Uffe N May 5, 2008 Report May 5, 2008 HejSka montera bromsservo på min 67:a 289, vacumslangen ska ju gå till insuget men där sitter vacumröret till automatlådan, kan man byta den befintliga anslutningen mot en förgrening? Eller har någon ett bättre förslag.Mvh. Uffe cmc1154 Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 6, 2008 Report May 6, 2008 Byt till en förgrening, finns att köpa hos b.l.a. Hansen racing. Citera
Uffe N May 7, 2008 Author Report May 7, 2008 Hej Lasse.Tack för svaret. Tyvärr har dom inte det, jag skruvade ur röranslutningen ur insuget och åkte till Hansen idag men dom kunde inte plocka fram en förgrening som passade. Han menade att det ska finnas fler vacumhål i insuget men jag kan inte hitta något, vad jag vet så är det ettorginalinsug. Motorn är 289:a. Frågan är ska det finnas fler vacumhål i orginalinsuget? Vad gör man annars? Vilka andra res.delsfirmor kan tänkas ha förgreningar. Uffe cmc1154 Citera
Ronnie S May 8, 2008 Report May 8, 2008 Hur ser det ut på bromservot? Jag vet inte exakt hur det brukar vara på -67 och nyare, men på 65-66 så sitter "förgreningen" på anslutningen på servot. En grövre slang från motorn till servot alltså, och sedan är automatlådans tunna slang kopplad på servots anslutning. Citera
Uffe N May 8, 2008 Author Report May 8, 2008 Hej Ronnie.Det sitter ingen förgrening på bromsservon, utan bara ett enkelt rör för vacumet.Uffe Citera
JanneJ May 8, 2008 Report May 8, 2008 Ett sätt är att använda den spacer som en del mustanger har mellan förgasare och insug, där finns ett vaccumuttag. Citera
Uffe N May 8, 2008 Author Report May 8, 2008 Hej JanneDom uttag som finns på spacern mellan förgasaren och insug är redan upptagna, en slang går till fördelarn och den andra går till ventilkåpan.Uffe Citera
axelg89 May 8, 2008 Report May 8, 2008 Hej JanneDom uttag som finns på spacern mellan förgasaren och insug är redan upptagna, en slang går till fördelarn och den andra går till ventilkåpan.UffeDen som går till ventilkåpan interesserar mig lite, antar att det måste vara vevhusventilationen... Kolla om det finns ett utag för denna på luftburken istället, min satt iaf där både på mustangen och på min tidigare camaro. / Axel Citera
Lars Oscarsson cmc383 May 8, 2008 Report May 8, 2008 Hej.Nu förstår jag inget, kan det vara så att felgubbe på Hansen stod bakom disken. Citera
Uffe N May 8, 2008 Author Report May 8, 2008 HejJag har inte orginalluftburk utan en kromad eftermarknadsburk, det är möjligt att det finns ett uttag i orginalburken, kan återkomma om det i morgon.Uffe Citera
Uffe N May 8, 2008 Author Report May 8, 2008 Hej Lasse.Det var två stycken gubbar bakom disken som letade både i katalogen och på lagret utan att hitta något som passade. Var får man tag på dom nipplar som finna på bilderna? Det är väl isåfall den översta bilden som ser mest aktuell ut.Uffe Citera
Ronnie S May 9, 2008 Report May 9, 2008 Hur ser det ut på bromservot? Jag vet inte exakt hur det brukar vara på -67 och nyare, men på 65-66 så sitter "förgreningen" på anslutningen på servot. En grövre slang från motorn till servot alltså, och sedan är automatlådans tunna slang kopplad på servots anslutning.Där hade ju Lasse en bild på precis det jag menade (men jag såg att du skrev att du inte hade mer än en anslutning, Uffe). Citera
Uffe N May 9, 2008 Author Report May 9, 2008 HejTackar för alla svar så här långt, nu börjar det klarna. Jag har hittat nipplarna i Hansen katalogen och det verkar vara 3/8" som gäller genomgående.Svar till axelg89, det finns inte någon anslutning för vevhusventilationen på orginalluftburken.Uffe Citera
Lars Brisman May 16, 2008 Report May 16, 2008 Ring om du inte kommer i mål - jag tror att jag har vad du behöver liggande i mitt garage.Lasse BCMC 1716 Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.