Mattias cmc 1746 September 13, 2007 Report Share September 13, 2007 Hej.Undar om nån vet vart man kan köpa långa bultar spelar ingen roll om det är i Sverige eller USA, har kollat runt överallt men ingen som har det jag söker...Jag behöver två 7/16 unc bultar där den ena ska vara helst 8" (ca. 20cm) och den andra 6" (ca. 15cm) Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
_kiM__ September 13, 2007 Report Share September 13, 2007 Momentum Industrial Maintenance Supply AB Bangårdsg. 7, 541 34 SKÖVDE0500-48 91 20 Dom kan nog plocka fram exakt vad du behöver. Vi har Momentum här i Eskilstuna också och dom ordnar alltid det jag behöver. Kan ibland vara lite strul att handla som privatperson. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias cmc 1746 September 22, 2007 Author Report Share September 22, 2007 Momentum Industrial Maintenance Supply AB Bangårdsg. 7, 541 34 SKÖVDE0500-48 91 20 Dom kan nog plocka fram exakt vad du behöver. Vi har Momentum här i Eskilstuna också och dom ordnar alltid det jag behöver. Kan ibland vara lite strul att handla som privatperson.Smart... dom har jag fasen inte tänkt på! Det tål att kollas upp. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger September 23, 2007 Report Share September 23, 2007 Vad ska du ha bultarna till? Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias cmc 1746 September 28, 2007 Author Report Share September 28, 2007 Vad ska du ha bultarna till?Dom hade ej på momentum, får bli att jag får svetsa ihop några stycken.Bultarna är till för generatorn och ServopumpenGeneraton bulten jag har nu är aningen för kort så remen blir lite sne så att säga, och till servopumpen bör den nästan vara 20 cm, på den nyare motorn jag satt i så är det inte samma vattenpump som på den gamal så får även bli nåt special fäste där också... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger September 29, 2007 Report Share September 29, 2007 Jag har köpt sådana bultar hos Hansen till någon motor jag skruvat ihop.I annat fall använd gängstång med mutter i ytterändan så slipper du att svetsa en bult,brukar vara lite knepigt att få till bulte rak. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias cmc 1746 September 29, 2007 Author Report Share September 29, 2007 Jag har köpt sådana bultar hos Hansen till någon motor jag skruvat ihop.I annat fall använd gängstång med mutter i ytterändan så slipper du att svetsa en bult,brukar vara lite knepigt att få till bulte rak.Vart köper du gängstång i tum då? Frågade efter det i järnaffären här men dom hade inget, han kunde inte ens beställa de... Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger September 30, 2007 Report Share September 30, 2007 Finns hos Hansen Racing Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattias cmc 1746 September 30, 2007 Author Report Share September 30, 2007 Finns hos Hansen RacingAsså det gör de... va bra, får ringa dom imorgon då! Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mentor October 1, 2007 Report Share October 1, 2007 Hansen Racing har bultar.Gängstång ska du inte använda då den har sämre stålkvalite, du riskerar att dra itu bultarna.Det ser även mycket amatörmässigt ut med gängstång. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ingo October 4, 2007 Report Share October 4, 2007 Hej.Undar om nån vet vart man kan köpa långa bultar spelar ingen roll om det är i Sverige eller USA, har kollat runt överallt men ingen som har det jag söker...Jag behöver två 7/16 unc bultar där den ena ska vara helst 8" (ca. 20cm) och den andra 6" (ca. 15cm)Om man vill hitta lokalt så brukar Volvo lastvagnar ha en del,fast dom har ju gått över mer och mer till millmeter dom också. Citera Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts