Jump to content

Recommended Posts

Köpte min 1999. Kanske inte så länge sedan men ändå. Har varit lycklig sen dess.

Och varje år förbättras bilen, en liten detalj här och en större detalj där. Och

varje sommar hägrar som en bröllopsnatt. :oops:

Det är så härligt att vara Mustangägare. Och äga den bil man drömde om

och helst ville ha. :P

Vi är ett lyckligt folk!

Undrar om jag är ensam. Om att behålla sin musse länge. Jag köpte min

Musse. Den tolfte dec 1978. Och är lika lycklig, nu som då. Till att äga och köra denna skapelse. Finns det någon mer som mig. Berra.

Har bara haft 2 Mustanger. En 70 Boss 302 kjøpt 1986. Solgte den i 1999. Gud vad man ångrar :cry:

Sen kjøpte jag min nuvarande også i 1999. :D

John

John, kanske jag har missat det, men vad har du för bil?

Fyll gärna i din profil, så vi får veta vem du är. Du är ju nästan en gugu här på

forumet. Att du bor i Norge tror jag att jag kan gissa. :D

John, kanske jag har missat det, men vad har du för bil?

Fyll gärna i din profil, så vi får veta vem du är. Du är ju nästan en gugu här på

forumet. Att du bor i Norge tror jag att jag kan gissa. :D

Fylt i lite :lol:

Javisst. Bor i Norge. Er norsk men er rett ofta i Malmø ;)

John

John,

har läst historien om din bil. Man får ju nästan tårar i ögonen...

...varför har du inte talat om detta förut? Du har ju en unik bil! GRATTIS!

Var snäll med den, och försäkra den hos ett bra försäkringsbolag.

Lägg ut lite fler bilder på galleriet.

Med mycket vänliga hälsningar,

Köpte min 1:a Mustang sommaren 2007. En klassiker bland de klassiska: en röd -65:a HT.

Har dock varit förälskad i Mustanger sedan jag som vilsen snorvalp, knappt torr bakom öronen, var som utbytesstudent i USA 1989. En vän till familjen jag bodde hos hade en -69:a Boss 302 clone, som jag blev erbjuden att köpa för 7-8000 dollar... Jag har läst mina tiggeribrev till mor & far nyligen & jag förstår inte hur de inte kunde köpa denna skönheten till sin enda son ;)

Nu är jag på jakt efter att byta upp mig till en -67/-68 Fastback istället. Eller varför inte en grym -69:a Sportsroof...

Vi får se vad som händer under vintern... Dollarn står ju ganska lågt just nu :lol:

Jag köpte min -67 Oktober 2007 och har inte ångrat mig. Däremot önskar jag att jag köpte en Mustang mycket tidigare men bättre sent än aldrig. ;)

Jag var inne på att köpa en -71 Mustang när jag var 19 år men farsan sa nej eftersom jag bodde hemma då och ville inte jag skulle köpa en gammal bil. :( Gissar på ev avundsjuka eller han ville inte höra en mullrande V8:a utanför huset.

Länge och länge??

Jag har en -68 cab inköpt 1990, och 302 Boss inköpt 1989, och ett -67 FB objekt inköpt 2000. De har jag kvar i varje fall.

Det vanligaste har ju varit tidigare att man åkt i en Mustang "ett par sässonger" och sen hittat något annat som lockat. Den tiden är förbi.... de är för dyra nu.

Hej.

Började att meka Mustang 1985, allt startade med en tokrenovering som aldrig skulle genomförts om inte min garagegranne sa till mig att inte ge upp, en svensksåld 65 som varit med om mycket för mycket den behöll jag i 12år. :roll:

Gjorde ett ryck med en 68HT som fick minst lika mycke nytt som 65an fast på bara tre år. :shock:

Efterföljande Mustang blev en 67FB Brittany Blue med exterior o interior delux utrustning, den skulle jag aldrig sålt, känner jag idag. :cry:

Nästa ryck blev en 72 Mach1 en rullande halvdan sak som fick massor av nya delar och en hård genomgång, den blev också en väldigt rolig åkbil med ett bra klipp i maskin och 4växl manuell. 8)

Köpte också en 93LX för att ha en Mustang som bruksbil :?: blev massor gjort på den också, jag sålde den till en person som skulle ta hand om den då den facktiskt var lite udda, nu är den tillsalu på Blocket. :(

Åker nu i en svensksåld och ganska unik 70HT, unik bara för att den stått i trädgård i Grödinge 22år och nästan helt bortglömd men man har dock betalat regavgiften så all historia finns bevarad, såld ny i sverige av en Ford återförsäljare (Ostermans Aero Bromma), den har också fått en ordentlig genomgång med allt var det bär med sig men trots detta så är drivlinan bara servad ännu, rör inget som fungerar i onödan har jag fått lära mig. :shock:

Här kan vi snacka om en Mustang dåre i den större skolan. ;)

Jag kan inte annat än att bli imponerad. Du Lars jag tror nog att du tillhör

en av dom värre freaken. Men det är riktigt roligt att du verkar ha fastnat för ford märket. Många andra hoppar runt och testar. Men du har stannat på rätt sort i allafall. Skulle vara jätte kul, om du har lite bilder på dina före detta godingar. Jag antar att jag kommer att känna igen dom flesta.

Jag har alltid sprungit och dräglat över alla de typer av mustanger. Som finns. Man blir alltid inspererad till andra lösningar och tänkande.

