Mohlin November 12, 2007 Report November 12, 2007 Jag har ett märkligt bekymmer med min bil.Den är näst intill omöjlig att TANKA!!?? Trots att jag drar ur "pluggen" vid tanklocket så kommer det upp soppa och slår av pumpen hela tiden, mycket irriterande, det tog idag 15min att få i 10 liter, sen gav jag upp.Någon som har stött på detta och har en lösning? Citera
Corvette November 12, 2007 Report November 12, 2007 vrid munstycket till typ 10 över alt 15 över heltimma så funkar alla pumpar... Citera
AJ November 12, 2007 Report November 12, 2007 Jag har ett märkligt bekymmer med min bil.Den är näst intill omöjlig att TANKA!!?? Trots att jag drar ur "pluggen" vid tanklocket så kommer det upp soppa och slår av pumpen hela tiden, mycket irriterande, det tog idag 15min att få i 10 liter, sen gav jag upp.Någon som har stött på detta och har en lösning?Oja, mina underarmar liknar Karl-Alfreds efter 3 somrar med Mustang Och jag har ändå bytt avluftningsröret så det är lite bättre. Nästan alla Mustanger hade detta problem ibörjan. Dock, jag har oftast problem med Shell !? konstigt nog. (V-power). Andra mackar går bättre, pröva olika så tror jag nog du hittar något lättankat ställe. Citera
Mohlin November 12, 2007 Author Report November 12, 2007 Jag anade att det var ett standardproblem, tack för hjälpen! Citera
Mohlin November 12, 2007 Author Report November 12, 2007 Tack, där fick man ju problemet i klartext iallafall, blir att se över rören i vinter! Citera
Corvette November 13, 2007 Report November 13, 2007 pst... det funkar ändå enklast med att vrida handtaget som jag skrev tidigare... Citera
Mohlin November 13, 2007 Author Report November 13, 2007 Jag ska testa att vrida munstycket när jag tankar, det lät ju enklast! Citera
Corvette November 13, 2007 Report November 13, 2007 har bytt rör på min men de hjälper inte vid alla stationer...däremot funkar det med att vrida munstycket klockrent... har avverkats tidigare på forumet men va skeptisk tills jag provade det... nu tankar jag var jag vill utan problem... Citera
AJ November 13, 2007 Report November 13, 2007 har bytt rör på min men de hjälper inte vid alla stationer...däremot funkar det med att vrida munstycket klockrent... har avverkats tidigare på forumet men va skeptisk tills jag provade det... nu tankar jag var jag vill utan problem... Kan väl fylla på lite till då, jag kan vrida handtaget 678 grader utan något resultat, mer än att slangen krullar sig Har det börjat jävlas är det bara att lägga ner. Åk ett varv runt macken och pröva igen, det kan funka ! Dessutom, det är inte alla dagar som det strular, hög eller lågtryck verkar också påverka. Men som sagt, svårast har jag med Shell. Och dom har ju som bekant (den dyra)soppan man vill åt ! Man är ju inte bara torsk på stålar, man blir lätt soppatorsk åxå Fast corvette åker ju en lite nyare Musse så det kanske funkar lite bättre Citera
streetsaleen November 13, 2007 Report November 13, 2007 jag har samma problem som AJ spelar ingen roll hur man vrider o vänder slangen det blir ändå inte bättre Citera
Mohlin November 13, 2007 Author Report November 13, 2007 Man får väl göra som i båtar, ställa en lös tank i skuffen, bara att lyfta ur och tanka...... Citera
Blad November 14, 2007 Report November 14, 2007 har bytt rör på min men de hjälper inte vid alla stationer...däremot funkar det med att vrida munstycket klockrent... har avverkats tidigare på forumet men va skeptisk tills jag provade det... nu tankar jag var jag vill utan problem... Kan väl fylla på lite till då, jag kan vrida handtaget 678 grader utan något resultat, mer än att slangen krullar sig Har det börjat jävlas är det bara att lägga ner. Åk ett varv runt macken och pröva igen, det kan funka ! Dessutom, det är inte alla dagar som det strular, hög eller lågtryck verkar också påverka. Men som sagt, svårast har jag med Shell. Och dom har ju som bekant (den dyra)soppan man vill åt ! Man är ju inte bara torsk på stålar, man blir lätt soppatorsk åxå Fast corvette åker ju en lite nyare Musse så det kanske funkar lite bättreJo, har det börjat jävlas då är det för sent att börja vrida, man måste på det direkt.Roligast är ju endå det här på långkörningar, när man får stanna 3ggr å tanka när man ska till malmö för att man inte får i fulltank. Citera
Fröberg November 14, 2007 Report November 14, 2007 Jag har också problem att tanka men det fungerar om jag gör på följande sätt:Metod nr 1, Vrid handtaget så att det står vid 19.00-19.30 läget Ibland kan jag även behöva trycka handtaget uppåt och munstycket neråt (svårt att förklara).Metod nr 2, Denna använder jag numera. Sätt i munstycket så att handtaget står i klockan 18.00. Dra ur munstycket en liten bit så att det käns som om munstycket ska hoppa ur tanken. Citera
