Jump to content

Recommended Posts

Hur mycket måste ja ändra på en 302 5.0 -95 för att den ska lira med min Mustang -69 med c4.

Just nu så sitter de sprut på 5.0an men ja ska ta bort de. Å ditt med holley´n.

Ja just de motorn kommer från en 95as Mustang GT

Tänk på att de nyare 5.0-motorerna är 50oz internbalanserade, medan de äldre är 28oz (tror jag det var), så jag skulle tro att ditt svänghjul inte kommer att fungera. När jag köpte mitt Fidanza svänghjul så fick jag med vikter både för nyare o äldre uppsättning att montera efter applikation.

Har en kompis som fick ett svänghjul som var felpackat (28 i en 50-låda) från Ford Motorsport, och det märktes rätt tydligt, bilen höll på att hoppa av pallbockarna...

mvh

jocke

Fan det måste ha blivit en ruggig upplevelse vid provstart. Jag hade dragit ner rullgardinen och gått och lagt mig sedan funderar vad har jag gjort för fel.

Berra

:lol::lol::lol: Ha ha

Fan det måste ha blivit en ruggig upplevelse vid provstart. Jag hade dragit ner rullgardinen och gått och lagt mig sedan funderar vad har jag gjort för fel.

Berra

Det tog en stund innan vi kom fram till vad det var. Lyckligtvis klarade sig alla lager m.m. men det är inte den upplevelse man vill ha när man just satt ihopa en helt ny cratemotor som man sen bytt toppar och kolvar på bl.a.

mvh

Jocke

Hur mycket måste ja ändra på en 302 5.0 -95 för att den ska lira med min Mustang -69 med c4.

Just nu så sitter de sprut på 5.0an men ja ska ta bort de. Å ditt med holley´n.

Ja just de motorn kommer från en 95as Mustang GT

Du är inte sugen på att sälja själva insprutningen ?

// Magnus

]
Hur mycket måste ja ändra på en 302 5.0 -95 för att den ska lira med min Mustang -69 med c4.

Just nu så sitter de sprut på 5.0an men ja ska ta bort de. Å ditt med holley´n.

Ja just de motorn kommer från en 95as Mustang GT

Du är inte sugen på att sälja själva insprutningen ?

// Magnus[/quote:2hwtkfqu]

Den har ja inte. Annars så skulle den i oxå 8)

Hej Jonas!

Blir det motorbyte istället för toppbyte?

Mvh.

Hallå P O

Jo de blir ett motobyte, tills i vinter. Dåska ja gå igenom den "gammla" motorn.

Har inte tid med de nu 8)

  • 2 weeks later...

Du måste nog även byta transkåpan om du inte ska använda 5.0ans multiribb rem och motroterande vattenpump.

Sen är det väl 157kuggs krans till c4 och 164 på en 5.0 förutom balans vikten då.

kort idiotfråga. Varför använder man inte originalsprutet? För klent?

Det saknades visst i det här fallet, se Jonas svar några inlägg längre upp. ;)

kort idiotfråga. Varför använder man inte originalsprutet? För klent?

Det saknades visst i det här fallet, se Jonas svar några inlägg längre upp. ;)

Det är ju en giltig anledning om något ;-)

kort idiotfråga. Varför använder man inte originalsprutet? För klent?

Det saknades visst i det här fallet, se Jonas svar några inlägg längre upp. ;)

Det är ju en giltig anledning om något ;-)

Japp de tycker jag med ;) . Nu i vinter så ska ja bygga på den här bottendelen (5.0). Får se om ja använder mina "gammla" toppar eller om ja köper trick flow toppar eller edelbrook...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...