Jump to content

Bränsle förbrukning


FastMagnus

Recommended Posts

mycke diskusion om bränsle förbrukning på pony touren, min bil har i sommar tagit ca 1.3. Men vad varvar era bilar på transport sträckorna imellan träffarna min bil ligger på 1950 rpm i 90 km/h vilket gör att bilen blir behalig att åka i med tanke på ålder osv..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

289-2V, C4, 2,79 bak. Slö landsvägskörning dvs 80-100 knutar. Varvräknare, vad är det?

Nedkabbat. Drog 1,39 i snitt hem. Måste väl vara fett ställd eller så har skattemyndigheten tagit lite som av allt annat... :--

Link to comment
Share on other sites

Inte många långfärder, mest korta kallstarter, hemmavid, och med mycket gaspådrag :twisted:

Mellan 1.4 och 2.5 liter beroende på humör och typ av körning. :) Mina motoruppgifter syns i signaturen.

Vid försiktig körning kommer jag under 1.5liter/mil, men vem f*n kör försiktigt hela tiden?

I år blev det inga längre resor p.g.a. vädret så ... högre bensinkostnad.

Men va f*n. Det är ju ett entusiastfordon som inte går mer än ett par hundra mil per sommar :--

Jag tycker inte bensinkostnaden är den stora kostnaden på en sån här typ av hobby fordon.

(Jag kör moped till jobbet större delen av året :oops:)

Link to comment
Share on other sites

Köp en Nissan Micra, de drar lite bensin! :--

Jag har inte räknat och kommer inte göra det heller tror jag. Om den drar 1 liter eller 3 liter bryr jag mig inte så mö om. 8)

"Drar inte dom mycket bensin?"

Det var det första min svärmor sa när hon fick veta att jag köpt en mustang. he he Räknar i "kul per liter" vinner den över de flesta bilar i vart fall.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...