November 12, 200717 yr comment_45394 Jag har ett märkligt bekymmer med min bil.Den är näst intill omöjlig att TANKA!!?? Trots att jag drar ur "pluggen" vid tanklocket så kommer det upp soppa och slår av pumpen hela tiden, mycket irriterande, det tog idag 15min att få i 10 liter, sen gav jag upp.Någon som har stött på detta och har en lösning?
November 12, 200717 yr comment_45398 vrid munstycket till typ 10 över alt 15 över heltimma så funkar alla pumpar...
November 12, 200717 yr comment_45404 Jag har ett märkligt bekymmer med min bil.Den är näst intill omöjlig att TANKA!!?? Trots att jag drar ur "pluggen" vid tanklocket så kommer det upp soppa och slår av pumpen hela tiden, mycket irriterande, det tog idag 15min att få i 10 liter, sen gav jag upp.Någon som har stött på detta och har en lösning?Oja, mina underarmar liknar Karl-Alfreds efter 3 somrar med Mustang Och jag har ändå bytt avluftningsröret så det är lite bättre. Nästan alla Mustanger hade detta problem ibörjan. Dock, jag har oftast problem med Shell !? konstigt nog. (V-power). Andra mackar går bättre, pröva olika så tror jag nog du hittar något lättankat ställe.
November 12, 200717 yr Author comment_45407 Jag anade att det var ett standardproblem, tack för hjälpen!
November 12, 200717 yr Author comment_45448 Tack, där fick man ju problemet i klartext iallafall, blir att se över rören i vinter!
November 13, 200717 yr comment_45457 pst... det funkar ändå enklast med att vrida handtaget som jag skrev tidigare...
November 13, 200717 yr Author comment_45461 Jag ska testa att vrida munstycket när jag tankar, det lät ju enklast!
November 13, 200717 yr comment_45462 har bytt rör på min men de hjälper inte vid alla stationer...däremot funkar det med att vrida munstycket klockrent... har avverkats tidigare på forumet men va skeptisk tills jag provade det... nu tankar jag var jag vill utan problem...
November 13, 200717 yr comment_45470 har bytt rör på min men de hjälper inte vid alla stationer...däremot funkar det med att vrida munstycket klockrent... har avverkats tidigare på forumet men va skeptisk tills jag provade det... nu tankar jag var jag vill utan problem... Kan väl fylla på lite till då, jag kan vrida handtaget 678 grader utan något resultat, mer än att slangen krullar sig Har det börjat jävlas är det bara att lägga ner. Åk ett varv runt macken och pröva igen, det kan funka ! Dessutom, det är inte alla dagar som det strular, hög eller lågtryck verkar också påverka. Men som sagt, svårast har jag med Shell. Och dom har ju som bekant (den dyra)soppan man vill åt ! Man är ju inte bara torsk på stålar, man blir lätt soppatorsk åxå Fast corvette åker ju en lite nyare Musse så det kanske funkar lite bättre
November 13, 200717 yr comment_45475 jag har samma problem som AJ spelar ingen roll hur man vrider o vänder slangen det blir ändå inte bättre
November 13, 200717 yr Author comment_45477 Man får väl göra som i båtar, ställa en lös tank i skuffen, bara att lyfta ur och tanka......
November 14, 200717 yr comment_45498 har bytt rör på min men de hjälper inte vid alla stationer...däremot funkar det med att vrida munstycket klockrent... har avverkats tidigare på forumet men va skeptisk tills jag provade det... nu tankar jag var jag vill utan problem... Kan väl fylla på lite till då, jag kan vrida handtaget 678 grader utan något resultat, mer än att slangen krullar sig Har det börjat jävlas är det bara att lägga ner. Åk ett varv runt macken och pröva igen, det kan funka ! Dessutom, det är inte alla dagar som det strular, hög eller lågtryck verkar också påverka. Men som sagt, svårast har jag med Shell. Och dom har ju som bekant (den dyra)soppan man vill åt ! Man är ju inte bara torsk på stålar, man blir lätt soppatorsk åxå Fast corvette åker ju en lite nyare Musse så det kanske funkar lite bättreJo, har det börjat jävlas då är det för sent att börja vrida, man måste på det direkt.Roligast är ju endå det här på långkörningar, när man får stanna 3ggr å tanka när man ska till malmö för att man inte får i fulltank.
November 14, 200717 yr comment_45499 Jag har också problem att tanka men det fungerar om jag gör på följande sätt:Metod nr 1, Vrid handtaget så att det står vid 19.00-19.30 läget Ibland kan jag även behöva trycka handtaget uppåt och munstycket neråt (svårt att förklara).Metod nr 2, Denna använder jag numera. Sätt i munstycket så att handtaget står i klockan 18.00. Dra ur munstycket en liten bit så att det käns som om munstycket ska hoppa ur tanken.
