Jump to content

Beställa lite delar till Mussen...


mill

Recommended Posts

Hej! Tänkte köpa hem lite grejor från USA och tänkte bara höra era tankar och kommentarer.

1. Ford racing springs, http://www.americanmuscle.com/fr-2005-k-springs.html

Behövs det ngt mer eller funkar de rakt av? 1,5" sänker de, är det för mkt? Vad har ni själva? Är Eibach, Steeda eller liknande att föredra?

2. Plastkåpa till motor, http://cgi.ebay.com/ebaymotors/05-06-07 ... 0215282510

Rätt onödigt, ser bara finare ut.

3. Kortare antenn, http://www.americanmuscle.com/8fiblan.html

Finns de att köpa här hemma med? Finns det "universiella" som passar?

4. Skyddsglas till lysena, kan man byta dem eller behöver man byta hela lyset?

5. Ngn som vet en sida som säljer 18"/9" och 18"/10" Bullit fälgar som är INTE är "deep dish"? Antracitgrå, såklart ;)

6. Låsbart tanklock, eller kanske kan lika bra köpa här hemma? Har för mig att jag läst ngnstans att F-150 eller Saab passar?

7. Ngt annat jag "bör" köpa hem samtidigt? ;)

Tack på förhand! Alla kommentarer och tankar är väääldigt uppskattade!

Link to comment
Share on other sites

TIPS

Om du shoppar via nätet hos www.americanmuscle.com (dit länkarna gick) så ange promotional code:

STANGNET

för 6% rabatt på summan. Osäker dock om de skeppar till Europa. Billigast är om du kan få det skickat till nån i staterna så plockar du upp det då du är på besök eller ber polaren skicka det till dig.

Link to comment
Share on other sites

Americanmuscle skeppar inte till Sverige.

Motorkåpan är snygg, men ett fjäderbensstag är snyggt även det och fyller dessutom en funktion, dock kan men ej montera båda två.

Om du tycker att det räcker med 18x9" fälgar så kan du lika gärna handla hos KR-motor, du spar endast småpengar på sådana från usa.

Omöjligt att säga vad mer du ska "passa på" att handla, det finns hur mycket som helst, Mustang är ju tyvärr världens dyraste "halvfabrikat".. :twisted:

Link to comment
Share on other sites

TIPS

Om du shoppar via nätet hos www.americanmuscle.com (dit länkarna gick) så ange promotional code:

STANGNET

för 6% rabatt på summan. Osäker dock om de skeppar till Europa. Billigast är om du kan få det skickat till nån i staterna så plockar du upp det då du är på besök eller ber polaren skicka det till dig.

Åh, tack för tipset!

Link to comment
Share on other sites

Motorkåpan är snygg, men ett fjäderbensstag är snyggt även det och fyller dessutom en funktion, dock kan men ej montera båda två.

Umm kan inte riktigt förstå hur ett fjäderbensstag skulle kunna ersätta kåpan rent estetiskt :D

Link to comment
Share on other sites

Motorkåpan är snygg, men ett fjäderbensstag är snyggt även det och fyller dessutom en funktion, dock kan men ej montera båda två.

Umm kan inte riktigt förstå hur ett fjäderbensstag skulle kunna ersätta kåpan rent estetiskt :D

Det är en smaksak om man söker elegans eller sportigt utseende.

Link to comment
Share on other sites

Du ska få se en bild hur det ser ut under min huv, bara jag får hem bilen, den är just nu inlämnad för att få nya stripes.

Jag ville gärna sätta en motorkåpa på min, skitsnyggt, men jag prioriterade fjäderbensstaget.

Link to comment
Share on other sites

Du ska få se en bild hur det ser ut under min huv, bara jag får hem bilen, den är just nu inlämnad för att få nya stripes.

Jag ville gärna sätta en motorkåpa på min, skitsnyggt, men jag prioriterade fjäderbensstaget.

Låter fint! Tror jag skiter i plastkåpan, 400 spänn för lite plast som inte gör ngn nytta känns inte så motiverat.

Link to comment
Share on other sites

Det går att få till kåpa och fjäderbensstag. Har sett bilar med både och. Dom har använt någon typ av distans bricka för fjäderbensstagen. Sen tycker jag att Fordracing stagen är snyggast !!

Link to comment
Share on other sites

Det går att få till kåpa och fjäderbensstag. Har sett bilar med både och. Dom har använt någon typ av distans bricka för fjäderbensstagen. Sen tycker jag att Fordracing stagen är snyggast !!

Det går säkert att få dit båda, men då lär man även byta bultarna på stötdämparfästena till längre, annars finns det ingenstans att fästa fjäderbensstaget, allt går ju om man vill.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
antennen kan du korta själv... ryck av kulan, såga till önskad längd, tryck dit kulan igen.

ang fälgar kolla med kr motor

Hej!

Om man bor i ett åmråde med dålig radiomottagnin bör man inte korta av en

antenn. Antennens längd är anpassad till frekvensområdet man lyssnar på.

Vanligas FM-bandet. En kortare antenn ger sämre mottagning. Att det finns

kortare antenner beror på att man kompenserat längden med en spole som

oftast sitter i botten på antennen. (man ser en förtjockning längs ner).

Men i Malmö är det nog inget problem.

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...