Jump to content

Kvalificerad idioti skapad av kvalande idioter!


axelg89

Recommended Posts

För ca en vecka sedan rasade min dator efter att syster använt den under en helg, vet inte vad hon gjorde och vill inte veta men när jag kom till datorn och startade hade jag åtkomst nekad på allt, inklusive admin profilen! efter en min i felsäkert läge började hårddisken att klicka och efter ytterligare 1 minut blev det till ett eländigt raslande i hårddisken och allt blev svart. Efter det konstant mörker, när datorn skulle bota windows startade den istället om.

Idag har jag tillbringat 6 timmar med denna SKIT! började med att använda ett program som i DOS återställer hårddisken i "startläge" (motsvarande TDC :)), efter detta kunde jag starta den som slave på en annan burk varpå alla helt ofungerande och felgjorda filer togs bort av diskrensningen. När jag sedan satte tillbaka disken i datorn trodde jag att problemen skulle vara över, men nej! Viruset låg kvar och växte konstant ändå, virusscannet låg av och gick inte att rubba och inte heller avinstallera (virusfilen var även inflätad i antiviruset)....

När jag efter nån timme äntligen lyckades få bort virusscannet och .exe filen som bootade viruset startade jag åter datorn och installerade fort som sjutton ett bra updaterat virusscan son nu jobbar, det har hittils hittat 31 OLIKA virus totalt 289 filer och har bara sökt igenom ca 1/10 ac datorn ?!?!

När jag restartade datorn fick jag även veta lite av viruset arbetsområden som är:

¤Återställa varje program vid reboot av datorn (låtar i itunes försvinner, inställningar i program försvinner, alla "nyinställningar" måste åter göras med cd-keys etc etc.)

¤Tar bort nån fil här och där i programmapparna vilket gör att alla program på hela datorn blir obrukbara!!!

OCH DENNA SKIT HÄNDER VARJE GÅNG DATORN STARTAS OM!!!!

Sitter nu och tittar på min stackars dator som med virusscannet som respirator kämpar i kramper mot hårddiskcancern. Det finns redan så mycket elände där ute, varför ska ett fåtal kvalificerade IDIOTER göra det jävligt att ens använda datorn??

Fattar det inte, VARFÖR?!

/ Arg Axel

P.S. var bara tvungen att skriva av mig

Link to comment
Share on other sites

De där e aldrig roligt, men linux är väl lite att ta i va :)

Senast jag blev virus attackerad var under den berömda Sverige - Finland matchen för ett par år sen när sverige lyckades vända 1-5 till 6-5.

Då iaf mitt i kaoset när finnarna gör 1-5 så slocknar datorn, tv:n stängdes av och vi gick till pubben.

Link to comment
Share on other sites

De där e aldrig roligt, men linux är väl lite att ta i va :)

:--:twisted: KÖR LINUX SÅ FUNKAR DET.

Kör en live CD med linux, så får du igång maskinen och kan leta fel.

Dessutom:

Behåll root password för dej själv, och låt syrran vara "gästanvändare". Systemet är en brandvägg i sej, och virus har mycket begränsad effekt, om ens någon.

Dessutom finns det gratisdistron, så det blir mera pengar över till Mustangen. Du behöver inte uppdatera hårdvaran varje år eller städa maskinen 3 ggr / år pga allt skit du får in i windows.

Också Apple/Mac är bättre på detta än MS- tramset.

Link to comment
Share on other sites

Hej.

Fick en tanke heter det inte 289 cui. :roll:

Tog en bit ur Axelg89 inlägg. :?

(virus totalt 289 filer och har bara sökt igenom ca 1/10 ac datorn ?!?! )

Dessa jä-la data virus, jag har haft minst tre storras och det första var värst här låg nämligen alla foton och reportage från PC införskaffandet till 1997. :cry:

Var väll inte så bra på data då och förstod inte bättre, kunde ha sparat på dissketter tex, nåja tiden går och man glömmer men ibland tänker man på allt detta som bara är borta. :roll:

Nu kan man lite bättre, sparar på CD för framtiden, :?: frågan är bara hur länge, en extra hårdisk är givetvis bättre, ett bra antivirusprogram som detta också handlar om är bara ett måste. ;)

Link to comment
Share on other sites

Citat: ett bra antivirusprogram som detta också handlar om är bara ett måste. ::: Alltså i Windows, menar du :--

Backup är viktigt. Kör allting till en separat hårddisk, antingen med en egen bootsektor, eller en fristående USBdisk, helst den också med egen uppstart.

Kör själv ut all viktig info till en 200Gb disk, som kan köras helt separat.

Har en Linux distro installerat på USBdisken, men använder den också som magasin för win-filer.

Win är så dumt, att det inte förstår sej på Linux eller Mac (unix) filsystem, men dom andra läser och editerar winfiler*** Piece of cake!

Man behöver inte begränsa sej till ett OS. Det är inget problem att köra dual eller multiboot i moderna maskiner. Det enda problemet är windows, som kräver abnorma mängder resurser av hårdvaran. Andra OS klarar sej med en bråkdel.

Inget Mustanginlägg precis, bäst att knipa käft. :oops:

Link to comment
Share on other sites

Det där är tämligen enkelt att förebygga.

Jag låter ALDRIG någon använda min dator. Inte ens min flickvän sedan 12år tillbaka RÖR min dator. Hon har en egen (som iofs funkar fint). Jag blir helt skogstokig om någon pillar på datorn, något som både polare och svärmor fått erfara. fasttalker.gif

Kan säga att jag aldrig haft ett virus som fått fäste i min burk, har två antivirusprogram som konstant är aktiverade och som uppdaterar sig själva var 6e timme. Det finns virus som är gjorda att ta sig förbi ett visst antivirusprog, därför har jag två, missar det ena fastnar det i andra. :--

Jag må vara nojjig men det kan det vara värt. 8)

Link to comment
Share on other sites

har redan vidtagit åtgärder mot syrran genom att förhäxa henne i en macbook air som är lite viruståligare eller snarare som det finns mindre bra virus till :D

hittade även två trojanska hästar förutom de tidigare nämnda 31 filerna innan jag stängde ner datorn för dagen, har inte startat den igen så vet inte om allt är nollställt eller om jag faktiskt lyckades få bort allt, återkommer om detta.

Link to comment
Share on other sites

Jag fick in något som hette Bloodhound.EXE vilket helvete

den slog selektivt.

Den slog ut kontrollpanelen den slog ut den inbyggda möjligheten att

reparera ( Compaq ) jag provade säkert 10 olika antivirus program.

Varje gång antivirusprogramet startade stängde den programet.

JAG BLEV GALEN.

Till slut instalerade jag om allt, men fy fan

Detta skedde på storgrabbens dator men han hade ju som vanligt

inte varit någonstans han inte borde varit.

BORDE VARA DÖDSTRAFF PÅ ATT SPRIDA VIRUS.

MVH Lasse

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...