Jump to content

Recommended Posts

Hej alla glada! :)

Har en fallenhet för foxbody mussen och har för avsikt att köpa mig en sådan våren 2008.

Jag är intresserad av årsm 1987-1993

Hatchback,Notchback,GT osv spelar ingn större roll, jag är inte sååå påläst om vilka modeller som fanns när osv gillar alla lik väl :)

Vilken årsm är mest attraktiv och varför?

Hittade denna på Blocket:

http://www.blocket.se/vi/14543914.htm?ca=9_s

Verkar vara vettiga pengar.

Kylan på Nordpolen är hetare än vad en Foxmustang är. Kan vara köparens marknad på den.

Köpte min i höstas av den enkla anledningen om att det verkade vara mycket bil för pengarna och även en förhållandevis låg driftskostnad. Jag var första som ringde på den och då hade annonsen legat ute 10gdr. Jag lyckades pruta ca 21%

Försäkringsmässigt så kostar den ca 300kr/mån helförsäkrad. Att jämföra med en Audi V8 runt -90 för ca 800kr/mån.

En bonus jag konstaterade efter inköp är att det verkar finnas massor med trim för väldigt rimliga pengar.

87-88 har speed density och inte lika trimvänligt, det positiva(ur trim synpunkt,ej miljö) är att kattarna ej behöver funka/finnas (87).

89-93 Mass air som ska räcka ganska länge vid trim.

fast några 350hk är det dock inte i bilen som ägaren påstår, inte med det som han har listat iaf.

Men visst finns massvis med trim, bra toppar kostar cirka 11-1300dollar.

Och visst är det köparens marknad, men jag tror att en fox är en bra investering, 80talet är på väg tillbaka, bara lyssna på radion.

:)

jag skulle leta efter en.. precis en sån som jag har, en 92LX 5.0 med manuell låda.

http://www.garaget.org/?car=38230

Hej.

En s.k Notchback LX 90-93 med 5.0a, mer sällsynt,

också ganska familjevänlig om så även önskas. ;)

Varför skulle Notchen vara mer familjevänlig än Hatchbacken?

Gå på vad du tycker är snyggt!

Personligen så tycker jag mest om manuella GT som kommit som flyttgods, förstår fortfarande inte riktigt varför jag sålde min...

Mm..manuell GT är väll den jag tittat på mest...men jag skulle lika gärna kunna köpa en Notch..handlar väll kanske om att matcha rätt delar o få d schyssta stuket :)

Över 100.000:- inkl frakt etc från USA är inte intressant för en import...utan där får jag nog dra gränsen.

Jag pular gärna lite själv :)

  • 5 months later...

Hallå!!

Jag hittade en Mustang som jag vart lite sugen på och vart frågar man dom bästa då?? Jo här :)

Mina frågor rör denna bilen på blocket, kanske nån här som ägt den??

http://www.blocket.se/vi/16820743.htm?ca=4_s

Mina frågor är:

1. Hur mycket bensin drar dom vid vanlig landsvägskörning??

2. Hur är dom att skruva med??

3. Vad ska man se upp med på dom här modellerna??

4. Brukar det vara AC i dom eller va det tillbehör??

5. Hur är det med elen på dessa?? Mycke el finesser som krånglar eller??

6. Är detta en bra bil??

7. Hur är dessa att köra på vintern?? det är ju manuell i denna så den är väl kanske lite enklare än en automat.

vart sugen på att kanske byta in min Saab 9000 mot denna men jag vill ju veta lite mer om den.

Hallå!!

Jag hittade en Mustang som jag vart lite sugen på och vart frågar man dom bästa då?? Jo här :)

Mina frågor rör denna bilen på blocket, kanske nån här som ägt den??

http://www.blocket.se/vi/16820743.htm?ca=4_s

Mina frågor är:

1. Hur mycket bensin drar dom vid vanlig landsvägskörning??

2. Hur är dom att skruva med??

3. Vad ska man se upp med på dom här modellerna??

4. Brukar det vara AC i dom eller va det tillbehör??

5. Hur är det med elen på dessa?? Mycke el finesser som krånglar eller??

6. Är detta en bra bil??

