Jump to content

Bästa stället att sälja en -05


Fröberg

Recommended Posts

Jag tänker sälja min Mustang -05 och undrar om ni har någar tips på vad som är det bästa stället att annonsera på?

Menar du var du får mest pengar? Blocket.

Eller menar där den blir bäst behandlad av köparen? Här ;)

Link to comment
Share on other sites

Jag tänker sälja min Mustang -05 och undrar om ni har någar tips på vad som är det bästa stället att annonsera på?

Menar du var du får mest pengar? Blocket.

Eller menar där den blir bäst behandlad av köparen? Här ;)

Hehe, har en annons på blocket men känns inte som det ultimata stället att annonsera på?

Om någon här är intresserad så får ni den för 210 000 kr ;)

Link to comment
Share on other sites

Om det inte är ngt fel på den så skulle jag inte sälja den för mindre än ca 240' iaf om jag vore du, såvida du inte har bråttom att sälja den alltså.

Bråttom och bråttom inte för min del. Men jag har en kännsla av att det kan smälla till och hammnar en massa för försäljning snart. Har satt ett pris på 225 000 kr.

Tror att det kan bli svårt att få 240 000 kr för den? Ganska stort utbud på blocket.

Link to comment
Share on other sites

Mja svårt och svårt. Utbudet är lite olika i olika delar av Sverige, vet inte hur det är i Stockholm.

Jag har sagt det i andra trådar, och kan säga det igen, många av de som ligger ute till försäljning har varit krockade. Vissa bryr sig om det, andra inte.

Om du inte får den såld för 225' så tycker jag det är lite märkligt, tycker det är rätt så prisvärt för en körklar bil. Om man ska importera så får man vänta 1,5-3 månader nu när fraktfartygen är så överfylla av all import.

Link to comment
Share on other sites

210 är ju ett kanon pris för köparen helt klart.

Men nog tycker jag du ska ha mera alltid.

Tråkigt att du ska göra dig av med den efter så kort stund(ha för sig), men du ska ju iaf ha en mach 1a :)

lycka till

//Danne

Link to comment
Share on other sites

210 är ju ett kanon pris för köparen helt klart.

Men nog tycker jag du ska ha mera alltid.

Tråkigt att du ska göra dig av med den efter så kort stund(ha för sig), men du ska ju iaf ha en mach 1a :)

lycka till

//Danne

Kanonpris till kanonmedlemmar ;)

Link to comment
Share on other sites

210 är ju ett kanon pris för köparen helt klart.

Men nog tycker jag du ska ha mera alltid.

Tråkigt att du ska göra dig av med den efter så kort stund(ha för sig), men du ska ju iaf ha en mach 1a :)

lycka till

//Danne

Kanonpris till kanonmedlemmar ;)[/quote:1k123owr]Options? Kan du speca bilen. Jag är ingen köpare men jag vill gärna veta vad du har på bilen, mil, osv.... :oops:

Link to comment
Share on other sites

Flera bilder finns här:

http://www.digicenter.se/sections/shari ... d7a53e57f9

V8

1900 mil

Redifre Metallic

Röd skinklädsel

Manuell låda

Sjaker 500

Gummimattor fram

Stolsvärme i förarstol

ESP

Dimljus

Interiöruppgradering (läderrat, lite aluminium här och där)

Lar med rörelsesensor

Jag har dinitrolbehandlat alla håligheter och skarver och gjort en lackförsegling (dock själv men med hjäl från fd. recondare).

Lacken är i toppskick förutom ett par mindre stenskott (knappt synliga).

Bilen är aldrig körd i usa utan importerad av Kindwalls.

Fan kanske borde höja priset till 240 000 endå :D

Link to comment
Share on other sites

Hoppas du inte kommer att ångra dig. Tänk på att du har suttit i en ny mustang med allt som dom gamla inte har endast en grej saknas. Nostalgin och det spartanska med äldre Mustanger. Men det är något visst med det också. Det blir lite råare inte lika balanserat som nya. Ja Ja Hoppas att du blir nöjd. Och du är välkommen ägare till den gamla stammen.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Hoppas du inte kommer att ångra dig. Tänk på att du har suttit i en ny mustang med allt som dom gamla inte har endast en grej saknas. Nostalgin och det spartanska med äldre Mustanger. Men det är något visst med det också. Det blir lite råare inte lika balanserat som nya. Ja Ja Hoppas att du blir nöjd. Och du är välkommen ägare till den gamla stammen.

Berra

Kommer garanterat att sakna -05, vilken bil! Fantastisk att köra! Men jag har alltid drömt om en äldre modell, sambon lika så. Svärfar blir skitnöjd om vi köper en äldre "riktig" bil som han kallar det för, han ser fram emot att trimma och fixa :D

Link to comment
Share on other sites

Det är bara blocket som gäller, men se till att annonsera med bra bilder och bra text så att just din annons sticker ut lite från alla andra, själv sålde jag min 05: på 3 dar på blocket, dock var ju min bil rejält ombyggd och ensam i sitt slag just då.

