Jump to content

Ingen som har en container skräpandes...


Fröberg

Recommended Posts

Hejsan Fröberg. Har en kompis som köpt en bil från Usa. Han skulle ha haft sin bil för fyra veckor sedan. Men nu säger dom att den är på sjön. Han fick en förklaring att det var så mycket bilar som skulle skickas. Så polis och myndigheter har satt stopp för parkering i hamnen. Så allt har blivit så mycket mer besvärligt med frakter. Har en annan kompis som importerar mycket. Han säger likadant så det verkar inte speciellt lätt att få grejer eller bilar på utlovad tid. Hoppas att det löser sig för dig.

Berra

Link to comment
Share on other sites

Jag har kontakter på rederiet som kan lata ombord containern på första bästa fartyg som lämnar hamnen. Problemet är att det inte finns några containers att lasta godset på. Dom få som finns får dom viktiga kunderna...

Eftersom $ är så låg exporteras en himla massa mot tidigare. Den låga $ gör även att det är väldigt dyrt att importera till USA så containrarna kommer inte tillbaks. Det senaste jag hörde var att det går att skeppa till hösten :shock::?

Link to comment
Share on other sites

Kolla med Kent Trenneman, pensionerad promodåkare som bosatt sig i Florida. Vet att han hjälpt till att ta hem nån prostocker med kort varsel i kontainer. Tror han har Trenne.com som webadress...

mvh

Jocke

Link to comment
Share on other sites

Tack för ni som försöker hjälpa till.

Jag önskar dock att skeppa direkt från Florida utan inrikes transport av bilarna.

Får väll hem bilen lagom till första vintersnön :?

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.... :cry:

Link to comment
Share on other sites

Cool bil.

- Ytterligare ett moment om jag måste frakta inrikes.

- Bilen hamnar hos någon som jag inte har koll på.

- De som har erbjudit mig plats i container har inte kunna sagt bestämt att vi KAN skeppa om 5 veckor utan TROLIGEN eller BÖR. Har ingen lust att skicka bilen inrikes och att den sedan blir stående på en annan ort.

Men det verkar som om det kan lösa sig i veckan... Får se.

Link to comment
Share on other sites

Cool bil.

- Ytterligare ett moment om jag måste frakta inrikes.

- Bilen hamnar hos någon som jag inte har koll på.

- De som har erbjudit mig plats i container har inte kunna sagt bestämt att vi KAN skeppa om 5 veckor utan TROLIGEN eller BÖR. Har ingen lust att skicka bilen inrikes och att den sedan blir stående på en annan ort.

Men det verkar som om det kan lösa sig i veckan... Får se.

låter som rätt bra argument :) Hoppas det löser sig nu då så att du får åka i sommar/höst.

/ Axel

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...