7. Hur är dessa att köra på vintern?? det är ju manuell i denna så den är väl kanske lite enklare än en automat.

vart sugen på att kanske byta in min Saab 9000 mot denna men jag vill ju veta lite mer om den.

1. Beror på hur du kör. 1-2 liter/mil

2. Beror på vad du jämför med och din tidigare erfarenhet. Ganska enkla skulle jag säga, betydligt bättre än GM's produkter från samma tidsera och senare.

3. Inget speciellt. Rost är ju inte kul. Kolla efter glapp o missljud. Kolla så att lådan känns tight o bra. Allt finns tillgängligt på eftermarknaden, original eller bättre.

4. Standard

5.Nope. Elhissar o farthållare e väl allt.

6.Som fan. Ja, jag är partisk, men ja, det är en bra bil. Dock, allt beror ju på dina behov och vad du jämför med. En kul bil med oändligt mycket potential.

7.Allt är väl relativt, men med ett par bra däck så funkar det. Tänk på att det snöar en del i USA/Canada med. Dock, bör tilläggas, bilen är rätt lätt i baken redan när det är blött, oerfarna förare har virat mer än en FOX-body runt träd o stolpar.

Kan dock garantera att det är en fan så mycket roligare bil än en SAAB 9000 100 ggr av 100.

Fråga på så får du svar.

mvh

Jocke, som haft sin 87 GT T-top 5-speed i 10 år snart.

Jag är ju också partisk, men visst fan är det bra bilar!

och roliga, för några tusenlappar kan man göra bilen riktigt riktigt rolig.

Men Jocke, AC vad ju inte standard utan som option, min första fox hade inte AC, den köpte ja för 12 år sedan :P

skulle tro att en normal landsvägskörning hamnar kring litern.

bättre även det än en gammal saab 9000...

Jag är ju också partisk, men visst fan är det bra bilar!

och roliga, för några tusenlappar kan man göra bilen riktigt riktigt rolig.

Men Jocke, AC vad ju inte standard utan som option, min första fox hade inte AC, den köpte ja för 12 år sedan :P

skulle tro att en normal landsvägskörning hamnar kring litern.

bättre även det än en gammal saab 9000...

Fanimig Perfnolf, du har rätt! Fick leta ett tag för det, men jag hittade en länk:

http://autos.msn.com/research/vip/Spec_ ... -1#trimsel

Skit åxå, jag brukar ju aldrig ha fel... ;)

Hur går det, kommer du å hälsar på till Veidec? Anmälde mig i förra veckan, så det blir premiär för Fox Stocker på mantorp i slutet på Juli.

mvh

Jocke

skulle tro att en normal landsvägskörning hamnar kring litern.

bättre även det än en gammal saab 9000...

Hör ni, min 9000 är en -98 som gått 15.000mil och jag är jätte nöjd med den och mustangen är ju en -91, dock så har den gått mindre ändå men den är ju trots allt äldre....

Älskar V8 och detta var ju en manuell också det är ju också lite fränt :) Men det som det hänger på är ju hur mycke bränsle den här drar i vardags körning då detta blir min bruksbil så att säga om jag byter bort saaben, runt litern går man väl med på sen är det ju manuell som sagt och då går det välk också å köra rätt snålt eller?? E väl schysst vrid i den :D

Är det elektronisk eller mekanisk insprutning på dom??

Det är elektronisk insprutning. Bränsleförbrukningen styr du själv över till stor del, men du kan räkna med en större körglädje än nån SAAB, vilket gärna inbjuder till lite gasigare körning.

Är du så nöjd med SAABen så behåll den, annars skulle jag rekommendera en provkörning av Mustangen...

mvh

Jocke

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...