håkan skoglund December 13, 2007 Report December 13, 2007 Har någon någon ide om felet när felindikatorn visar att motorn misständer på alla udda (1,3,5,7) cylindrar. 04 GT 2500 mil.Service engin soon lampan tänds vid fullgas på höga varv. Tacksam för hjälp, Håkan Citera
David_gävle December 15, 2007 Report December 15, 2007 Låter nästan som en t-spole ger för dålig gnista Citera
87gt50 December 15, 2007 Report December 15, 2007 Börja med att kolla hur stiften ser ut på bägge sidorna. Så länge du tror det är säkert så kör den i det läge där du upplever problemet, och stoppa direkt därefter för att läsa stiften. Vattenläcka kanske? Som sagt, stiften kan berätta en del om du bara vet hur du läser av dem. Citera
Robban cmc 1103 December 15, 2007 Report December 15, 2007 Jag vet inte hur tändsystemet är byggt men om det är tex 2 tändmoduler en för jämna och en för udda så kan felet ligga där. Är det två så prova att skiffta dom för att se om felet följer med.Har alldrig tittat under huven på en ny Mustang så jag har noll koll på dessa Citera
grufman December 15, 2007 Report December 15, 2007 04 har individuella tändspolar. jag skulle misstänka att det hänt något med en kamkedja. mkt konstigt fel Citera
Robban cmc 1103 December 15, 2007 Report December 15, 2007 04 har individuella tändspolar. jag skulle misstänka att det hänt något med en kamkedja. mkt konstigt felHar dom spolarna inbyggda tändsteg? Har dom gemensam jord? Citera
håkan skoglund December 18, 2007 Author Report December 18, 2007 Tack för alla tips, skall kolla vidare i helgen, återkommer när jag vet mer.Håkan Citera
grufman December 18, 2007 Report December 18, 2007 Har någon någon ide om felet när felindikatorn visar att motorn misständer på alla udda (1,3,5,7) cylindrar. 04 GT 2500 mil.Service engin soon lampan tänds vid fullgas på höga varv. Tacksam för hjälp, Håkanmen vänta nu ett tag. den går alltså inte konstant dåligt på ena sidan, my bad.då har det inget med kammarna att göra...hmm. sätter den felkoder på misständning på alla dessa burkar? går maskin bra i övrigt, typ vid tomgång, är den lugn och stilla inga konstiga vibrationer?hur får du ut felkoderna? Citera
håkan skoglund December 20, 2007 Author Report December 20, 2007 Den går jämt och fint hela tiden. Jag kan känna misständningen vid fullgas ax över 4000 varv. Den misständer inte på alla udda cylindrar samtidigt, oftast en eller två mellan felkondavläsningarna.Just nu är den avställd, jag kommer inte ihåg hur den korrekta felkoden löd. Skall försöka låna en felkodsläsare. Återkommer.Håkan Citera
mrv8 January 28, 2008 Report January 28, 2008 Inte så att du fått stop i en katalysator på ena sidan av motorn?Låter lite som att det kan vara täppt i ena avgasröret.MvhMrV8 Citera
Recommended Posts