Jump to content

Mordet på Engla


pools

Recommended Posts

Hörde just att den där JÄVLA barnporrisen har erkännt mord på den blott 10-åriga Engla!

Min fru och jag grät i varandras armar när det avslöjades. :cry::cry:

Hur JÄVLA sjuk kan en människa bli? :twisted::twisted: FY FAAN :twisted::twisted:

Link to comment
Share on other sites

Om en människa tycker sig ha rätt att ta livet av en annan människa,

ska då inte samhället ha rätt att ta livet av den första?

I vissa fall är dödsstraff berättigat!

Link to comment
Share on other sites

Att bli en måltavla på en skutbana är alldeles för snällt,nä häng upp fanskapet i taskerna tills han självdör.Måtte inte sammhället släppa ut en sådan person utan hållas inlåst livet ut.

Link to comment
Share on other sites

Om en människa tycker sig ha rätt att ta livet av en annan människa,

ska då inte samhället ha rätt att ta livet av den första?

I vissa fall är dödsstraff berättigat!

Bifogar min lilla uppsats, tankarna är väl kanske ibland lite väl radikala och den är hastigt skriven... men tycker nog att den är ganska bra iaf

Prison vs. Death

Every day serious crimes are committed around the world. People are murdering, raping and steeling from the innocent and in many cases the victims get marked for a lifetime. Different countries and even different states have different ways of dealing with the criminals that they catch for serious crimes. Some people say that everyone can change and should be given a second chance while others say that when you have killed 5 people you can never, and you should never, be allowed to change. What is really the right thing to do? How should we prevent serious crimes to occur and how to treat the worst criminals?

People have always committed crimes and I believe that it’s something that we need to understand that as long as there are laws, there’ll be people breaking them! During the times the punishments have changed quite a lot, we have tried filling the criminals throats with boiling tin, we have tried cutting their throats, hands, feet and toes in front of people and we have even tried leaving them without food and water in closed-up rooms until they die.

We are all criminals in some kind of way, who hasn’t broken a speed limit for example? Of course there is a huge difference between pushing the accelerator a little too much and pulling the trigger of your 44 magnum when it’s pointing towards your neighbor, but statistics show that the heavy criminals often start with small crimes before they gradually start doing more serious ones. How about stopping them before they do?

I believe that there’ll always be mentally defected people out there and that we shouldn’t really waste our money and effort on them. Of course we should give everybody a fair chance but when you have tried to put them in prison for raping three times, it’s no longer worth the effort, the money or the next victims suffering to let them do the same thing a 4th time! If someone goes into a school and shoots 30 people to death, why should we waste money on him/her when we can use the money in order to prevent the same thing from happening again?

Today our laws tell us that we can kill a couple of people, then be sitting in a comfortable chair reading and watching television for 8 years, maybe even get an education at the same time. After that we are sure to get out again and we can do the same thing all over again! Is that right towards the victims, their families and all the people around them? Is it right against possible criminals to encourage their criminal career by saying that it’s not such a big deal getting away with having killed someone? Who is it really right for? –No one!

You could also say that someone that has killed or raped multiple times do not deserve to continue living in freedom. Maybe we can tell ourselves that we can forget what has happened in the past, but if he or she does the same thing all over again we can never explain the decision that we made when the criminal was let out in the free world again after having done the last crime!

Just think about it, the money that it costs to keep one serial killer in prison for 20 years would be enough to put an explaining voice record of one minute before all action games and movies that are produced around the world in one year. The voice could for example say: “all gun scenes are made with fake guns, and virtual blood is used in all wounds” and so on. This would surely make a lot of difference when it comes to the amount of youngsters that are being negatively affected due to these movies. This, instead of keeping that one serial killer in prison might save a huge number of people from being marked for life by a new criminal. And this is just one example of what all the money that we spend on lifetime prisoners could do for the not yet criminals and their future victims!

People voting against death punishment often come forward with the argument that all humans are equally worth. I would like to one of them shoot an innocent kid when they might as well pull the trigger towards a serial killer. If two of them would do that I’ll start believing in their ONE and only strong argument against death punishment, but so far no one has proved this for me, would you?

It’s now time to draw the line! We have to be able to make mistakes but there also has to be limits, and these limits need to be clear; killing 20 people is NOT a simple mistake! The motivation for having death punishment is as you see simple. Why shouldn’t we tell the world that we don’t accept people ruining others lives? It’s time to do something about the rising crime rates, and the only way to do it is to make the right choices, this IS one of them!

Självklart är det inte på något sätt meningen att sno uppmärksamheten från trådens viktiga ämne (om det är något som anser att jag gör det säg till så tar jag bort den), men detta är något som jag anser att man borde överväga mot brottslingar likt Englas mördare!!

// Axel

Link to comment
Share on other sites

Att bli en måltavla på en skutbana är alldeles för snällt,nä häng upp fanskapet i taskerna tills han självdör.Måtte inte sammhället släppa ut en sådan person utan hållas inlåst livet ut.

