Jump to content

California special-68


Micke Jarhl

Recommended Posts

Hej Jag är ny ägare av en California special-68 köpte (Även helt ny på forumet)den 17/5-08 tänkte bara fråga vad är skillnaderna mot en vanlig -68 det är väl bara kosmetikan på utsidan? Om jag behöver beställa delar till bilen typ bromsar ,motor delar dylikt är det väl detsamma som på en mustang från samma år utan betckningen GT/CS

Link to comment
Share on other sites

En mkt snygg modell! Har du köpt den här i Sverige eller importerat den från USA. Här hemma är den väl inte speciellt vanlig? Kan du inte lägga upp lite bilder?

Är själv mkt sugen på denna modell!

Link to comment
Share on other sites

En mkt snygg modell! Har du köpt den här i Sverige eller importerat den från USA. Här hemma är den väl inte speciellt vanlig? Kan du inte lägga upp lite bilder?

Är själv mkt sugen på denna modell!

Hej Nedomansky bilen köpte jag i Sverige men en kompis till mig tog hem den från Californien 2004.Vi gjorde en liten bytes affär + pengar till mig min förra bil ser du åxo i länken http://s182.photobucket.com/albums/x43/Petenia/

Link to comment
Share on other sites

Hehe det är här du återuppstått... :D

Jo california special är nog inte direkt vanliga.

vet sjutton om dom bara tillverkades kring 68 också?

vet att det funnits åtminstone en här uppe i norrland.

den blev ombygd till v8 modell.

men det har importerats någon senare också.

vet att jag har en vit i fotoalbumet på hemsidan som nog kommit för någraår sedan .

Antar att man räknat den som en vanlig mustang så den har inte fått samma exklusivitet som shelbyn,fast nu när det är ont om coupeer lär nog intresset öka.

men som sagt kolla vinkoder,det är en mustang och dom utrustades efter vad kunden önskade.

Link to comment
Share on other sites

Hehe det är här du återuppstått... :D

Jo california special är nog inte direkt vanliga.

vet sjutton om dom bara tillverkades kring 68 också?

vet att det funnits åtminstone en här uppe i norrland.

den blev ombygd till v8 modell.

men det har importerats någon senare också.

vet att jag har en vit i fotoalbumet på hemsidan som nog kommit för någraår sedan .

Antar att man räknat den som en vanlig mustang så den har inte fått samma exklusivitet som shelbyn,fast nu när det är ont om coupeer lär nog intresset öka.

men som sagt kolla vinkoder,det är en mustang och dom utrustades efter vad kunden önskade.[/quote

Hej Ingo. Jag har läst på lite och GT/CS började tillv 17feb-68 la ner den 30juli samma år totalt gjordes det 4118ex.Min bil sitter det en 289 med 3vxl aut ska kolla vinkoder se vad det säger

Link to comment
Share on other sites

:D många i min närhet tvistar om detta men det bjuder jag på jag stormtrivs med denna Mustang ångrar inte ett ögonblick..en vette c5 kan man ju köpa igen om man vill för mig känns det väldigt avlägset..denna musse tror jag knappt jag släpper ifrån någonsin hehe.Så känns det nu skulle intresset sjunka så tror jag man ställer undan det för en tid och tar upp det igen när tiden är bättre,, :D
Link to comment
Share on other sites

Om o när du tröttnar lovar jag att ta hand om din California Special!

Verkar vara populär modell redan hört dom orden från en annan person bara ägt bilen i knappt 4dagar,, eller du sköjar kanske hehe :D

Link to comment
Share on other sites

Ser ju ut att vara i kanonskick också.

Om du möter upp på olika träffar så kommer du märka mer och mer att din bil sticker ut bland mängden av alla mustanger. En klassisk mustang väcker uppmärksamhet var man än befinner sig men på en mustangträff bland massor av andra mustanger är det inte lika lätt...

Hoppas att alla vinkoderna stämmer så att det verkligen är en original C/S.

Hoppas att få se den på Wheels&Wings i Varberg i sommar eller kanske redan på Söndag på Tjolöholm?

