September 24, 200717 yr comment_43894 Hej!Jag har hittat en 351C som jag är sugen på, men vill läsa på lite innan jag åker och tittar. Har bara fått gjutnummer från blocket ännu. Är det någon som skulle kunna verifiera det här gjutnumret åt mig, jag har googlat och sökt på forum utan att hitta något:D2AL-CA 3E14Jag vill i stort sett bara få bekräftat att det är en '72 351C och inte en 400 eller nått i den stilen.
September 24, 200717 yr comment_43901 Hej!Jag har hittat en 351C som jag är sugen på, men vill läsa på lite innan jag åker och tittar. Har bara fått gjutnummer från blocket ännu. Är det någon som skulle kunna verifiera det här gjutnumret åt mig, jag har googlat och sökt på forum utan att hitta något:D2AL-CA 3E14Jag vill i stort sett bara få bekräftat att det är en '72 351C och inte en 400 eller nått i den stilen. en liten nybörjarfråga från en som inte varit i mustangvärden så länge.... vill man hellre ha en 351Cn än en 400? chevafolk älskar 396or och 402or....
September 24, 200717 yr comment_43906 Hej!Jag har hittat en 351C som jag är sugen på, men vill läsa på lite innan jag åker och tittar. Har bara fått gjutnummer från blocket ännu. Är det någon som skulle kunna verifiera det här gjutnumret åt mig, jag har googlat och sökt på forum utan att hitta något:D2AL-CA 3E14Jag vill i stort sett bara få bekräftat att det är en '72 351C och inte en 400 eller nått i den stilen. Jag har hittat uppgifter på D2AE-CA, är Du säker på att det är ett "L" i slutet på prefixet?Jag hittar i alla fall inga 400/351M med likande gjutnummer så det är nog troligt att det är en 351C, med ett block gjutet 3 maj 1973.
September 24, 200717 yr comment_43915 Hej!Jag har hittat en 351C som jag är sugen på, men vill läsa på lite innan jag åker och tittar. Har bara fått gjutnummer från blocket ännu. Är det någon som skulle kunna verifiera det här gjutnumret åt mig, jag har googlat och sökt på forum utan att hitta något:D2AL-CA 3E14Jag vill i stort sett bara få bekräftat att det är en '72 351C och inte en 400 eller nått i den stilen. en liten nybörjarfråga från en som inte varit i mustangvärden så länge.... vill man hellre ha en 351Cn än en 400? chevafolk älskar 396or och 402or....400 har samma bultdelning som nyare bigblockare,och är en truckmotor(som 351 vindsor) med mycket vrid men inte så kul högre upp.351 cleveland 4V är ett monster från början som bara skapades för att spöa chevor i amerikansk racing,351 cleveland 2v är väldigt lämpliga att trimma för gatan .att cleveland lades ner berodde helt på bensinkrisen 73.Och jämför inte 351 cleveland med någon simpel cheva.det är en motor i klass med 427 sideoliern och 426 hemin...........
September 24, 200717 yr comment_43916 Hej!Jag har hittat en 351C som jag är sugen på, men vill läsa på lite innan jag åker och tittar. Har bara fått gjutnummer från blocket ännu. Är det någon som skulle kunna verifiera det här gjutnumret åt mig, jag har googlat och sökt på forum utan att hitta något:D2AL-CA 3E14Jag vill i stort sett bara få bekräftat att det är en '72 351C och inte en 400 eller nått i den stilen. en liten nybörjarfråga från en som inte varit i mustangvärden så länge.... vill man hellre ha en 351Cn än en 400? chevafolk älskar 396or och 402or....400 har samma bultdelning som nyare bigblockare,och är en truckmotor(som 351 vindsor) med mycket vrid men inte så kul högre upp.351 cleveland 4V är ett monster från början som bara skapades för att spöa chevor i amerikansk racing,351 cleveland 2v är väldigt lämpliga att trimma för gatan .att cleveland lades ner berodde helt på bensinkrisen 73.Och jämför inte 351 cleveland med någon simpel cheva.det är en motor i klass med 427 sideoliern och 426 hemin........... tack... det skall jag inte göra i så fall...
September 27, 200717 yr Author comment_43978 Tack så mkt för infon. Ska kolla upp gjutnumret närmare för att se om det är 'D2AL' eller 'D2AE' vi snackar om.Är det någon som har koll på vad som skiljer de olika årsmodellerna av 351C 2V? Är det olika toppar mellan ex. '71 och '73? Kompressionen sjönk ju en hel del mot slutet.
October 3, 200717 yr comment_44201 Nja, ska man var lite petig så kom väl "Open Chamber, 4V" topparna på 351C Cobra Jet i maj 1971.Här finns lite gjutnummerinfo:Toppar: http://home.comcast.net/~jelerath/musta ... ds-fr.htmlBlock: http://home.comcast.net/~jelerath/musta ... ks-fr.html
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.