Det tråkiga i historien är ju att personen i fråga begått samma brott tidigare...

Och att det finns ett stort antal likadana personer ute bland os ÖVERALLT... För sitta inne det får man inte i Sverige, inte värst länge i alla fall....

Det ENORMA i historien är att han torskar pga att en kille köpt ny kamera och slumpvis fotar allting på väg hem... ink. Engla, och hennes mördare.

Ett antal mord kanske löser sig pga detta !!!

Men jäklar vad svårt det är att finna saker att glädjas över just efter detta har hänt....

Sen inser man ju att det är KOMPLETT omöjligt att skydda sig mot GALNINGAR. Hon var ju bara metrar från hemmet, vad hjälpte det....

Link to comment
Share on other sites

Jag bor 1mil bort i från hans ort !(Torsåker) :evil:

Detta berör alla här i närheten.

Men nu lär han inte göra någon illa mer... :?

// Micke.

hoppas de på kåken gör sitt jobb, bara tanken på att idioten går fri om ett 10-tal år gör en mörkrädd!!

Link to comment
Share on other sites

Förlåt att jag tjatar om detta, men jag måste få utlopp för mina innersta känslor.

Jag och min fru berörs väldigt mycket av detta!

I vissa stater i USA har man lagar som säger:

Första gången du begår ett brott, får du ett lindrigt straff. Andra gången blir

straffet hårdare, tredje gången blir du insatt på livstid. (eller döden) Vore inte

det nånting för Svensk lagstiftning också?

Vi blir så FÖRBANNADE!

Jag kan inte skriva Mvh, men ändå,

Link to comment
Share on other sites

Bifogar min lilla uppsats, tankarna är väl kanske ibland lite väl radikala och den är hastigt skriven... men tycker nog att den är ganska bra iaf

// Axel

Inte bara ganska, den är mycket bra!

Mvh.

Link to comment
Share on other sites

Förlåt att jag tjatar om detta, men jag måste få utlopp för mina innersta känslor.

Jag och min fru berörs väldigt mycket av detta!

I vissa stater i USA har man lagar som säger:

Första gången du begår ett brott, får du ett lindrigt straff. Andra gången blir

straffet hårdare, tredje gången blir du insatt på livstid. (eller döden) Vore inte

det nånting för Svensk lagstiftning också?

Vi blir så FÖRBANNADE!

Jag kan inte skriva Mvh, men ändå,

tycker faktiskt att "this is the way to do it", anser som jag skrev i uppsatsen att när personen är insatt 2 ggr innan är det varken värt pengarna, tiden eller speciellt det nästa offrets lidande att sätta brottslingen i fängelse igen.

/

Link to comment
Share on other sites

Kan bara hålla med alla i denna sorg. Tycker lika illa som ni andra hur kan sådanna mäniskor gå fria. Ska inte gå in på politik. Men det finns andra som blir hårdare straffad här i Sverige än det han blir. I min dröm så är väl mord högst prioriterat. Och allra hest på barn. Samt dom som gör det både sexuellt och mord. Så skulle jag villja få min dröm bessanad.

Inte för att göra dett lustigt. Men ni som har sett monthy phyton. Skulle vilja föra in dessa regler. Två flata en rund och en påse smågrus.

Så skulle allmenheten få ta hand den jäveln och dom andra jävla sex barn mördare. Skulle göra detta med glädje. Mot sådanna mäniskor som är bortom allt var räddning finns. Kommer att tända ljus för den stackars lilla flickan. Som fick ett sånt abrubbt slut.

Berra.

Link to comment
Share on other sites

:twisted: Det är för jävligt att det går omkring sådana monster mitt i bland oss

jag hoppas oxså att hans medfångar tar hand om honom på

lämpligt sätt :twisted: Sänder en tanke till Englas familj dom stackarna

kan inte ha det lätt nu.

Link to comment
Share on other sites

Jag håller med alla andra, en sådan här jävel har förbrukat sin rätt att leva..

Men kan bara hålla tummarna att han döms till livstid och så att medfångarna kan använda honom som sandsäck att avreagera sig på...

Det lär väl bli en rättpsykiatrisk undersökning nu, och jag är mest rädd att en sådan här person får vård istället för straff....

Link to comment
Share on other sites

Jag hoppas att den Jäveln får ruttna till döds i fängelse, om inte så hoppas jag dom andra som är där tar hand om honom :twisted:

Vore synd om han dog, då slipper han undan lätt. Hoppas han får plågas i fängelset!!!

Måste bara säga en sak till. Jag undrar ibland hur fan dom dömmer pedofiler. De flesta slipper ju fan fängelse o straff, o går helt fria och kan göra samma saker igen. men hur är det då med den stackars flickan som blev utsatt, o sen veta att det aset gick fri. o att pedofilen slipper betala höga skadeståndskostnader. SSSJJJUUUUUUUUUUUUKKT!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...