Jump to content

Köpråd Saleen vs Roush


Stråth

Recommended Posts

Hej alla mustang älskare

Har funderat länga på att skaffa mig en mustang men har aldrig blivit av.

Men nu ska jag banemig skaffa en =)

Nu till frågorna, har kollat lite på Gt premium, men vill ju ha kompressor så funderar lite på en kenne bell, men sen tyckar jag inte om orginal uteendet så mkt finns mkt fina delar man kan köpa till dom så dom ser bra mkt brutalare ut :P

Men sen har jag sett/läst om Roush/saleen som har kompressor å utseendet är ju inget å klaga på :P

Så vilken är bäst att skaffa sig Roush vs Saleen?

Finns ju lite olika steg på roushen sen finns ju 427R 428R vilken ska man ha/bäst ?

Och det är ju likadant med saleen vilken modell ska man ha?

Ska till Usa nu i höst så ska åka runt å leta lite om man hittar något man skulle vilja ta med sig :P

Hoppas ni kan svara på några frågor iaf.

Mvh: Mustang älskaren.

Link to comment
Share on other sites

Det borde vara större chans att få svar i den här avdelningen / Nenne

Hehe Okej tack =)

Angående filmen har jag redan sett en ett antal gånger :P

finns det inte fler filmer om just dom?

mvh: stråth

Link to comment
Share on other sites

Baserat enbart på utssendet så hade jag definitivt inte valt Saleen (ledsen för de tår jag trampar på) -- jag tycker den ser förjävlig ut. Roushen däremot -- mkt snyggare, inte speciellt förtjust i vingen dock. Vet inte vad folk tycker annars, men man kanske vill sälja den ngn gng i framtiden så det är väl inte helt oviktigt..

Sen ang kompressor etc har jag inget att komma med ;) TopGear gillade iaf Roushen ;)

Link to comment
Share on other sites

Baserat enbart på utssendet så hade jag definitivt inte valt Saleen (ledsen för de tår jag trampar på) -- jag tycker den ser förjävlig ut. Roushen däremot -- mkt snyggare, inte speciellt förtjust i vingen dock. Vet inte vad folk tycker annars, men man kanske vill sälja den ngn gng i framtiden så det är väl inte helt oviktigt..

Sen ang kompressor etc har jag inget att komma med ;) TopGear gillade iaf Roushen ;)

Hehe okej tycker nästan saleen är snyggare men dom är sjukt snygga båda två, frågan är vilken som man ska satsa på?

mvh: stråth

Link to comment
Share on other sites

Ja det är definitivt en personlig sak, smaken alltså. Jag gillar inte akterpartiet på Saleenen, vetifan vad de tänkt ;) Men sen gillar jag när det är enkelt och rent och inte överdesignat -- inga 20" blingbling här inte ;)

Link to comment
Share on other sites

Här ska finnas några Saleen-nissar här på forumet, vet inte hur det är med Roush-nissar dock. De hittar väl hit så småningom. Tips är att ändra rubriken till ngt mer vettigt (tex "Köpråd, Saleen eller Roush?").

Link to comment
Share on other sites

Ja det är definitivt en personliga sak, smaken alltså. Jag gillar inte akterpartiet på Saleenen, vetifan vad de tänkt ;) Men sen gillar jag när det är enkelt och rent och inte överdesignat -- inga 20" blingbling här inte ;)

Nej tycker heller inte om några 20" bling bling fälgar stilrent ska det va :P

men just fronten/grillen tycker jag är mycket snyggare på saleen :P

men hur är det med utrustning samnt motor delar, vilken är lättast å trimma ? :P

Finns ju lite olika modeller och steg på roushen steg 1-3 samt 427r 428r va är bäst eller vad skiljer dom åt ?

mvh: Stråth

Link to comment
Share on other sites

Ja det är definitivt en personliga sak, smaken alltså. Jag gillar inte akterpartiet på Saleenen, vetifan vad de tänkt ;) Men sen gillar jag när det är enkelt och rent och inte överdesignat -- inga 20" blingbling här inte ;)

Nej tycker heller inte om några 20" bling bling fälgar stilrent ska det va :P

men just fronten/grillen tycker jag är mycket snyggare på saleen :P

men hur är det med utrustning samnt motor delar, vilken är lättast å trimma ? :P

Finns ju lite olika modeller och steg på roushen steg 1-3 samt 427r 428r va är bäst eller vad skiljer dom åt ?

mvh: Stråth

Är det just 20" som inte är stilrent eller ? Tycker det finns stilrena 20" men däremot kan man tycka att 20" inte passar på just Mussen. Saleen känns mer "genuint" byggd än Roush som känns mer plastig och kitcar lik.