Grattis till en fin bil!

Link to comment
Share on other sites

Ser ju ut att vara i kanonskick också.

Om du möter upp på olika träffar så kommer du märka mer och mer att din bil sticker ut bland mängden av alla mustanger. En klassisk mustang väcker uppmärksamhet var man än befinner sig men på en mustangträff bland massor av andra mustanger är det inte lika lätt...

Hoppas att alla vinkoderna stämmer så att det verkligen är en original C/S.

Hoppas att få se den på Wheels&Wings i Varberg i sommar eller kanske redan på Söndag på Tjolöholm?

Grattis till en fin bil!

Tack massa! Jag är ganska säker på att det är en C/S för mitt vinnr börjar med 8R01 vilket ska vara typiskt för denna modell vad jag har läst mig till,,Sen har allt gått så fort med bil byte att några träffar har jag inte alls tänkt på vi får se där har en del att fixa på den vattenpumpen ska bytas imorgon är det tänkt skramlar och glappar som tusan sen hittade ja en del glapp i framvagnen åxo som måste åtgärdas +bromsarna som är i svampigaste laget,Bytade brytare+inställning av tändning idag och det gjorde massor på bilen nu känns den ju riktigt pigg :D

Link to comment
Share on other sites

8R01 talar bara om att det är en 68:a hardtop byggd i San José. Visst byggdes CS bilarna där men det byggdes en hel del fler vanliga hardtops där också, så VIN identifierar inte en CS.

Man kan möjligen säga att det inte kan vara en CS om det hade stått F eller T i stället för R, för alla CS (och de riktigt sällsynta High Country Specials) byggdes i Kalifornien.

Link to comment
Share on other sites

8R01 talar bara om att det är en 68:a hardtop byggd i San José. Visst byggdes CS bilarna där men det byggdes en hel del fler vanliga hardtops där också, så VIN identifierar inte en CS.

Man kan möjligen säga att det inte kan vara en CS om det hade stått F eller T i stället för R, för alla CS (och de riktigt sällsynta High Country Specials) byggdes i Kalifornien.

Hej Nenne! hur identifierar man säkert en CS? detta är intressant.. Kan tillägga att jag inte är Gammal i gamet utan enbart nyfiken och intresserad alla var vi ny börjare i begynelsen på ett nytt intresse.det jag vet har jag läst på California special.com..fast ju mer jag funderar så kan det egentligen kvitta för bilen är helt sagolik fick rätt på tänding + brytare + en ny vatten pump i maskinen idag och jösses så mjuk fint den går + att den svarar fint med ett härligt muller vilken bil!!.. ska fixa glappet i fram vagnen framöver + en liten fråga kan man byta ut befintliga bromsar mot skivor runt om ( sparar naturligtvis orginalet så den kan återställas) hittat färdiga kit nämligen vill gärna ha ett lite bättre känsla i bromsarna tycker man få trycka rejält på pedalen för att det ska hända saker i nuläget hehe.. :D

Link to comment
Share on other sites

Jonas postade ju en länk till CS-registret i onsdags, där finns ju beskrivet ganska bra vad som är unikt för en CS. Om alla de rätta bitarna sitter på bilen så kan man i alla fall vara nästan säker på att det är en CS, men det är ju inte 100%-igt så att beställa en Marti-rapport är nog ingen dum idé.

Link to comment
Share on other sites

Jonas postade ju en länk till CS-registret i onsdags, där finns ju beskrivet ganska bra vad som är unikt för en CS. Om alla de rätta bitarna sitter på bilen så kan man i alla fall vara nästan säker på att det är en CS, men det är ju inte 100%-igt så att beställa en Marti-rapport är nog ingen dum idé.

Ok tackar för den infon Nenne! Ja alla synliga saker på karossen finns ju där iaf kan du hjälpa mig hur en Marti-rapport går till? Var förresten på Tjolöholm slott titta idag såg jag en röd CS prata lite snabbt med ägaren åxo trevligt ställe mycket att kika på :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...