Jump to content

Grill Gt vs V6


*Micke*

Recommended Posts

Apropå dimmljus , ska dom släckas när man sätter på helljuset
Ja enligt lag, men dom släcker sig inte själv :P:P:P:lol: det får du göra själv. Brukar köra med p-ljus + dimljus, ser läckert ut på kvällen... :twisted:
Link to comment
Share on other sites

Apropå dimmljus , ska dom släckas när man sätter på helljuset
Ja enligt lag, men dom släcker sig inte själv :P:P:P:lol: det får du göra själv. Brukar köra med p-ljus + dimljus, ser läckert ut på kvällen... :twisted:

Mina släcks när jag sätter på helljus , att köra som du med p-ljus + dimljus på kvällen är det lagligt ?

Link to comment
Share on other sites

Apropå dimmljus , ska dom släckas när man sätter på helljuset
Ja enligt lag, men dom släcker sig inte själv :P:P:P:lol: det får du göra själv. Brukar köra med p-ljus + dimljus, ser läckert ut på kvällen... :twisted:

Mina släcks när jag sätter på helljus , att köra som du med p-ljus + dimljus på kvällen är det lagligt ?[/quote:1bxp84y2]

Grundregeln är att man ska använda halvljuset i både dagsljus och mörker. I dagsljus får man i stället för halvljus använda annat ljus (varsellykta, dimstrålkastare eller spänningsreducerad halvljusstrålkastare). Man får inte ha annat ljus i stället för halvljus under mörker, i gryning eller skymning eller när väderleksförhållandena är sådana att halvljuset behöver vara tänt. Undantaget är att man i dimma och vid kraftig nederbörd får använda dimljus i stället för halvljus, även vid mörker :roll:

//Micke.

Link to comment
Share on other sites

Apropå dimmljus , ska dom släckas när man sätter på helljuset
Ja enligt lag, men dom släcker sig inte själv :P:P:P:lol: det får du göra själv. Brukar köra med p-ljus + dimljus, ser läckert ut på kvällen... :twisted:

Mina släcks när jag sätter på helljus , att köra som du med p-ljus + dimljus på kvällen är det lagligt ?[/quote:14n07x25]

Grundregeln är att man ska använda halvljuset i både dagsljus och mörker. I dagsljus får man i stället för halvljus använda annat ljus (varsellykta, dimstrålkastare eller spänningsreducerad halvljusstrålkastare). Man får inte ha annat ljus i stället för halvljus under mörker, i gryning eller skymning eller när väderleksförhållandena är sådana att halvljuset behöver vara tänt. Undantaget är att man i dimma och vid kraftig nederbörd får använda dimljus i stället för halvljus, även vid mörker :roll:

//Micke.[/quote:14n07x25]

Klara besked , som att läsa ur en skolbok . då tar vi nästa fråga.

Jag har byt bakere sidomarkeringsljus (heter det så, skit samma) till vita dom levererades med orange lampor, såg inget bra ut i mörker , får jag ha vita (klara) lampor ? får jag inte det kör jag utan / P.Lq

Link to comment
Share on other sites

Nej du får endast köra med p-ljus + dimljus när det är ljust...

annars är det pljus + halvljus som gäller...

Jag gör det inte ofta, men det ser läckert ut iaf. Farbror blå har nog annat å göra än att jag mig.... :twisted:
Link to comment
Share on other sites

Nej du får endast köra med p-ljus + dimljus när det är ljust...

annars är det pljus + halvljus som gäller...

Jag gör det inte ofta, men det ser läckert ut iaf. Farbror blå har nog annat å göra än att jag mig.... :twisted:

Jag har blivit stoppad p.g.a. detta! Polisen i fråga var skitsur och undrade om jag ville ha böter. Sen släpte han fram sin kollega, en kvinna, som var "the good coop" hon förklarade varför dem var så hårda på att inte ha dimljus och halvljus på samtidigt. Enligt studier minskar synfältet för den mötande bilen med 40% och många olykor har intreäffat med anledning till detta.

Link to comment
Share on other sites

Någon som vet om

Grillen från Mustang V6 passar på GT modellen ? :roll:

Om man inte vill ha dimmljus, tänkte jag :P .

// Micke.

Jag är mest nyfiken på varför du inte vill ha dimmljusen :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...