Jump to content

Några tips


gugges

Recommended Posts

Hej

Har en 2portad orginalförgasare på min helt standard 289 67.

Jag har tänkt att byta till fyrportsinsug och fyrportsförgasare.

Vad ska jag välja för något ?

Kanske någon har nått att sälja?

Mvh Gugge

Link to comment
Share on other sites

Titta på tvåplans insug, och köp inte för storförgasare, Dom säljer insug och förgasare. Kan rek vilken storlek som är okay. Det finns många olika tillverkare på dessa tvåplans insug. Dom är jätte bra för STD och lite trimmat. Förgasare har du olika med. Holey, Edelbrook. Tycker själv att

Holley är för dyra nya. Medans Edelbrook ligger okay i pris ny.

Men du kan söka beg och renovera själv så blir priserna annat.

Eller köpa färdig renoverade, finns med som ett val.

Om det är 289-302 du har titta på 600cfm förg inte större.

Sedan är det upp till dig, om du vill ha vacum eller tvångs matad.

Skulle rek vacum på org.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Varför inte köpa en 4-ports originalförgasare och låta Pony Carburators renovera den, nu när dollarn är billig. Så här skriver de om 4100.

"This is the finest four-barrel carburetor that has yet to be made by anybody. In performance, reliability, and fuel economy it is simply state-of-the-art. It will "blow away" anything that holley has yet to make. There are several subtle engineering changes that we do to this carburetor to make the secondaries perform even better than the day they left the factory".

Läs mera på

http://www.ponycarburetors.com

Lasse

Link to comment
Share on other sites

Jag monterade ett nytt Edelbrock performer insug, kanonbra passform - rekommenderas!

Sedan köpte jag en begagnad Holley 600 vac ( gått 30 mil = nyskick? ha ha :cry: ) och hade en faslig massa strul innan jag fick den att fungera.

Slutsats: köp en ny eller helrenoverad förgasare ingen sunkig " 1500:- på blocket gick bra när jag plockade bort den" förgasare.

Nu fungerar allt bra och bilen är märkbart piggare än med 2-port/orginalinsug kombinationen.

Link to comment
Share on other sites

Jag monterade ett nytt Edelbrock performer insug, kanonbra passform - rekommenderas!

Sedan köpte jag en begagnad Holley 600 vac ( gått 30 mil = nyskick? ha ha :cry: ) och hade en faslig massa strul innan jag fick den att fungera.

Slutsats: köp en ny eller helrenoverad förgasare ingen sunkig " 1500:- på blocket gick bra när jag plockade bort den" förgasare.

Nu fungerar allt bra och bilen är märkbart piggare än med 2-port/orginalinsug kombinationen.

Hur mycket ökade bränsleförbrukningen?

Det spelar ju ingen större roll men det är kul att veta.

Mvh Gugge

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...