Freddy berg July 27, 2007 Report July 27, 2007 E inne på min andra helrenoverade c4 låda. Började med att jag fick lämna in den första på renovering efter att converten hadde rasat. Funkade fint i typ 20 mil sen slutade den att växla till trean. Bara o ringa han som renoverade den åt mig. Och han skruvade isär den och upptäckte att han glömt o dra åt skruvarna till govunör ventilen. Han monterade en annan ventil och den funkade inte heller. Sen fick jag en annan låda av han. Och den monterade vi precis innan jag ställde undan bilen för vintern. Under vintern så lackades bilen. Och i dag skulle jag köra den till besiktningen. Men märker att den vägrar växla till trean. Vänder och åker hemåt igen då början den växla som den skall. Så åker in o besiktigar den utan anmärkning:lol: går på stan en stund sen när jag ska hem så e det samma sak vägrar växla till trean. Men när oljan blir varm så växlar den. men inte innan. Någon som vet vad detta beror på?? Börjar bli riktigt trött på Fords växellådor!! MVH FreddyPS Ingen som har en fyrpetad manuell låda med koppling och svänghjul liggandes?? till en 351C kanske funkar bättre och sen va det ju de som satt ibilen orginal DS Citera
429SCJ-R July 28, 2007 Report July 28, 2007 En liten undran, du skrev att renoveraren hade glömt att dra dit någon skruv för guvernören ?, varför bytte han då till en annan ventil ?Det låter som du forfarande har ett guvernör fel, den är ju relativt enkel att få bort och sedan kontrollera att den är helt plan och att den inte kärvar. När du fick dit turbinras, blev det massa spån i oljan ?, sköljde du du rent alla ledningar och oljekyl innan den nya lådan monterades ? Citera
Lars Oscarsson cmc383 July 28, 2007 Report July 28, 2007 FORD=F=Fyra.O=Ordentliga.R=Race.D=Dagligen.Skall det vara och inget annat. Citera
429SCJ-R July 28, 2007 Report July 28, 2007 I original utförandetFirstOnRaceDay Och nu åter till till den trasiga växellådan, disciplin i ledet gubbar! Citera
Freddy berg July 28, 2007 Author Report July 28, 2007 Anledningen till att han bye ventilen va att ha tappade ner en del till ventilen i våran oljeavskiljare och vi hittade aldrig den mer. Han hämtade då en annan ventil men det fanns tydligen en massa olika ventiler till denna lådan. Och med den nya fick vi inte upp något olje tryck så den slirade bara. Turbinen lämnades in på renovering samtidigt som den första lådan lämnades in. och olje kyl och fanns inte då den tidgare ägaren hadde inte tyck att de inte behövdes så det monterades ett nytt oljekyl och nya slangar/rör sammtidigt som allt blev renoverat. Han va o kollade på lådan i dag. Han ville byta modulatorn innan han gjorde nått annat. har haft problem med baktändningar m.m. innan jag renoverade förgasaren. så an trodde att den hadde gått sönder men vi får väl se! MVH Freddy Citera
Nenne July 29, 2007 Report July 29, 2007 Move OverPlymouthApproaching Rapidly SvenWindtunnel på Speedchannel hade en liten tävling för något år sedan där det gällde att tala om vad Mopar stod för. Dave Despains favorit blev:Miscellaneous Obsolete Parts Assembled RecklesslyJag har hittat några tillMiscellaneous Obsolete Parts Arranged RidiculouslyMostly Old Parts And Rust Citera
ThomasFB July 29, 2007 Report July 29, 2007 Move OverPlymouthApproaching Rapidly SvenYES:YES:YES, med kommatecken efter "over" och utropstecken efter "rapidly" Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.