Jump to content

Bild till profilen


Gtttggg

Recommended Posts

Hej.

Är det nån som vet hur man ändrar storlek på bilder innan man lägger till bild i sin profil?? Jag har sett de flesta har en bild intill sin info när man skriver ett inlägg nånstans i forumet tex MEN bilden måste vara max 98 kb. :( De bilder jag har på mitt åk är minst 144 kb och uppåt så hur förminskar jag ner dem så de går att användas här? Bilderna togs med digitalkamera.

Link to comment
Share on other sites

höger klicka på bilden/bilderna som du vill ändra på och tryck redigera.

då kommer programet paint att ploppa upp och där så väljer du bild/ändra storlek.

sen så ere bara o prova dig fram tills bilden är nere på de kb som den ska.

Link to comment
Share on other sites

alternativ om du ej kan som ovan:

Du har under "Program - Tillbehör - Paint. Öppna Paint, ta in bilden och under #Bild" finns "andra storlek". Där står "100%". Ändra till (testa) 70% och spara bilden under nytt namn. Kolla i utforskaren vilken storlek du fick, eller testa direkt att lägga in den. Till slut kommer du rätt.

Link to comment
Share on other sites

Jag använder en freeware som är ett helt ortoligt litet program på några hundra kb.

http://www.irfanview.com/

Se bara till att bocka ur eventuella freewares som följer med installationen, google bars och annat crap.

Välj vid installationen att associera alla "images" till applikationen.

Installationen tar en sekund.

Den gör resize, eller RESAMPLE med olika filer. Dessutom klarar den här av att ta emot data från scanners mm.

Link to comment
Share on other sites

alternativ om du ej kan som ovan:

Du har under "Program - Tillbehör - Paint. Öppna Paint, ta in bilden och under #Bild" finns "andra storlek". Där står "100%". Ändra till (testa) 70% och spara bilden under nytt namn. Kolla i utforskaren vilken storlek du fick, eller testa direkt att lägga in den. Till slut kommer du rätt.

Jag provade lite på att ändra storlek på bilden igår kväll men det kräver lite mer tid än vad jag trodde eftersom det är första gången. När jag fick ner storleken, var det i fel format så jag fick börja om igen. Sen var det för många pixlar på bilden men det går sakta framåt.

Fortsättning följer...

Link to comment
Share on other sites

Jag lyckades!!!! Det tog lite tid att komma på knepet att *klippa ner* runtomkring så det blev x antal pixlar både höjd och bredd men nu så finns bilden där. Tusen tack till alla tips som kom in! :D

Link to comment
Share on other sites

Oja. Det känns bra nu så alla på forumet får se min bil för det hade jag funderingar på länge att lägga in en bild. Men det var roligt att mixa lite med bilden för det gick snabbare att minska ner bilden för varje gång. ;)

Link to comment
Share on other sites

OK, snygg bil!!

/Svedis

Tack, Svedis. Många säger det till mig.

Som ni ser, är det inte originalfärg jag har på bilen men den nyansen kommer från Kalifornien där bilen blev omlackad före den skeppades hit.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...