Jump to content

Vinterförvaring


Fröberg

Recommended Posts

Hej,

hur förvarar ni era Mustanger under vintern?

Jag saknar tak att ställa mussen under! Får se om jag lyckas hitta något före vintern.

Behöver därför tipps och råd och tipps om bästa sättet för förvaring utan tak!

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Ett råd till dig från MIG som också haft problem

att få plats med allt i garaget. :(

Köp en s.k. Polsk carport på biltema, det som är i

blå nylon, skyddar bra och håller onödig fuckt borta. 8)

Ha fönster nere någon eller ett par mm.

Ställ in en luftavfucktare typ (torrboll) i bilen som du

synar av och byter med jämna mellanrum. :)

Ha inte bilen på en gräsyta ställ den gärna på grus

eller asfalt, polera bilen med vax innan du lägger

på nylontäcket. :)

Drag ut en jordad kabel, den är bra att använta till

batteriunderhåll och en lös s.k. kupéfläckt. :)

Starta gärna upp minst en gång i månaden och

varmkör ordentligt, kolla glycol häll i frostskydd även

i fönsterspolningsystemet som klarar kyla, anledningen

till det är att plastbehålaren kan frysa sönder (spricka)

om det blir is i den. :?

Nylongaraget är inte helt vattentätt men torkar otroligt

snabbt av båst, du kan om du vill ta cellplast Frigolit klossar

och lägga mellan bilens lackering och nylontäcket, detta

för att få in lite extra luft under. ;)

Detta är mitt sätt att lagra utomhus, det finns givetvis

andra sätt, min variant är billig och lätt att sköta. ;)

Link to comment
Share on other sites

Om man måste stå ute så har ford ett originalkapell som är utformat för mustang gt. Jag har sålt ett 10-tal med mkt bra resultat. Det är ett multilagerskapell som går att låsa om jag inte missminner mig. Det andas dessutom och man riskerar då inte att det börjar rosta och bli äckligt. Bra grejjer om man måste stå ute.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Det är kanske inte många som vet men det som s.k.

silvergaraget som säljs på biltema är ett USA bilgarage

och har mått för alla passa USA bilar, garanterat billigt

600.- och skitbra, väl värt. 8)

Silvergaraget tillverkas i ursprunget av samma tillverkare

som märkts med annat namn och då också dyrare. :?

Det blåa som också säljs på samma ställe är i ren nylon

och klara garanterat uteklimatet vintertid i minst 3år,

jag har testat, ett problem är att resårbanden blir utmattade. ;)

Link to comment
Share on other sites

använd den inte på vintern för då blir vi som ställer av den avundsjuka... :--

He he se till att rostskydda den och våga ta ut den (eler ta ut den när det vart kallare än -11 ett tag då är det ignet salt), är alldeles underbart som sagt, he he :)

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

använd den inte på vintern för då blir vi som ställer av den avundsjuka... :--

He he se till att rostskydda den och våga ta ut den (eler ta ut den när det vart kallare än -11 ett tag då är det ignet salt), är alldeles underbart som sagt, he he :)

/Jocce

kan bara säga att diskussioner gått häftigt hemma om att använda eller ej på vintern... men för mig är det sommarbil å då ska den köras på sommaren...

nu åker man nyinförskaffad vinterbil å te sommaren får de byta plats i garaget... även om det känns långt dit... :(

Link to comment
Share on other sites

Använd den även under vintern :)

Det gör jag, UNDERBART! :)

/Jocce

Kanske nästa vinter! Måste skrammla till fälgar och vinterdäck :)

pst... har du orignal däck på så e de säkert M+S så de e bara å köra... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Jepps originaldäcken är M+S märkta...

Dock om jag minns rätt så innebär det inte att du får köra med dem...

Dock provat i vinterväglag med dem, det funkar bra, men inget att rekomendera...kör numera på Nokian Hakkepelitta 5:or och de funkar skitbra!

Satte faktigst på Vinterdäcken idag... :/ Ville egentligen vänta, men på Lördag åker jag till USA i 2 veckor, så när jag kommer tillbaka lär det vara snöstorm om man inte satt på dem innan...hehe

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

Satte faktigst på Vinterdäcken idag... :/ Ville egentligen vänta, men på Lördag åker jag till USA i 2 veckor, så när jag kommer tillbaka lär det vara snöstorm om man inte satt på dem innan...hehe

vem tusan har beställt snöstorm då...hmmm :roll:

ska te ume nästa vecka å funderar om det är värt att byta på svensson bilen eller ej... blir lite orolig när du säger så där me snöstorm... :(

Link to comment
Share on other sites

vem tusan har beställt snöstorm då...hmmm :roll:

ska te ume nästa vecka å funderar om det är värt att byta på svensson bilen eller ej... blir lite orolig när du säger så där me snöstorm... :(

Ingen fara, nu har jag vinterdäcken på, och då kommer det inte bli snöstorm..men hade de slitna sommarpuckarna suttit på så hade det vart det juh, hehe, så funkar det juh ;)

Precis som det regnar aldrig när man har paraplyet med sig, men när man glömt det då regnar det... ;)

/Jocce

Link to comment
Share on other sites

Klart man ska använda bilen på vintern, det är ju som gjort för svenska vintervägar. :)

Lite orolig för is på sidorutorna bara, kan bli spännande när man öppnar och stänger dörrarna.

Link to comment
Share on other sites

Använd den även under vintern :)

Det gör jag, UNDERBART! :)

/Jocce

Kanske nästa vinter! Måste skrammla till fälgar och vinterdäck :)

Jag har fälg och däck till salu. Försökte posta bilder, men det gick sådär.. Ge mig en mailaderss så mailar jag dem istället om du är intresserad..

Nypris 14.000:-, kört två vintrar mkt sparsamt. Säljer dem då de inte passar på min GT500..

Ge mig ett bud??

Link to comment
Share on other sites

Fixade vinterdäck genom KR Motor på mina orginalfälgar. Nokian Hakkapeliitta dubbade :D

Skulle köpa av Excl. cars från början och snackade lite med dom om priser etc... kan säga att KR Motor ligger knappt 5000:- under Excl cars på exakt samma däck inkl montering, helt otroligt!

Mailade lite med Excl. cars och hörde om jag inte kunde få lite rabatt, jag menar jag har köpt en bil för 400k av dom, men icke :evil:

Så... jag har snart även i stort sätt helt nya däck till Mustang GT orginal 18' fälgar om någon redan har kört slut sina, skicka ett PM, de säljes eller bytes mot något kul.

Jonas

Link to comment
Share on other sites

Nu är Mussen parkad för vintern! Blev en kort men intensiva 2 veckor. Snode mamma och pappas garage :-- Garaget har mest fungerat som avlastningsplats och var fyld med byggprylar och bra-att-ha-grejer. Jag erbjöd mig att tömma och slänga alla prylar om jag fick låna garaget. 4 släp med skrot blev det :D Men nu ser det ut som ett garage!

Har även rostskyddat håligheter och skarvar under bilen med dinitrol (jävlar vad det fastnar på händerna :shock: ), passade på att rubba och polera lacken och skickade även på ett lager försegling. Tur att man har en svärfar som har haft en rekondfirma. Nu är Mussen tiptop till våren!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...