Skip to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum - Classic Mustang Club Sweden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vilka fälgar är snyggast?

Featured Replies

Tänkte beställa någon av dessa, men vet inte vilket som är snyggast, hel chromat eller polerat på en silverfärgad Musse?

Skulle nog gå med den polerade. Den kromade passar nog bättre på en mörk bil. Själv har jag den kromade på min (dark candy apple red)

Bilderna ger väl inte rättvisa....? Lite svårt att se skillnaden.

Krom - blir lite av "pimpad" och väldigt modernt. 8)8)8)

Polerade - tror jag håller sig längre - modemässigt. :P:P:P

Färgen på bilen - har givetvis betydelse. Mörk bil = Kromat visar sig mer. Ljus bil = polerat eller mörka fälgar.... :):):)

Jepp så är det.... :roll::roll::roll:

Varför inte svarta ? Annars skulle jag gå på chrome, polerade ser alltid ut som dammiga chrome :-)

Hade kromade fälgar samma som på bilden på min andre Mustang GT 97:a. Dom tyckte jag var jätte snygga 18x9 fram-18x10 bak var dimensionen.

lite bredare kromkant bak.Min andre Mustang var rödmetallic passade bra med kromat till den färgen.

  • Author

Haha, tack för svaren! Jag blev inte så mycket klokare det verkar va typ 50/50 :shock: Men jag tror jag går på Polerade, det var dom jag va inne på först. Jag håller med om att svarta är snyggt på en ljus bil, men jag tycker dom ser lite små ut :? Hur lägger man förresten in bilder så att man ser dom direkt utan att behöva "ladda ner"?

Haha, tack för svaren! Jag blev inte så mycket klokare det verkar va typ 50/50 :shock: Men jag tror jag går på Polerade, det var dom jag va inne på först. Jag håller med om att svarta är snyggt på en ljus bil, men jag tycker dom ser lite små ut :? Hur lägger man förresten in bilder så att man ser dom direkt utan att behöva "ladda ner"?

Tror det blir bra med polerade. Om du lägger in dem i ngt annat format (tex jpg) så ordnar det sig nog automatiskt med bilderna.

och förresten så finns det en fräsig finess där man kan skapa omröstningar, så kolla i nederkanten nästa gång du skapar en ny tråd ;) garanterat fler som ger sin röst då!

Haha, tack för svaren! Jag blev inte så mycket klokare det verkar va typ 50/50 :shock: Men jag tror jag går på Polerade, det var dom jag va inne på först. Jag håller med om att svarta är snyggt på en ljus bil, men jag tycker dom ser lite små ut :? Hur lägger man förresten in bilder så att man ser dom direkt utan att behöva "ladda ner"?

Själv tycker jag att grått är optimalt till en silver bil. Men du ska givetvis gå på dina egna känslor, det är viktigt.

Lycka till

Haha, tack för svaren! Jag blev inte så mycket klokare det verkar va typ 50/50 :shock: Men jag tror jag går på Polerade, det var dom jag va inne på först. Jag håller med om att svarta är snyggt på en ljus bil, men jag tycker dom ser lite små ut :? Hur lägger man förresten in bilder så att man ser dom direkt utan att behöva "ladda ner"?

Själv tycker jag att grått är optimalt till en silver bil. Men du ska givetvis gå på dina egna känslor, det är viktigt.

Lycka till

Ja definitivt, fälgar är enbart smak och tycke, finns inget "rätt", även om man kanske kan se trender i vad andra tycker.

Ang bilen ovan så håller jag med fullständigt!

(har själv antracitgrå, så är kanske inte helt opartisk)

Själv tycker jag att grått är optimalt till en silver bil. Men du ska givetvis gå på dina egna känslor, det är viktigt.

Lycka till

Varför inte lacka fälgarna i samma färg som bilen :?:

Skulle bli skitsnyggt :!: Silverfälgar till en silverbil :D

Mvh.

Håller med LelleStang...... grått (som på bilden) "glimmrande" :D

pools idé med samma färg... nej för f-n - då kan lika gärna köpa en PV 57:a med målade (ja just det) vita fälgar... å bilen är vit. :shock:

Sicken tur att vi uppleverer mode, estetik, känsla, ljus, färg osv osv så olika. ja annars kunde ju vi ju alla åka i en röd lada....... :(

  • Author

Det blev nästan samma färg som bilen i alla fall 8) Dessa är från Ford Racing Parts och är silverfärgade. Tycker dom ser helt ok ut :D. Nu i efterhand så tycker jag att svarta eller grå är snygga också ju mer man tittar. Men silver blir nog bra också.

  • Author

Hoppas bara att orginaldäcken jag har som är 235/50-18 passar fälgen även om den är 8,5" bred, någon som vet? :roll: Eller kommer fälgkanten sticka utanför däckskanten. Jag vill hellre ha tvärtom med tanke på att man annars skadar fälgen ganska lätt.

Kan inte svara på om 235 funkar, men 255 är "standard" på 8,5"-9".

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.