June 1, 200816 yr comment_55288 Kompisen har en mach1 -72 med manuell låda och vill ha en modernare låda med 5 växlar för att få ner varvtalet. I dagsläget varvar den 3000 i 90. Vad passar på en 351 clevland?
June 2, 200816 yr comment_55319 Hej jag satte i en t-5 v-låda från en mustang 90 i min 65 med 289och är väldigt nöjd varvar 1700 varv i 90 skulle tro att den håller fintför en 351 oxså sök på nätet finns massor att läs om byten i olika årsmodeller. Hälsningar Christer
June 3, 200816 yr comment_55378 Det passar inte utan med lite modeferingar. Typ kortning av ingående axeln till motorn ned svarvning för styrlagret. Bult mönstret på spräng kåpan. Kotning av kardanen. Lite justering i hålet för växelspaken. samt växellåds fästen. Men har sett att det finns att köpa nu för tiden. Tror det var allt. Berra
June 3, 200816 yr comment_55424 Här är ett par länkar där du kan läsa om bytet till t-5.http://www.mustangmonthly.com/howto/173 ... index.htmlhttp://www.mustangandfords.com/techarti ... index.htmlhttp://www.set-engineering-team.com/T5.asp
September 5, 200816 yr comment_60342 Tänkte köpa en T5 låda från en skrotad Mustang -91 (V8 ) och tänke bara höra om det är något särkilt jag måste be dem ta lös och skicka med? Så man inte missar nån viktig detalj...
September 5, 200816 yr comment_60370 Bara ett tipshttp://www.keislerauto.com/index.php?/w ... rMake=fordSven
September 9, 200816 yr comment_60602 Nån som vet om jag kan använda kopplingscylindrar osv. från 91:an ifall jag konverterar till hydralisk koppling i samma veva? Tänkte använda kopplingshuset från 91:an i så fall... annar blir det väl ett sånt där ombyggnadskit med spacerplatta mm.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.