Jump to content

Magnaflow vs Flowmaster


matsberg

Recommended Posts

Hejsan,

Byte från Flowmaster (utslitet) till Magnaflow (rostfritt)

Mina erfarenheter. Magnaflow är tystare vid tomgång och vanlig körning. När man trycker på så kommer ett härligt rytande :shock: - helt obetalbart. Vid 3000 varv - under acceleration - så sitter jag i en NASCAR (vill tro det i alla fall.) :D

Köpte med de större dämparna. Lite pyssel att få på plats - men det löste sig. Hissade upp bilen med hjulen hängandes. Troligen enklare om man hissar upp med lyft som bilen står på. Eller tar systemet med de mindre (ljudligare) dämparna.

Båda brummar vid landsvägskörning 1900 till 2100 rpm.

Jag skall byta utväxling vilket innebär att jag kommer att ligga på ca 2300 vid 90 km/tim - så då hoppas jag slippa den resonansen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Väcker tråden igen.

Tröttnat på resonansen i min runt 1800-2300 rpm.

Annars hel nöjd med ljudet.

Funderat på vad man skulle kunna göra åt det, en såg jag hade byggt på ett par extra dämpare, men vill nog spara mitt system som det är och köpa ett till där man slipper resonansen vid just dessa varvtal.

Någon som hare ett förslag på ett system med skön song utan resonans i detta varvtals område

Har funderat på om man skulle beställa hem ett sånt här system eller om det är lika mycket resonance i det med

http://www.americanmuscle.com/maca94gt.html

elle det här såg ju lite spänande ut, fast låter väll aldeles f mycket kanske.

http://www.summitracing.com/parts/SLE-M31009/

summit har ju väldigt många avgassystem men man vet ju inte riktigt hur dom låter tyvärr eller om det är resonans.

http://www.summitracing.com/search/year ... Asc&RC=100

Rock Auto har ju Dynomax någon som testat?

Steeda har jag för mig någon prata om men det verkar ju som att det är Flowmaster eller Magnaflow som dom säljer när jag går in på deras hemsida.

Eller om man ska byta till serie 50 dämpare från Flowmaster tror jag har serie 40 dämpare nu.

Kom med tips eller om ni kanske kan bjuda på en liten provsväng i stockholm trakten så man får höra ett system med skönt V8 lljud utan resonans i det nämnda varvtals om rådet.

mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

För mig blev det 2 st runda från Simons som gjorde susens

Funderar mer och mer på att testa ditt recept.

Fattar inte varför det är så otoligt mycket resonance vid just 1800-2300 rpm

Funderar lite på vad det är som gör att just det här varvtals området låter så mycket och vid 1500 rpm är det i stort sett helt tyst vid jämn fart samma över 2300 rpm då tystnar det igen.

Mvh

MrV8

Link to comment
Share on other sites

Ja om man det viste! Skäms lite att säga men första året med bilen blev det öron proppar i när man viste att det blev en längre tur dock inte nu

Känner igen det, brukar göra lika dant själv när jag ska åka långt.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jag bytte ut mina katalysatorer i somras, mot ett par Pypes High flow, men behöll orginal dämparna.

Hade även tänkt att byta dessa, men de jag fick hem hade fel offset på rören. Brydde mig inte om att fixa ett par andra som passar, då det är fullt tillräckligt med ljud ändå nu :)

Vrålar gött vid fullt gaspådrag, men knappat märkbart mer när man cruisar i jämn fart. Inga resonansljud öht.

Dessutom går den ju lite bättre nu än innan...

Link to comment
Share on other sites

För mig blev det 2 st runda från Simons som gjorde susens

Funderar mer och mer på att testa ditt recept.

Fattar inte varför det är så otoligt mycket resonance vid just 1800-2300 rpm

Funderar lite på vad det är som gör att just det här varvtals området låter så mycket och vid 1500 rpm är det i stort sett helt tyst vid jämn fart samma över 2300 rpm då tystnar det igen.

Mvh

MrV8

Byt utväxling: -2 flugor i en smäll.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...