Jump to content

Recommended Posts

Jag vet att det är en -69:a. Tyvärr kommer jag inte åt att se chassinumret. Den står inklämd mellan två bilar så dörrarna går ej att öppna. Bakluckan är låst, hittar ingen nyckel. I motorrummet hittar jag inget. Vad jag vet är att originalmotorn är en 302:a. Antingen är det en Mach1 eller Boss 302. Finns det några särskilda kännetecken för dessa två modeller? Jag har reg.numret. JFT542. Kan man söka någonstans på det och få fram lite uppgifter? Anders

På min -69 Mach 1 sitter chassinumret även på en liten bricka längst fram på instrumentbrädan på förarsidan, synlig genom framrutan. Så om du kommer åt att kika in genom framrutan, titta längst ned nästan vid kromlisten och det inte sitter en bricka med numret där.

tack så mycket John Bakke! Den där sidan har jag aldrig hört talas om. Det var ju jätteroligt att söka på den. Jag sökte t ex på reg Ford Mustang och hade wildcard % efter Mustang och fick 318 träffar i landet. Då ser man hur motorstarka de är och vilka modeller som är vanligast. Precis den statistik som jag tidigare efterfrågat i detta forum. Tack än en gång!

http://www.serier.tv/aero/bilreg.php

Vilka roliga sidor ni hittar! Den senare kan du inte söka specifikt på årsmodell. Om du t ex vill veta hur många Mustanger som finns reg av viss årsmodell måste förstnämnda sidan användas.

anderskarlsson77: Din bil är nog tyvärr varken en Mach 1 eller Boss 302, utan en "vanlig" Mustang Sportsroof med 302 med 2-portsförgasare.

Mach 1 hade 351 eller större motorer, och Boss 302 var väldigt speciell och mycket ovanlig variant som var "race-inriktad".

anderskarlsson77: Din bil är nog tyvärr varken en Mach 1 eller Boss 302, utan en "vanlig" Mustang Sportsroof med 302 med 2-portsförgasare.

Mach 1 hade 351 eller större motorer, och Boss 302 var väldigt speciell och mycket ovanlig variant som var "race-inriktad".

Hej och tack för din insändare.... Detta är inte min bil men jag hade planer på att köpa den. Säljaren påstod att det var en Mach 1 och ville därför ha bra betalt. Jag tror att du har sparat lite "cash" åt mej. Hursomhels verkar det finnas en hel del olika modeller, jag menar mach1,hardtop,sportsroof,boss you name it. Skulle vara roligt och få lite ordning på denna röran. Letar nämligen efter en Mach1 69-70 att renovera. Skulle du höra nåt så.....

Du vet var jag finns.Tack igen.

• 1 month later...

kan ju dock vara en mach1 som har fått den ursprungliga motorn utbytt av någån anledning.. väl värt att kollas upp...detta är ju väldigt vanligt

om en muskelbil har varit så länge i landet, jag menar knappast oskruvad. ta chassie nr och gör en riktig sökning..

:!:

Jag vet att det är en -69:a. Tyvärr kommer jag inte åt att se chassinumret. Den står inklämd mellan två bilar så dörrarna går ej att öppna. Bakluckan är låst, hittar ingen nyckel. I motorrummet hittar jag inget. Vad jag vet är att originalmotorn är en 302:a. Antingen är det en Mach1 eller Boss 302. Finns det några särskilda kännetecken för dessa två modeller? Jag har reg.numret. JFT542. Kan man söka någonstans på det och få fram lite uppgifter? Anders

Svar på vad det är för bil finns nedan !!!!!

Ett tips om man vill ha fram chassinumret med hjälp av regplåten är att gå till ett försäljningsställe med bildelar (ex. Mekonomen). De kan slå regnumret på en så kallad Autobas vilken visar chassinumret.

JFT 542 har numret: 9T02F189610 och är således en Metuchen-tillverkad 69:a med 302 2V-maskin som original. Karosskoden 02 visar att bilen är av fastbackmodell.