Jump to content

CDC Front chin spoiler?


Mohlin

Recommended Posts

Om jag fattar det så är det båda som syns på första bilden/länken.

Tittar du så är det den som är bakom på den blå bilen som måste vara den som ska vara "aggressive" för den "sticker mer så att säga längre ut" och undrar om det inte är den som ErikC har?

Den andre är lite "nättare och mer upprätt som jag kan se det.

Förresten, Erik, behöver man ta bort något på originalfronten när detta monteras. Det är ju en "avsats" på sidorna som gör att ytan inte är plan.

Link to comment
Share on other sites

andreas|cmc 1562: Är det något ni tar hem? Kollade med latemodelrestoration. Dom ska ha runt $260 för spoilern, sen vill dom ha $308 för frakten + en international handling fee.

Vad tar ni för en sådan isådana fall?

// Danne

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jag kan ju tala om för samtliga att det skiljer en hel del vid montering av "classic" och "agressive" , classicen är bolt-on medans agressive kräver att man skär bort en del av den gamla, det blir mitt roliga helg nöje....

Link to comment
Share on other sites

Snälla säg att du ska lacka den!

Har du lackat backspeglarna? Ser ut så på den lilla bilden.

Jag har givetvis lackat spoilern, har idag även kapat sönder den gamla, den var en enkel operation!

Jag har chromade backspeglar på den.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Har även jag monterat cdc chin spoiler och har en sänknings sats liggandes här hemma som ska monteras på inom kort.

Men det jag undrar är ifall ni som har denna spoiler och har sänkt era bilar ifall ni har problem att den tar i tex. vägbulor och dyligt?? Känns som det inte är specielt mycket utrymme som det är nu mellan vägen och spoilerns underkant, och minder blir det ju när den sänks...

Link to comment
Share on other sites

Men det jag undrar är ifall ni som har denna spoiler och har sänkt era bilar ifall ni har problem att den tar i tex. vägbulor och dyligt?? Känns som det inte är specielt mycket utrymme som det är nu mellan vägen och spoilerns underkant, och minder blir det ju när den sänks...

Har en CDC på väg hem, har också en sänkning på min.

Har en teori på att det ska gå bra med farthinder och annat skräp på vägarna. Min lägsta punk är just bakom framdäckena, där är det ca 12cm höjd eller spel och det går bra i nuläget, 16cm är spelet i fronten.

Med CDC Classic så blir spelet i fronten runt 10cm.

Kollade spelet då bilen kördes upp på infarten som inte är den vänligaste infarten, där ska det precis klara sig. Om inte så får man se sig om på en annan lösning. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...