tomarc August 7, 2007 Report Share August 7, 2007 Är det någon som vet vad det vita lampan/knappen/knoppen är? Är det något till varningslampa för säkerhetsbälten? Bilen är en 66a. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
wind August 17, 2007 Report Share August 17, 2007 Jäpp. Seat belt warning light men utan den kromade delen med lins. Jag saknar också lins till min, men hoppas snart att hitta en...Har för mig att den ska lysa i trettio sekunder när man startar motorn så att man inte glömmer att ta på sig midjebältena. Extra poäng i EuroNCAP med bältesvarnare nuförtiden Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomarc August 19, 2007 Author Report Share August 19, 2007 Aha, jag misstänkte det. Då får jag försöka få tag på det som saknas Du får gärna höra av dig om du hittar något ställe där det finns.Det finns ju helt nya, men det känns inte så kul: http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... T1=SD97+01/Thomas Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rock_N_Ron August 20, 2007 Report Share August 20, 2007 Aha! Hittade nå´t likande på min svensksålda -65:a i helgen, men den satt mer upp under instrumentbrädan fastsatt med bara en skruv & en mutter. (ingen lins på heller). Bara kopplad med en svart tåt som jag inte orkade följa. Är det så original, eller är det eftermonterat på t.ex. svensksålda bilar?Jag tog bort skiten (men sparade den förstås i askkoppen ) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie S August 20, 2007 Report Share August 20, 2007 Det är troligen innerbelysningen du hittat. Fästet ser ut så här, eller: http://www.virginiaclassicmustang.com/c ... emid=IN701I så fall ska du ha en likadan lampa på höger sida också. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rock_N_Ron August 20, 2007 Report Share August 20, 2007 Jo visst f-n såg den ut sådär, fast en fjäderbelastad platta med pol för lampan. Men det fanns (nog) bara en på förarsidan... Måste kolla ikväll. Lite innerbelysning vore ju mysigt att ha... Det sitter ju brytare för det i dörrarna ser det ut som. Kanske vore läge att gå igenom och rensa ut alla gamla skumma kopplingar som blir på över 40 år & 20 ägare Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
COCS March 8, 2012 Report Share March 8, 2012 HejRåkade posta om detta ämnet i KÖPES :-oDå jag undrar om det är samma funktion på en 67:a?Den är importerad för ca 6 år sedan från USA och den har en lampa under ratten till hö. som lyser en liten stund och sedan slocknar.Det lyser vitt sken från den. Jag trodde den lös när generatorn inte laddade fullt, men det verkar inte rätt. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts