Jump to content

Recommended Posts

Jag har ett märkligt bekymmer med min bil.

Den är näst intill omöjlig att TANKA!!?? :evil:

Trots att jag drar ur "pluggen" vid tanklocket så kommer det upp soppa och slår av pumpen hela tiden, mycket irriterande, det tog idag 15min att få i 10 liter, sen gav jag upp.

Någon som har stött på detta och har en lösning?

Jag har ett märkligt bekymmer med min bil.

Den är näst intill omöjlig att TANKA!!?? :evil:

Trots att jag drar ur "pluggen" vid tanklocket så kommer det upp soppa och slår av pumpen hela tiden, mycket irriterande, det tog idag 15min att få i 10 liter, sen gav jag upp.

Någon som har stött på detta och har en lösning?

Oja, mina underarmar liknar Karl-Alfreds efter 3 somrar med Mustang :twisted: Och jag har ändå bytt avluftningsröret så det är lite bättre. Nästan alla Mustanger hade detta problem ibörjan. Dock, jag har oftast problem med Shell !? konstigt nog. (V-power). Andra mackar går bättre, pröva olika så tror jag nog du hittar något lättankat ställe.

har bytt rör på min men de hjälper inte vid alla stationer...

däremot funkar det med att vrida munstycket klockrent... har avverkats tidigare på forumet men va skeptisk tills jag provade det... nu tankar jag var jag vill utan problem... :--

har bytt rör på min men de hjälper inte vid alla stationer...

däremot funkar det med att vrida munstycket klockrent... har avverkats tidigare på forumet men va skeptisk tills jag provade det... nu tankar jag var jag vill utan problem... :--

Kan väl fylla på lite till då, jag kan vrida handtaget 678 grader utan något resultat, mer än att slangen krullar sig :twisted: Har det börjat jävlas är det bara att lägga ner. Åk ett varv runt macken och pröva igen, det kan funka ! Dessutom, det är inte alla dagar som det strular, hög eller lågtryck verkar också påverka. Men som sagt, svårast har jag med Shell. Och dom har ju som bekant (den dyra)soppan man vill åt !

Man är ju inte bara torsk på stålar, man blir lätt soppatorsk åxå :D

Fast corvette åker ju en lite nyare Musse så det kanske funkar lite bättre

har bytt rör på min men de hjälper inte vid alla stationer...

däremot funkar det med att vrida munstycket klockrent... har avverkats tidigare på forumet men va skeptisk tills jag provade det... nu tankar jag var jag vill utan problem... :--

Kan väl fylla på lite till då, jag kan vrida handtaget 678 grader utan något resultat, mer än att slangen krullar sig :twisted: Har det börjat jävlas är det bara att lägga ner. Åk ett varv runt macken och pröva igen, det kan funka ! Dessutom, det är inte alla dagar som det strular, hög eller lågtryck verkar också påverka. Men som sagt, svårast har jag med Shell. Och dom har ju som bekant (den dyra)soppan man vill åt !

Man är ju inte bara torsk på stålar, man blir lätt soppatorsk åxå :D

Fast corvette åker ju en lite nyare Musse så det kanske funkar lite bättre

Jo, har det börjat jävlas då är det för sent att börja vrida, man måste på det direkt.

Roligast är ju endå det här på långkörningar, när man får stanna 3ggr å tanka när man ska till malmö för att man inte får i fulltank. :(

Jag har också problem att tanka men det fungerar om jag gör på följande sätt:

Metod nr 1,

Vrid handtaget så att det står vid 19.00-19.30 läget ;)

Ibland kan jag även behöva trycka handtaget uppåt och munstycket neråt (svårt att förklara).

Metod nr 2,

Denna använder jag numera. Sätt i munstycket så att handtaget står i klockan 18.00. Dra ur munstycket en liten bit så att det käns som om munstycket ska hoppa ur tanken.

har bytt rör på min men de hjälper inte vid alla stationer...

däremot funkar det med att vrida munstycket klockrent... har avverkats tidigare på forumet men va skeptisk tills jag provade det... nu tankar jag var jag vill utan problem... :--

Kan väl fylla på lite till då, jag kan vrida handtaget 678 grader utan något resultat, mer än att slangen krullar sig :twisted: Har det börjat jävlas är det bara att lägga ner. Åk ett varv runt macken och pröva igen, det kan funka ! Dessutom, det är inte alla dagar som det strular, hög eller lågtryck verkar också påverka. Men som sagt, svårast har jag med Shell. Och dom har ju som bekant (den dyra)soppan man vill åt !

