Jump to content

Färg till Mussen


Thony

Recommended Posts

Behöver bättringsfärg till Mussen. Var ute och körde och fick förstås ett tumnagelstort stenskott på bakskärmen :cry:

Nån som vet var jag kan hitta färg. enligt uppgift är bilen lackad i en original lösningsmedelsbaserad Fordfärg med nummer M 3077 A

Den lokale lackeraren kunde inte hjälpa mig, inte heller biltillbehörsbutiken. Tips nån?

Undrar dessutom över min blåa inredningsfärg. Bilen är light blue i klädsel och på dörrsidor medan instrumentpanelen och armstöd har en ngt mörkare nyans. Vad kan den heta och ev nummer? Det handlar om en Musse 69 cab med standard interior.

Tacksam för hjälp.

Link to comment
Share on other sites

Jag mailade till kulöransvarige på Sikkens om färgnummer som min lokala lackerare inte kunde få fram, fick svar efter en dag! Sedan kan din egna lackerare beställa färgen åt dig när du har koden.

Lycka till

Link to comment
Share on other sites

Tack för tipset Janne. Har nu mejlat kulörexperten på Sikkens så får vi se...

Undrar dock fortfarande över kulörerna på inredningen. Någon som vet? Light blue i kombination med mörkare blått, den senare nyansen vill jag gärna veta vad den heter och ev. nummer

MVH

Link to comment
Share on other sites

Nu har jag surfat runt och fastställt att kulören på min bil ÄR en Fordfärg kallad Acapulco blue eller bright blue metallic, mitt färgnummer M 3077A stämmer nämligen med den liksom koden på plåten i dörren. Finns även ett Dupontreferensnummer för färgen på nätet. Nu är frågan var man får tag på lite bättringsfärg? Känns väl inte helt nödvändigt att behöva köpa flera liter. Tips någon?

Min lokale lackerare är fortfarande som ett stort frågetecken och pratar om att "det är svårt det här, du vet nu mer kör vi endast vattenbaserad färg".

Inte fan ska det väl vara omöjligt att få tag på denna färg eller...?

Har också konstaterat att min inredning har kulören light and dark blue. Nån som kan koden för denna dark blue?

MVH

Link to comment
Share on other sites

Hej Thony!

Min bil är Acapulco Blue och har intereorfärgerna dark and light blue. Den mörka

är på säterna och den ljusa på övrigt inne i bilen. Den färgen har nummer:

L-5748. Kolla hos Skevab i Njurunda. www.skevab.se

Du kan också, om du har en större färgfirma i din närhet, be dom "fota" färgen

och ta fram exakt rätt nyans. Jag har provat det och det blev kanonbra.

Ser din inredning ut så här:

Link to comment
Share on other sites

Miljoner tack för alla svar.

PO: Inredningen i min bil ser nästan ut som i din färgmässigt, mina säten är dock enfärgade blå i den ljusare nyansen, dessutom är min instrumentbräda blå. Dörrsidorna har den ljusare blå nyansen medan överkanten har den mörkare nyansen. Lacken på din bil tycks annars vara exakt den som jag har på min. Har du kanske en burk till övers på hyllan??? Om inte testar jag de tips jag fått.

MVH

Link to comment
Share on other sites

Jag har bara en burk och den behöver jag själv i vinter när jag ska lacka om

invändigt i bilen. Men testa med att låta "fota" lacken. Du får då ett färgnummer

som du sedan bara behöver beställa mer av.

Mvh.

P-O

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...