Som sagt man lär sig alltid något nytt. Berra

Det är ganska gött och prova något annat också. Den senaste jänkaren som fick plats i garaget för ett par år sedan är en Mercury Park Lane cab -64.

knappt 10 000mil sen ny

Nackdelar... få exemplar tillverkade, svårt med karroseri och inredningsdelar.

Fördelar ... många. BB Muskelglidare, helt original 390 4V, går riktigt bra :D

Snygg.. njaaaaee.... kanske, en smaksak.

Visst ja,,, en sak till. De här bilarna är verkligen prisvärda än så länge.

Kul bil och se. Är väl inte så vanlig va? Den tillhör fortfarande

Ford famljens vakra linjer på bilar. Jag diggar inte fronten så mycket. Fast resten. Ser riktigt skapligt ut. Höll du på länge med denna skapelse?

Jag är faktisgt galen i dom flesta Fordarna.

En favorit. Är galxie 64 HT 500 XL. Mysiga linjer. Och det finns många till.

Berra.

Hej Berra. :!:

Du ville se några renoveringar som runnit genom mina händer,

vet inte hur jag skall lägga ut, jag får göra ett försök, som

du ser är det inte bara MUSTANGer det finns några till bilder

på andra hobbybilar som får mig också att undra om man varit

inne i huset eller bara i garaget. :roll:

Kul bil och se. Är väl inte så vanlig va? Den tillhör fortfarande

Ford famljens vakra linjer på bilar. Jag diggar inte fronten så mycket. Fast resten. Ser riktigt skapligt ut. Höll du på länge med denna skapelse?

Jag är faktisgt galen i dom flesta Fordarna.

En favorit. Är galxie 64 HT 500 XL. Mysiga linjer. Och det finns många till.

Berra.

Jo den är helt ok, men fronten är spektakulär. Jag tycker mer och mer om designen. Linjerna är något häftigare än Galaxie´s. Jag letade efter just Galaxie 500 -63 eller -64 när den här dök upp till salu i grannkommunen. T.o.m original AC´n fungerar.

Har herr Oscarsson kvar Mamban? Eller har den fått gå iväg till förmån för något annat? Det står en likadan i vårt garage, "också svart".

Ja jag måste hålla med dig Lars. Undrar verkligen om du har varit längre bort än garaget. Mycket grymt att se dessa resultat. Som du har lyckas med. Kan inte annat än att gratulera. Mycket snygga allihop. ink amazonas. Dom tllhör en av mina favoriter med. Har själv ägt en amazon,

pv 544, Dö roliga bilar. På något vis. Bästa vinter bilen jag haft var faktisgt. En ( håll i dig ) Sururban. Men blev tvungen att sälja för att få pengar till mussen. Jag tror att jag har sparat alla kvitton på mussen.

Dom är många genom åren. Tyvär så har jag inte kommit underfund hur

jag skall få in någon bild på vagnen. Fast om du vill så kan du få lite historia på den. Jag är tredje ägaren. Jag köpte den av Hasse Svensson.

( om du vet vem det är ) När han hade den. Så satt det en 302 Boss

tok trimmad från Christer Säfström. Där tror jag alla vet vem han är.

Jag hade inte råd med att köpa denna uppsättning. Han skulle bara ha 25 tusen för motorn låda + bakaxel. 13 kostade bilen. Så det blev avis hos

Fanny car. Tycker du som jag vilka hutlösa priser. ( Ironi ) Bilen var utrustad med 289 tvåport C4, 8 Tummare. Startade Att bygga Hi prf 289

Shift kit. Men sen blev tråkigt ville ha nåt kraftigare. Fick goda råd av min kompis Inge Ellburg. Att sätta i 351W lite små trimmad. Lånade 50 ribbor

till att trimma lite. När allt var klart så visade sig att lådan inte räkte till.

så det fick bli 4vxl BW T 10. plus en nio tummare. Körde länge med det konseptet. Men som allttid så vill man ha lite till. Ändrade kammen från Hi

prf hyd kam, till en mek kam, Hansens egna vassaste. Körde med den 6-7

år. Tills den gick ned sig. gjorde enkel renov av motorn. Som är den nuvarande. Men som sagt nu ligger det alu toppar och väntar. Fast först måste jag fixa ryggen. Ja du vet. Läste det samma om dig. Ung och dum

Kallas det för. Så det är rätt att gå ut med varnande ord till dom unga. Grabbar tänk på ryggen. Det är inte värt att sabba den. Den nuvarande

lacken på bilen har varit med sen 1982. Nu börjar den att bli lite sliten.

Inredeningen sydde jag upp 1985. Och den är med fortfarande. Och ser ingen anledning till att ändra den. Men det finns alltid nåt om man vill. men det tar jag lite senare. Berra

Du ville se några renoveringar som runnit genom mina händer

NÅGRA?! :shock::shock:

Tja, inte har jag bilder av alla biler som jag har haft. Kan bara nemna dom.

Packard 1935 (Innkjøpt 14 år gammal), Buick Roadmaster 1948 (Fikk den gratis) , Volvo Amazon 2stk, Volvo 164 2 stk, Volvo 142, Mustang Boss 302, Pontiac Grand Prix 1972 (Renoverad efter å ha badat i salt vatten :!: ) Camaro Iroc Z/ Z 28 1985, Opel, Merchedes, Mustang conv 1970, Volvo V50....

Har sekert glømd nån......

John

Verkligen imponerande Mustangägare med mycket kunskap. Själv känner man sig som en nybörjare i gänget. Haft en massa gammalt, men ångrar bara en försäljning (såld i i oförstånd på 70-talet): ägde en Alfa Romeo 2600 Sprint-64, med alu-sexa och 3 dubbelportare! :--

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...