Corvette November 14, 2007 Report November 14, 2007 har bytt rör på min men de hjälper inte vid alla stationer...däremot funkar det med att vrida munstycket klockrent... har avverkats tidigare på forumet men va skeptisk tills jag provade det... nu tankar jag var jag vill utan problem... Kan väl fylla på lite till då, jag kan vrida handtaget 678 grader utan något resultat, mer än att slangen krullar sig Har det börjat jävlas är det bara att lägga ner. Åk ett varv runt macken och pröva igen, det kan funka ! Dessutom, det är inte alla dagar som det strular, hög eller lågtryck verkar också påverka. Men som sagt, svårast har jag med Shell. Och dom har ju som bekant (den dyra)soppan man vill åt ! Man är ju inte bara torsk på stålar, man blir lätt soppatorsk åxå Fast corvette åker ju en lite nyare Musse så det kanske funkar lite bättreshell va också min pest... men efter jag vred det en kvart så kunde jag tanka där med utan problem numer... Citera
Corvette November 14, 2007 Report November 14, 2007 har bytt rör på min men de hjälper inte vid alla stationer...däremot funkar det med att vrida munstycket klockrent... har avverkats tidigare på forumet men va skeptisk tills jag provade det... nu tankar jag var jag vill utan problem... Kan väl fylla på lite till då, jag kan vrida handtaget 678 grader utan något resultat, mer än att slangen krullar sig Har det börjat jävlas är det bara att lägga ner. Åk ett varv runt macken och pröva igen, det kan funka ! Dessutom, det är inte alla dagar som det strular, hög eller lågtryck verkar också påverka. Men som sagt, svårast har jag med Shell. Och dom har ju som bekant (den dyra)soppan man vill åt ! Man är ju inte bara torsk på stålar, man blir lätt soppatorsk åxå Fast corvette åker ju en lite nyare Musse så det kanske funkar lite bättreJo, har det börjat jävlas då är det för sent att börja vrida, man måste på det direkt.Roligast är ju endå det här på långkörningar, när man får stanna 3ggr å tanka när man ska till malmö för att man inte får i fulltank. du vi var ner till Österrike i somras å fick stanna... många ggr... men de va mest för de va nån jädrans virvel i tanken... Citera
Blad November 14, 2007 Report November 14, 2007 Det är inte lätt att vara Ford ägare när det behövs en manual för "Hur att tanka sin bil". Snart bud på att ha med sig en 20l dunk att tanka och sen hälla över i biltanken. Kanske inte det smidigaste, men betydligt snabbare.Ska nog prova att köpa en bred slang som man kan trä över tankmunstycket och sen peta ner den i tanken. Någon som redan provat? Citera
Mohlin November 14, 2007 Author Report November 14, 2007 Det där med en extra slangbit att dra över låter ju jäkligt dumt och onödigt, men frågan är om det egentligen inte är ganska smart, kanske är en simpel lösning på ett stort irritationsmoment! Citera
Mohlin November 14, 2007 Author Report November 14, 2007 grabbar. Skippa jeepdunkarna. Byt till en ny tank istället. Er kära musse förtjänar ett bättre öde än att bli nersölad med gammal fulsoppa :-)Kommer ny tank och rör att lösa problemet då, ämnet har ju diskuteras tidigare och det verkar ju som att en ny tank inte löser problemet heller!?Vilken kostnad medför det? Citera
Corvette November 15, 2007 Report November 15, 2007 grabbar. Skippa jeepdunkarna. Byt till en ny tank istället. Er kära musse förtjänar ett bättre öde än att bli nersölad med gammal fulsoppa :-)är det garanti så man kan få ut tanken på exclusives nybils försäkring? Citera
Mohlin November 15, 2007 Author Report November 15, 2007 Att få det på garantin vore ju det ärligaste, men dock högst tveksamt när det gäller FORD.................... Citera
Corvette November 15, 2007 Report November 15, 2007 Att få det på garantin vore ju det ärligaste, men dock högst tveksamt när det gäller FORD....................nja Ford kan man nog glömma men när man köper från Exclusive t.ex. så har de en garantiförsäkring å de va den jag åberopade av Fredde men han har inte svarat på de som du kan se ännu... Citera
uffeg November 15, 2007 Report November 15, 2007 Tja, jag vet inte om jag har lust att betala 10 loppor för en ny tank....Då väljer jag hellre var jag tankar..... och lägger pengarna på lite coola tillbehör.... som man egentligen inte alls behöver.... Citera
grufman November 15, 2007 Report November 15, 2007 grabbar. Skippa jeepdunkarna. Byt till en ny tank istället. Er kära musse förtjänar ett bättre öde än att bli nersölad med gammal fulsoppa :-)Kommer ny tank och rör att lösa problemet då, ämnet har ju diskuteras tidigare och det verkar ju som att en ny tank inte löser problemet heller!?Vilken kostnad medför det?Ja, det löser problemet till 95%. Vi har monterat ett flertal nya tankar på bilar som varit "omöjliga". Alla kunder har varit helt nöjda.Vi gjorde ett totalbyte på en mustang 05 där vi dessutom bytte tankgivarna, också ett mycket vanligt mustang 05-fel. Det låg på 16779kr inkl moms monterat och klart. Citera
grufman November 15, 2007 Report November 15, 2007 grabbar. Skippa jeepdunkarna. Byt till en ny tank istället. Er kära musse förtjänar ett bättre öde än att bli nersölad med gammal fulsoppa :-)är det garanti så man kan få ut tanken på exclusives nybils försäkring?Exclusive brukar använda Fragus som försäkringsbolag. Här är villkoren:http://www.dealerwarranty.se/aboutG.asp?subDo=premium Citera
Mohlin November 15, 2007 Author Report November 15, 2007 Undra om Stefan Ernryd AB lämnar någon form av garanti..... Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.