JanneJ August 30, 2007 Report August 30, 2007 Är det någon som har provat att sätta in polyurethanbussningar till bakfjädrarna?Det borde bli betydligt stabilare men det kanske finns nackdelar för vanligt gatbruk, gnäll och oljud mm. Citera
olf_ironpower August 30, 2007 Report August 30, 2007 Jag ska prova iaf. har nya polyuretanbussning som bara väntar på att bli monterade, med tanke på hur sladdrigt det är i bakvagnen nu så borde det inte bli sämmre.Jag återkommer med resultat. Citera
JanneJ August 31, 2007 Author Report August 31, 2007 låter bra Andrew, då lägger vi till ett byte på listan över vinterjobb. Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 31, 2007 Report August 31, 2007 Hej körde med det i två år, bytte till nya gumminblev betydligt tystare och framförallt trevligareatt åka över broskarvar. Citera
Andrew August 31, 2007 Report August 31, 2007 TIPSVitt vaselin super till teflon/poleretan bussningar.Gummi är för klentrognaeller hur Oskarsson Citera
Per Berglund August 31, 2007 Report August 31, 2007 Har även jag kört poly i bakre hänkena utan problem.Däremot satte jag dit gummi ett tag och de slets ut efter en sesong Jag har hårdare bladfjädrar än orginal och det var inte snällt mot gummit då mer av kraften gick direkt till infästningen.Poly igen och frid och fröjd.Främmre infästning tycker jag däremot är lite overkil med Poly.Det gummit är ju dessutom betydligt grövre än de bakre.Kan tänka mig att det blir betydligt mer ljud i karossen om man sätter poly där.Bak märks inte alls att det var poly annat än stabilitetenGnäll har jag aldrig haft annat än från frugan! Citera
Lars Oscarsson cmc383 September 1, 2007 Report September 1, 2007 Vad Adrew skrev. Vitt vaselin super till teflon/poleretan bussningar. Gummi är för klentrogna eller hur Oskarsson Citera
Recommended Posts