elboy cmc 388 January 30, 2008 Report January 30, 2008 Skulle vilja kolla om det är någon/några som har monterat in någon ny stereo i bilen? Lite sugen på denna om den nu skulle passa. Gärna lite tips och idéer så man inte gör bort sig.http://www.brl.se/default.aspx?mc=5&c=5&p=4958 Citera
Lindblad February 1, 2008 Report February 1, 2008 jag har kollat in denna sidan. kan kanske vara intressant http://www.crutchfield.com/S-IfbM8hcIbu ... mycar.aspx(börja med att fylla i årsmodell) Citera
elboy cmc 388 February 1, 2008 Author Report February 1, 2008 tack det finns bra hjälp bara man kan hitta det. Har du bestäm vad du ska ha ? Vill själv köra med dubbel Citera
Lindblad February 1, 2008 Report February 1, 2008 jag kommer nog att få lämna in mustangen till BRL så att dom ordnar till allt det elektriska till bil stereon sedan får jag se hur mycket jag gör själv med installationen av slutsteg och cd. men en ljuddämpare flowmaster hitta jag .såg det på bild 2.5"utblås .samma storlek som orginalet så jag blev som vanligt osäker om det låter mer v8 än det orginal som sitter på? Citera
PEKS CMC 2150 February 1, 2008 Report February 1, 2008 En sån vill jag också ha! Riktigt snygg och verkar ha den teknik man önskar.Om jag förstår rätt så täcker den även "myntfacket" under befintlig stereo.Har läst en del inlägg om byte av stereo på forumet och det verkar inte helt lätt beroende på amerikanska installationer? Kan man använda befintligt slutsteg etc? Citera
elboy cmc 388 February 2, 2008 Author Report February 2, 2008 Ska gå om man lyckas få tag i den övergångs kabeln/kablarna som behövs.Tycker ljudet duger helt ok men vill gärna få in alla kanaler ochmp3. Ingen som sitter inne på hur man gör när man ska byta på dessa nyare modeller, Ska ner till brl i veckan och kolla om dom kan få fram eller har andra förlag.Tror att det kan vara denna kabel vi behöver då...http://www.crutchfield.com/App/Product/ ... 519&tp=736 Citera
elboy cmc 388 February 2, 2008 Author Report February 2, 2008 ang flowmaster så ja det hörs att det är v8 och gumman hör när man kommer hem fast man är ½ km bort . Men som sagt smaken om hur en v8 ska låta/höras ja det är väll upp till var och en. Citera
Daniel Linde February 2, 2008 Report February 2, 2008 Den där kabeln är det från Crutchfield.Ska bara vara att ploppa in. Citera
elboy cmc 388 February 2, 2008 Author Report February 2, 2008 ska kolla runt lite om den går att få tag här hemma. Citera
Lindblad February 2, 2008 Report February 2, 2008 Jag har kollat runt efter en adapter men ej hittat någon BRL O MDS kan ej få tag i någon.ringde MDS i Göteborg han hadde ett pris förslag på ungefär 2000 kr för att byta ut allt ihop. pris på adapter?men om det är någon som får tag i en adapter så hoppas jag att dom hör av sig(om Flowmaster dämparen låter så mycket skall jag inte ha det) Citera
elboy cmc 388 February 2, 2008 Author Report February 2, 2008 det är ju viserligen bara att beställa från sidan ovan Vet inte vad frakten blir men men biligare än femhundingen måste det.Ang flowmaster så ja det beror väll på hur man kör och vill att det ska höras. Man kan ju smyga hem och inte ligga på 5000varav Citera
Daniel Linde February 2, 2008 Report February 2, 2008 Kolla på ebay vad dom ska ha för adaptern där.Jag köpte nyligen till min 05a från ebay.Den va visserligen av märket "Schosche", men det finns garanterat till era där också.Minns inte vad jag betala men det va inte mycket iaf. Citera
flames^ February 6, 2008 Report February 6, 2008 om man går till typ BRL och säger vilken kärra man har och vilken stereo som ska in så kan dom oftast plocka fram rätt ISO. Alla tillverkare har ju sina standard varianter och brukar kosta mellan 200-400 kr.jag böt till en sony och köpte en iso för 395 kr. Citera
BUSET February 11, 2008 Report February 11, 2008 jag kasserade min gamla växlare...gav upp!satte in en ny svensk stereo..(fick lämna in på stereoverkstad)det enda vi hade strul med var stegen i skuffen...ska jag vara ärlig vetefan hur vi löste det..men till slut fungerade det perfekt!jag köpte kablaget och panel av en medlem här på forumet! Citera
Lindblad April 25, 2008 Report April 25, 2008 Jag har bytt ut min orginal stereo satt in en Pioneer spelare och det var ju enkelt.jag använder orginal slutstegen .fungerar perfekt.man blir ju så nöjd när man kan fixa något själv nu när man inte har grejat så mycket med motorer.fråga gärna om ni vill ha hjälp med stereon. Citera
elboy cmc 388 April 26, 2008 Author Report April 26, 2008 Köpte du några andra kablar eller vad behövs=? Citera
Lindblad April 30, 2008 Report April 30, 2008 köpte Fords adapterkabblage modefierade den för ström till slutstegen.Resten gjorde jag efter ett tidigare inlägg här på forumet.mach 460 konvertering hette inlägget. Citera
Recommended Posts