Man är ju inte bara torsk på stålar, man blir lätt soppatorsk åxå :D

Fast corvette åker ju en lite nyare Musse så det kanske funkar lite bättre

shell va också min pest... men efter jag vred det en kvart så kunde jag tanka där med utan problem numer... :D

har bytt rör på min men de hjälper inte vid alla stationer...

däremot funkar det med att vrida munstycket klockrent... har avverkats tidigare på forumet men va skeptisk tills jag provade det... nu tankar jag var jag vill utan problem... :--

Kan väl fylla på lite till då, jag kan vrida handtaget 678 grader utan något resultat, mer än att slangen krullar sig :twisted: Har det börjat jävlas är det bara att lägga ner. Åk ett varv runt macken och pröva igen, det kan funka ! Dessutom, det är inte alla dagar som det strular, hög eller lågtryck verkar också påverka. Men som sagt, svårast har jag med Shell. Och dom har ju som bekant (den dyra)soppan man vill åt !

Man är ju inte bara torsk på stålar, man blir lätt soppatorsk åxå :D

Fast corvette åker ju en lite nyare Musse så det kanske funkar lite bättre

Jo, har det börjat jävlas då är det för sent att börja vrida, man måste på det direkt.

Roligast är ju endå det här på långkörningar, när man får stanna 3ggr å tanka när man ska till malmö för att man inte får i fulltank. :(

du vi var ner till Österrike i somras å fick stanna... många ggr... men de va mest för de va nån jädrans virvel i tanken... :--

Det är inte lätt att vara Ford ägare när det behövs en manual för "Hur att tanka sin bil". :D Snart bud på att ha med sig en 20l dunk att tanka och sen hälla över i biltanken. Kanske inte det smidigaste, men betydligt snabbare.

Ska nog prova att köpa en bred slang som man kan trä över tankmunstycket och sen peta ner den i tanken. Någon som redan provat?

Det där med en extra slangbit att dra över låter ju jäkligt dumt och onödigt, men frågan är om det egentligen inte är ganska smart, kanske är en simpel lösning på ett stort irritationsmoment!

grabbar. Skippa jeepdunkarna. Byt till en ny tank istället. Er kära musse förtjänar ett bättre öde än att bli nersölad med gammal fulsoppa :-)

Kommer ny tank och rör att lösa problemet då, ämnet har ju diskuteras tidigare och det verkar ju som att en ny tank inte löser problemet heller!?

Vilken kostnad medför det?

grabbar. Skippa jeepdunkarna. Byt till en ny tank istället. Er kära musse förtjänar ett bättre öde än att bli nersölad med gammal fulsoppa :-)

är det garanti så man kan få ut tanken på exclusives nybils försäkring?

Att få det på garantin vore ju det ärligaste, men dock högst tveksamt när det gäller FORD....................

nja Ford kan man nog glömma men när man köper från Exclusive t.ex. så har de en garantiförsäkring å de va den jag åberopade av Fredde men han har inte svarat på de som du kan se ännu...

Tja, jag vet inte om jag har lust att betala 10 loppor för en ny tank....

Då väljer jag hellre var jag tankar..... och lägger pengarna på lite coola tillbehör.... som man egentligen inte alls behöver....

grabbar. Skippa jeepdunkarna. Byt till en ny tank istället. Er kära musse förtjänar ett bättre öde än att bli nersölad med gammal fulsoppa :-)

Kommer ny tank och rör att lösa problemet då, ämnet har ju diskuteras tidigare och det verkar ju som att en ny tank inte löser problemet heller!?

Vilken kostnad medför det?

Ja, det löser problemet till 95%. Vi har monterat ett flertal nya tankar på bilar som varit "omöjliga". Alla kunder har varit helt nöjda.

Vi gjorde ett totalbyte på en mustang 05 där vi dessutom bytte tankgivarna, också ett mycket vanligt mustang 05-fel. Det låg på 16779kr inkl moms monterat och klart.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...