Nåja, det som är intressant är ju vad som är under huven. Jag skulle köpa en vanlig GT och anpassa efter eget sinne, det finns ju ungefär 1 miljard plastprylar att välja på :-) och sen på med kompressor eller liknande, finns ju många kit å välja på här också !

Link to comment
Share on other sites

Ja det är definitivt en personliga sak, smaken alltså. Jag gillar inte akterpartiet på Saleenen, vetifan vad de tänkt ;) Men sen gillar jag när det är enkelt och rent och inte överdesignat -- inga 20" blingbling här inte ;)

Nej tycker heller inte om några 20" bling bling fälgar stilrent ska det va :P

men just fronten/grillen tycker jag är mycket snyggare på saleen :P

men hur är det med utrustning samnt motor delar, vilken är lättast å trimma ? :P

Finns ju lite olika modeller och steg på roushen steg 1-3 samt 427r 428r va är bäst eller vad skiljer dom åt ?

mvh: Stråth

Är det just 20" som inte är stilrent eller ? Tycker det finns stilrena 20" men däremot kan man tycka att 20" inte passar på just Mussen. Saleen känns mer "genuint" byggd än Roush som känns mer plastig och kitcar lik.

Nåja, det som är intressant är ju vad som är under huven. Jag skulle köpa en vanlig GT och anpassa efter eget sinne, det finns ju ungefär 1 miljard plastprylar att välja på :-) och sen på med kompressor eller liknande, finns ju många kit å välja på här också !

Nej 20" kan vara fint bara det inte är krom :P har själv 20" på min s70:P

Själv tycker jag inte att roushen ser ut som en kitcar:P vet inte hur den känns inne i coupen.. men som du säger jag är lite mer intresserad av vad som finns under huven på dom båda. Eller som du säger rent av köper en gt å i med en kenne bell eller liknande.

Vet inte hur jag ska göra därför behöver jag lite råd:P men en roush är ju alltid en roush å samma sak gäller ju saleen:P

mvh: stråth

Link to comment
Share on other sites

Nej 20" kan vara fint bara det inte är krom :P har själv 20" på min s70:P

Eller som du säger rent av köper en gt å i med en kenne bell eller liknande.

Vet inte hur jag ska göra därför behöver jag lite råd:P men en roush är ju alltid en roush å samma sak gäller ju saleen:P

mvh: stråth

puuh, tur att man bara har 18" kromade fälgar då :)

Det som är intressant är ju det där med besiktning och Saleen/Roush med kompresssor; går det överhuvudtaget att besikta(by the book) ? Vi har ju SaleenS281 här på forumet som åker Saleen med kompressor; frågan är vad det står för hästkraftsantal i reg.pappret ? Försäkring ?

Jag har själv en GT som jag förnärvarande försöker stoppa ner en Vortech V3 kompressor i, hoppas vara klar om ett par veckor. Fördelen med att göra detta själv är ju att jag kan ta bort grejerna vid en besiktning om det skulle behövas. Dessutom är det ett komplett kit med mappning av dator osv, jag kan påverka allting själv. Det ser jag som den största fördelen och i det perspektivet så är Vortech och Procharger dom enda kit där allt följer med(åtminstone vad jag lyckats hitta)

Link to comment
Share on other sites

Nej 20" kan vara fint bara det inte är krom :P har själv 20" på min s70:P

Eller som du säger rent av köper en gt å i med en kenne bell eller liknande.

Vet inte hur jag ska göra därför behöver jag lite råd:P men en roush är ju alltid en roush å samma sak gäller ju saleen:P

mvh: stråth

puuh, tur att man bara har 18" kromade fälgar då :)

Det som är intressant är ju det där med besiktning och Saleen/Roush med kompresssor; går det överhuvudtaget att besikta(by the book) ? Vi har ju SaleenS281 här på forumet som åker Saleen med kompressor; frågan är vad det står för hästkraftsantal i reg.pappret ? Försäkring ?