Link to comment
Share on other sites

Flera bilder finns här:

http://www.digicenter.se/sections/shari ... d7a53e57f9

V8

1900 mil

Redifre Metallic

Röd skinklädsel

Manuell låda

Sjaker 500

Gummimattor fram

Stolsvärme i förarstol

ESP

Dimljus

Interiöruppgradering (läderrat, lite aluminium här och där)

Lar med rörelsesensor

Jag har dinitrolbehandlat alla håligheter och skarver och gjort en lackförsegling (dock själv men med hjäl från fd. recondare).

Lacken är i toppskick förutom ett par mindre stenskott (knappt synliga).

Bilen är aldrig körd i usa utan importerad av Kindwalls.

Fan kanske borde höja priset till 240 000 endå :D

210.000 ett toppenpris för köparen......Lycka till... :lol:
Link to comment
Share on other sites

Flera bilder finns här:

http://www.digicenter.se/sections/shari ... d7a53e57f9

V8

1900 mil

Redifre Metallic

Röd skinklädsel

Manuell låda

Sjaker 500

Gummimattor fram

Stolsvärme i förarstol

ESP

Dimljus

Interiöruppgradering (läderrat, lite aluminium här och där)

Lar med rörelsesensor

Jag har dinitrolbehandlat alla håligheter och skarver och gjort en lackförsegling (dock själv men med hjäl från fd. recondare).

Lacken är i toppskick förutom ett par mindre stenskott (knappt synliga).

Bilen är aldrig körd i usa utan importerad av Kindwalls.

Fan kanske borde höja priset till 240 000 endå :D

210.000 ett toppenpris för köparen......Lycka till... :lol:

Gjorde en ny annons och höjde till 235 000 kr, har haft några som har ringt och bett om fler bilder. Får se om det leder till något köp.

Link to comment
Share on other sites

Undrar vad jag skulle ta för försäljningspris på min, fan den bilen har ju allt + lite till.

shaker 1000

stolsvärme bägge stolar

motorvärmare med kupéuttag

solfilm runt om

stripad

rostskyddad, på firma, papper finns

interior upgrade

osv osv

Skulle jag sälja skulle jag nog vilja ha 280.000, bilen har bara gått 1500 mil. Vad tror ni? orimligt eller?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Det rasar in Mustanger för under 200 000 kr på blocket, undra vad det ska sluta?

Rasar ? Hittade 3 "riktiga" bilar under 200'. Men det börjar bli billigt......Tänk om man inte köpt nytt 2005 utan väntat tills nu.........fan va tråkigt man hade haft det i 3 år.

Link to comment
Share on other sites

Det rasar in Mustanger för under 200 000 kr på blocket, undra vad det ska sluta?

Rasar ? Hittade 3 "riktiga" bilar under 200'. Men det börjar bli billigt......Tänk om man inte köpt nytt 2005 utan väntat tills nu.........fan va tråkigt man hade haft det i 3 år.

EXAKT, så ser jag också på det..... !! Man ska inte fundera så mycket på "dåliga" affärer..... speciellt inte när dom ger så pass mycket tillbaka i form av automatisk smile-framkallning både på en själv, och på alla man möter !!

Visst, man får väl snart en GT500 för samma pengar som vi gav när vi köpte våra.Men när jag köpta min fanns bara några 100 bilar i Sverige och INGA GT500.... Och dollarn var "dyr"...

I vårt fall gäller: VI SPARAR BILEN !! Den är alldeles för rolig för att sälja !!

Link to comment
Share on other sites

Att överhuvudtaget tro att det någonsin kan bli en bra affär att köpa en nyare bil är att lura sig själv. Det är bara att inse, man kommer förlora pengar. Mustang är dessutom en "dussinbil", mer än varannan "sportbil" som säljs i USA är en Mustang, så vi kan nog kallt räkna med en värdeminskning i samma nivå som vilken bil som helst, om man nu inte har någon slags specialmodell som håller värdet lite bättre.

Jag håller med uffeg å AJ, det är värt det! Vem har glädje av pengar på banken när man trillar av pinnen?

Link to comment
Share on other sites

Att överhuvudtaget tro att det någonsin kan bli en bra affär att köpa en nyare bil är att lura sig själv. Det är bara att inse, man kommer förlora pengar. Mustang är dessutom en "dussinbil", mer än varannan "sportbil" som säljs i USA är en Mustang, så vi kan nog kallt räkna med en värdeminskning i samma nivå som vilken bil som helst, om man nu inte har någon slags specialmodell som håller värdet lite bättre.

Jag håller med uffeg å AJ, det är värt det! Vem har glädje av pengar på banken när man trillar av pinnen?

Tvivlar ju på att Mustangen kommer hamna i nivå med en volvo 740 den dagen den fyller 20 år... Det blir nog mer som med camaron att en 20 år gammal bil kostar 90 000 i fint skick.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...