May 5, 200817 yr comment_53689 HejSka montera bromsservo på min 67:a 289, vacumslangen ska ju gå till insuget men där sitter vacumröret till automatlådan, kan man byta den befintliga anslutningen mot en förgrening? Eller har någon ett bättre förslag.Mvh. Uffe cmc1154
May 7, 200816 yr Author comment_53817 Hej Lasse.Tack för svaret. Tyvärr har dom inte det, jag skruvade ur röranslutningen ur insuget och åkte till Hansen idag men dom kunde inte plocka fram en förgrening som passade. Han menade att det ska finnas fler vacumhål i insuget men jag kan inte hitta något, vad jag vet så är det ettorginalinsug. Motorn är 289:a. Frågan är ska det finnas fler vacumhål i orginalinsuget? Vad gör man annars? Vilka andra res.delsfirmor kan tänkas ha förgreningar. Uffe cmc1154
May 8, 200816 yr comment_53826 Hur ser det ut på bromservot? Jag vet inte exakt hur det brukar vara på -67 och nyare, men på 65-66 så sitter "förgreningen" på anslutningen på servot. En grövre slang från motorn till servot alltså, och sedan är automatlådans tunna slang kopplad på servots anslutning.
May 8, 200816 yr Author comment_53840 Hej Ronnie.Det sitter ingen förgrening på bromsservon, utan bara ett enkelt rör för vacumet.Uffe
May 8, 200816 yr comment_53841 Ett sätt är att använda den spacer som en del mustanger har mellan förgasare och insug, där finns ett vaccumuttag.
May 8, 200816 yr Author comment_53850 Hej JanneDom uttag som finns på spacern mellan förgasaren och insug är redan upptagna, en slang går till fördelarn och den andra går till ventilkåpan.Uffe
May 8, 200816 yr comment_53851 Hej JanneDom uttag som finns på spacern mellan förgasaren och insug är redan upptagna, en slang går till fördelarn och den andra går till ventilkåpan.UffeDen som går till ventilkåpan interesserar mig lite, antar att det måste vara vevhusventilationen... Kolla om det finns ett utag för denna på luftburken istället, min satt iaf där både på mustangen och på min tidigare camaro. / Axel
May 8, 200816 yr comment_53853 Hej.Nu förstår jag inget, kan det vara så att felgubbe på Hansen stod bakom disken.
May 8, 200816 yr Author comment_53855 HejJag har inte orginalluftburk utan en kromad eftermarknadsburk, det är möjligt att det finns ett uttag i orginalburken, kan återkomma om det i morgon.Uffe
May 8, 200816 yr Author comment_53860 Hej Lasse.Det var två stycken gubbar bakom disken som letade både i katalogen och på lagret utan att hitta något som passade. Var får man tag på dom nipplar som finna på bilderna? Det är väl isåfall den översta bilden som ser mest aktuell ut.Uffe
May 9, 200816 yr comment_53878 Hur ser det ut på bromservot? Jag vet inte exakt hur det brukar vara på -67 och nyare, men på 65-66 så sitter "förgreningen" på anslutningen på servot. En grövre slang från motorn till servot alltså, och sedan är automatlådans tunna slang kopplad på servots anslutning.Där hade ju Lasse en bild på precis det jag menade (men jag såg att du skrev att du inte hade mer än en anslutning, Uffe).
May 9, 200816 yr Author comment_53899 HejTackar för alla svar så här långt, nu börjar det klarna. Jag har hittat nipplarna i Hansen katalogen och det verkar vara 3/8" som gäller genomgående.Svar till axelg89, det finns inte någon anslutning för vevhusventilationen på orginalluftburken.Uffe
May 16, 200816 yr comment_54252 Ring om du inte kommer i mål - jag tror att jag har vad du behöver liggande i mitt garage.Lasse BCMC 1716
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.