Jump to content

Recommended Posts

Hej

Har handlat mycket delar från npd till min-70 och till en-65,har bara fått fel vid ett tillfälle,och då fick jag köpa rätt delar till deras inköpspris eftersom det oftast inte lönar sig att skicka i retur.En annan sak jag lärt mig är att om det finns 2 olika kvaliteter av samma del så är det bäst att köpa en det står orginal tooling eller exact repro på,även om det kostar

några dollar extra än economi eller repro,passformen och kvaliteten på dessa delar kan vara urusel,särskillt när det gäller karosseridelar,

detta är det säkert fler än jag som har haft problem med

year one verkar ju leverera en hel del delar också, har ingen erfarenhet av dem men tycker deras priser verkar konkurrenskraftiga mot typ NPD. frågan är varför man aldrig ser företaget i trådar som denna... nån som vet?

har selv handlet mye gjennom cj pony parts og mustang unlimited. Veldig god erfaring med begge. Unlimited er veldig snabbe med leveranse i allefall når det skal skikkast til Norge !

Rune

Hej! Alla diskuterar priser och hur snabba leveranserna är, ingen alls diskuterar kvaliteten. Ni som har ett av av Sveriges bästa forum ni skulle kunna starta en rubrik "kvalitet" där man kunde lägga in ett foto på det man köpt och beskriva vad man tyckte om det, passform var man köpt det pris etc, vet själva att det skiljer en hel del mellan olika prylar köpte själv en tank tex för 200$ kunde köpt en annan med tankstraps för 139$ skillnad ja min är tillverkad i Canada den andra i Asien någonstans och min är värd varenda krona den kostar mer!! Bara en liten tanke.

Sven

Nu behöver det ju inte vara att det står made in Taiwan eller made in china

att det är sämre kvalitet för det ;)

finns mycket bra varor därifrån. Får kanske påhopp nu men nog är det bättre nu än för 10 år sedan ;)

Kineserna är på ruggig framfart snart vill dom också åka mustang :D

Lite skrämmande tanke de är ju ganska många där så då lär väl bensinen försvinna på en kaffekvart

Alla som är registrerade här har "befogenhet" att starta en tråd.

Jag tror Sven menar ett nytt forum, inte bara en ny tråd.

Mvh.

Hej! Alla diskuterar priser och hur snabba leveranserna är, ingen alls diskuterar kvaliteten. Ni som har ett av av Sveriges bästa forum ni skulle kunna starta en rubrik "kvalitet" där man kunde lägga in ett foto på det man köpt och beskriva vad man tyckte om det, passform var man köpt det pris etc

Sven

Understödes.

Som tråd eller separat rubrik, det kvittar.

Kunde omfatta alla typer av delar, allt från ventiknaster till stötfångare, plåtdelar, Kinarepro, Taiwanrepro, NOS.

Materialval, design, passform.... Exakt kopia eller ditåt..