Jag har själv en GT som jag förnärvarande försöker stoppa ner en Vortech V3 kompressor i, hoppas vara klar om ett par veckor. Fördelen med att göra detta själv är ju att jag kan ta bort grejerna vid en besiktning om det skulle behövas. Dessutom är det ett komplett kit med mappning av dator osv, jag kan påverka allting själv. Det ser jag som den största fördelen och i det perspektivet så är Vortech och Procharger dom enda kit där allt följer med(åtminstone vad jag lyckats hitta)

Kenne Bell har väl också färdiga "kit" om jag inte minns fel. Satt o kikade lite på dem förut nämligen(eller ja man kikar ju nu oxå, synd dom inte e gratis :roll: )

Link to comment
Share on other sites

Det är 20" standard på Saleens Fälgar. man kan argumentera i evigheter om vilken bil som är bäst saleen eller Rousch. läs Mustangtidningar, vet att dom har haft tester om Rousch & Saleen. kolla in www.saleen.com¨

Finns en Saleen mustang som heter Parnelli Jones Edition. den e ruskigt snygg byggs i endast 500 ex.

Saleen har 3 olika varianter, en vanlig sugmotor sen har du SC (kompressor) versionen, o sist Extreme(kompressor)+ lite uppgraderingar). Extreme modellen ifrån 2008 ska visst va ett riktigt Monster till bil sägs det.

Link to comment
Share on other sites

Nej 20" kan vara fint bara det inte är krom :P har själv 20" på min s70:P

Eller som du säger rent av köper en gt å i med en kenne bell eller liknande.

Vet inte hur jag ska göra därför behöver jag lite råd:P men en roush är ju alltid en roush å samma sak gäller ju saleen:P

mvh: stråth

puuh, tur att man bara har 18" kromade fälgar då :)

Det som är intressant är ju det där med besiktning och Saleen/Roush med kompresssor; går det överhuvudtaget att besikta(by the book) ? Vi har ju SaleenS281 här på forumet som åker Saleen med kompressor; frågan är vad det står för hästkraftsantal i reg.pappret ? Försäkring ?

Jag har själv en GT som jag förnärvarande försöker stoppa ner en Vortech V3 kompressor i, hoppas vara klar om ett par veckor. Fördelen med att göra detta själv är ju att jag kan ta bort grejerna vid en besiktning om det skulle behövas. Dessutom är det ett komplett kit med mappning av dator osv, jag kan påverka allting själv. Det ser jag som den största fördelen och i det perspektivet så är Vortech och Procharger dom enda kit där allt följer med(åtminstone vad jag lyckats hitta)

den e reggad me 465 hk. helförsäkring på mig (under 24 år) ligger på ca 16.000 om året

Link to comment
Share on other sites

gå in o kolla på deras hemsida, där kan du läsa om alla olika modeller som finns, www.saleen.com

Okej tack.

Vad kör man för tider på 402? med saleen? och roush?

Fasen va svårt det är att välja, roushen värkar ju bra på bana, och saleen går bättre rakt fram.

Funderade lite på olika barnsjukdomar på dessa bilar någon som vet några?

Hört att det är problem med airbagen på mustangen å deras tank grejj:P

mvh stråth

Link to comment
Share on other sites

Dessa bilar är inte byggda för strippen utan dessa gillar hanteras hårt på banan.

Roush är utan tvekan de bättre av de två både på kvalitet och prestanda.

Roush är dessutom den enda eftermarknads byggare som Ford lämnar garantier åt.

Bara det är en tryggare stämpel.

Vill du ha en bil för (bara) rakt fram så kan du likagärna köpa en standard Mustang GT och pilla bort motorn och sätta i en "hejåhåå" maskin.

Alternativt en Shelby GT500 som med sina 500Hk går fort rakt fram.

Men inte lika kul som välbyggda bilar från Roush eller Saleen

Dom hänger iallfall inte med på strippen.

Barnsjukdommar ska du inte behöva tänka på om du har råd med dessa bilar. ;)

"Just my opinion"

Se denna video!

Den summerar allt bra! ;)

http://www.youtube.com/watch?v=_1s9zG0FAqQ

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Dessa bilar är inte byggda för strippen utan dessa gillar hanteras hårt på banan.

Roush är utan tvekan de bättre av de två både på kvalitet och prestanda.

Roush är dessutom den enda eftermarknads byggare som Ford lämnar garantier åt.

Bara det är en tryggare stämpel.

Vill du ha en bil för (bara) rakt fram så kan du likagärna köpa en standard Mustang GT och pilla bort motorn och sätta i en "hejåhåå" maskin.

Alternativt en Shelby GT500 som med sina 500Hk går fort rakt fram.

