säger jag miljoner tack till alla som bidrar med sin kunskap :D Speciellt tack till Lars O och Andrew för försäkringsinfo!

MVH Thony

Link to comment
Share on other sites

Nån gång på 70 talet endrade Holley datumbeteckning. Tidligare var datumformatet 3 sifrig eller 2 siffer og 1 bokstav. senare blev det 4 siffrig.

2858 = Dag 285 i 1978, 1988 eller 1998.

Nei, din forgassare er inte orginal. Om den hadde varit det så ville det finnes ett Ford nummer ovanfor List nummeret typ D8ZF-9510-CC eller nåt ditåt.

John

Link to comment
Share on other sites

Först nu såg jag de nya inläggen på den här tråden...

I min Musse sitter det en M-kodad 351. Är enda skillnaden att denna motor utrustades med en fyrportare istället för en tvåportare?

Motorn i min bil tror jag ger 280 hk medan den "vanliga 351:an ger 250 hk. Ger verkligen två förgasarportar 30 extra hästkrafter?

MVH

Thony

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...