November 14, 200717 yr comment_45501 har bytt rör på min men de hjälper inte vid alla stationer...däremot funkar det med att vrida munstycket klockrent... har avverkats tidigare på forumet men va skeptisk tills jag provade det... nu tankar jag var jag vill utan problem... Kan väl fylla på lite till då, jag kan vrida handtaget 678 grader utan något resultat, mer än att slangen krullar sig Har det börjat jävlas är det bara att lägga ner. Åk ett varv runt macken och pröva igen, det kan funka ! Dessutom, det är inte alla dagar som det strular, hög eller lågtryck verkar också påverka. Men som sagt, svårast har jag med Shell. Och dom har ju som bekant (den dyra)soppan man vill åt ! Man är ju inte bara torsk på stålar, man blir lätt soppatorsk åxå Fast corvette åker ju en lite nyare Musse så det kanske funkar lite bättreshell va också min pest... men efter jag vred det en kvart så kunde jag tanka där med utan problem numer...
November 14, 200717 yr comment_45502 har bytt rör på min men de hjälper inte vid alla stationer...däremot funkar det med att vrida munstycket klockrent... har avverkats tidigare på forumet men va skeptisk tills jag provade det... nu tankar jag var jag vill utan problem... Kan väl fylla på lite till då, jag kan vrida handtaget 678 grader utan något resultat, mer än att slangen krullar sig Har det börjat jävlas är det bara att lägga ner. Åk ett varv runt macken och pröva igen, det kan funka ! Dessutom, det är inte alla dagar som det strular, hög eller lågtryck verkar också påverka. Men som sagt, svårast har jag med Shell. Och dom har ju som bekant (den dyra)soppan man vill åt ! Man är ju inte bara torsk på stålar, man blir lätt soppatorsk åxå Fast corvette åker ju en lite nyare Musse så det kanske funkar lite bättreJo, har det börjat jävlas då är det för sent att börja vrida, man måste på det direkt.Roligast är ju endå det här på långkörningar, när man får stanna 3ggr å tanka när man ska till malmö för att man inte får i fulltank. du vi var ner till Österrike i somras å fick stanna... många ggr... men de va mest för de va nån jädrans virvel i tanken...
November 14, 200717 yr comment_45505 Det är inte lätt att vara Ford ägare när det behövs en manual för "Hur att tanka sin bil". Snart bud på att ha med sig en 20l dunk att tanka och sen hälla över i biltanken. Kanske inte det smidigaste, men betydligt snabbare.Ska nog prova att köpa en bred slang som man kan trä över tankmunstycket och sen peta ner den i tanken. Någon som redan provat?
November 14, 200717 yr Author comment_45506 Det där med en extra slangbit att dra över låter ju jäkligt dumt och onödigt, men frågan är om det egentligen inte är ganska smart, kanske är en simpel lösning på ett stort irritationsmoment!
November 14, 200717 yr Author comment_45508 grabbar. Skippa jeepdunkarna. Byt till en ny tank istället. Er kära musse förtjänar ett bättre öde än att bli nersölad med gammal fulsoppa :-)Kommer ny tank och rör att lösa problemet då, ämnet har ju diskuteras tidigare och det verkar ju som att en ny tank inte löser problemet heller!?Vilken kostnad medför det?
November 15, 200717 yr comment_45529 grabbar. Skippa jeepdunkarna. Byt till en ny tank istället. Er kära musse förtjänar ett bättre öde än att bli nersölad med gammal fulsoppa :-)är det garanti så man kan få ut tanken på exclusives nybils försäkring?
November 15, 200717 yr Author comment_45532 Att få det på garantin vore ju det ärligaste, men dock högst tveksamt när det gäller FORD....................
November 15, 200717 yr comment_45533 Att få det på garantin vore ju det ärligaste, men dock högst tveksamt när det gäller FORD....................nja Ford kan man nog glömma men när man köper från Exclusive t.ex. så har de en garantiförsäkring å de va den jag åberopade av Fredde men han har inte svarat på de som du kan se ännu...
November 15, 200717 yr comment_45535 Tja, jag vet inte om jag har lust att betala 10 loppor för en ny tank....Då väljer jag hellre var jag tankar..... och lägger pengarna på lite coola tillbehör.... som man egentligen inte alls behöver....
November 15, 200717 yr comment_45537 grabbar. Skippa jeepdunkarna. Byt till en ny tank istället. Er kära musse förtjänar ett bättre öde än att bli nersölad med gammal fulsoppa :-)Kommer ny tank och rör att lösa problemet då, ämnet har ju diskuteras tidigare och det verkar ju som att en ny tank inte löser problemet heller!?Vilken kostnad medför det?Ja, det löser problemet till 95%. Vi har monterat ett flertal nya tankar på bilar som varit "omöjliga". Alla kunder har varit helt nöjda.Vi gjorde ett totalbyte på en mustang 05 där vi dessutom bytte tankgivarna, också ett mycket vanligt mustang 05-fel. Det låg på 16779kr inkl moms monterat och klart.
November 15, 200717 yr comment_45538 grabbar. Skippa jeepdunkarna. Byt till en ny tank istället. Er kära musse förtjänar ett bättre öde än att bli nersölad med gammal fulsoppa :-)är det garanti så man kan få ut tanken på exclusives nybils försäkring?Exclusive brukar använda Fragus som försäkringsbolag. Här är villkoren:http://www.dealerwarranty.se/aboutG.asp?subDo=premium
November 15, 200717 yr Author comment_45543 Undra om Stefan Ernryd AB lämnar någon form av garanti.....
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.