Men inte lika kul som välbyggda bilar från Roush eller Saleen

Dom hänger iallfall inte med på strippen.

Barnsjukdommar ska du inte behöva tänka på om du har råd med dessa bilar. ;)

"Just my opinion"

Se denna video!

Den summerar allt bra! ;)

http://www.youtube.com/watch?v=_1s9zG0FAqQ

Okej

Har hittat en musse nu som jag har blivit sugen på viserligen inte en roush/saleen, men den har kompressor:P

Här är en länk: http://www.autotrader.com/fyc/vdp.jsp?c ... rdist=1936

Det jag undrar över är om det går att regga denna i sverige då den är trimmad? eller hur funkar det?

Sen undrar jag om det är bra och köpa en redan trimmad bil från usa?

och om det sitter bra grejjjer i denna bilen någon som vet?

Mvh: Stråth

Link to comment
Share on other sites

Dessa bilar är inte byggda för strippen utan dessa gillar hanteras hårt på banan.

Roush är utan tvekan de bättre av de två både på kvalitet och prestanda.

Roush är dessutom den enda eftermarknads byggare som Ford lämnar garantier åt.

Bara det är en tryggare stämpel.

Vill du ha en bil för (bara) rakt fram så kan du likagärna köpa en standard Mustang GT och pilla bort motorn och sätta i en "hejåhåå" maskin.

Alternativt en Shelby GT500 som med sina 500Hk går fort rakt fram.

Men inte lika kul som välbyggda bilar från Roush eller Saleen

Dom hänger iallfall inte med på strippen.

Barnsjukdommar ska du inte behöva tänka på om du har råd med dessa bilar. ;)

"Just my opinion"

Se denna video!

Den summerar allt bra! ;)

http://www.youtube.com/watch?v=_1s9zG0FAqQ

Okej

Har hittat en musse nu som jag har blivit sugen på viserligen inte en roush/saleen, men den har kompressor:P

Här är en länk: http://www.autotrader.com/fyc/vdp.jsp?c ... rdist=1936

Det jag undrar över är om det går att regga denna i sverige då den är trimmad? eller hur funkar det?

Sen undrar jag om det är bra och köpa en redan trimmad bil från usa?

och om det sitter bra grejjjer i denna bilen någon som vet?

Mvh: Stråth

Link to comment
Share on other sites

Dessa bilar är inte byggda för strippen utan dessa gillar hanteras hårt på banan.

Roush är utan tvekan de bättre av de två både på kvalitet och prestanda.

Roush är dessutom den enda eftermarknads byggare som Ford lämnar garantier åt.

Bara det är en tryggare stämpel.

Vill du ha en bil för (bara) rakt fram så kan du likagärna köpa en standard Mustang GT och pilla bort motorn och sätta i en "hejåhåå" maskin.

Alternativt en Shelby GT500 som med sina 500Hk går fort rakt fram.

Men inte lika kul som välbyggda bilar från Roush eller Saleen

Dom hänger iallfall inte med på strippen.

Barnsjukdommar ska du inte behöva tänka på om du har råd med dessa bilar. ;)

"Just my opinion"

Se denna video!

Den summerar allt bra! ;)

http://www.youtube.com/watch?v=_1s9zG0FAqQ

Okej

Har hittat en musse nu som jag har blivit sugen på viserligen inte en roush/saleen, men den har kompressor:P

Här är en länk: http://www.autotrader.com/fyc/vdp.jsp?c ... rdist=1936

Det jag undrar över är om det går att regga denna i sverige då den är trimmad? eller hur funkar det?

Sen undrar jag om det är bra och köpa en redan trimmad bil från usa?

och om det sitter bra grejjjer i denna bilen någon som vet?

Mvh: Stråth[/quote:1mxo1mc1]

Ring till en Besiktningsingenjör nummer finns på Bilprovningen / vägverket. Det rådet fick jag på besiktningen när jag frågade en väldigt hjälpsam besiktningsman. Då får du ett förhoppningsvis korrekt svar.

Men vad man hört så äre ju rätt kämpigt tyvärr. Ring och Kolla!

Link to comment
Share on other sites

Titta på den här Roush Mussen finns på Huntington Beach Ford där jag köpte min Mustang.Ser riktigt bra ut.

2007 Ford Mustang GT Roush 427R Super Charge Coupe 2D 2D $38,990*

Han har ju fått en fläskläpp ! Kan det varit en SuperSnake som givit honom på moppo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...