OlaBacklund cmc 2121 June 19, 2008 Report June 19, 2008 Hejsan .. någon med en -94 el -95 eller helt enkelt.. kan någon svara på om man utan modifiering. eller vad det krävs att göra i motorrummet. för att få plats med BBK 1529 94-95 Mustang Equal Length Shorty HeadersEller har ni nå bättre alternativ i ett bra prisområde .. ? Mvh Ola B Citera
Peter /Cobra June 19, 2008 Report June 19, 2008 Jag har bbk fullängdheaders.. Så hur dessa passar mot ditt befintliga system kan jag inte svara på.Men jag var tvungen att bocka ett ac rör lite som går på passagerarsidan (från evaporatorn till torpedväggen) Gjorde detta på plats så det var inget krångel med gas o liknande.EGR röret passade inte riktigt hundra perfekt heller. Så risken att du får "fixa" lite finns säkert.Dock tycker jag dessa höll mycket hög finish, Perfekt passform mot topparna. Man har ju hört skräckhistorier där man fått plocka fram gasen för att kunna montera eftermarknads headers. Citera
OlaBacklund cmc 2121 June 19, 2008 Author Report June 19, 2008 tack.. det jag tänkte på var också utrymmet mot motorn .. men fullängdarna.. märks något annat ..? ljud ? effekt..? respons..? Citera
87gt50 June 19, 2008 Report June 19, 2008 Equal length shorties är så nära longtubes du kan komma, prestandamässigt, utan att behöva byta H-pipan. Det man gör är att man framför allt flyttar vridmomentregistret när man ändrar längd på headersrören. BBK håller väl generellt rätt hög nivå, men har hört lite si å så med passformen på deras headers, och ifall du väljer keramisk coating så kan nog kvaliteten vara lite varierad där med. Brukar väl egentligen inte vara nåt stort problem. Jag åkte en period med equal length på min (Flowtech), och det krävdes en del massage med ett verktyg som heter BFH(*) för att få dem att passa kring styrlänkaget på förarsidan. Det krävdes iofs på mina Hedman Long tubes med som jag kör med idag, men det beror nog mest på min SFI bellhousing, vid startmotorn...Dessutom är det att rekommendera att du sätter heat sleeves på dina tändkablar, och skaffar en extra led på fingrarna när du ska byta stift.mvhJockePS:(*)=Big F-ing Hammer. DS Citera
Jan CMC1390 June 19, 2008 Report June 19, 2008 Jag har precis installerat BBK UN-equal headers i min GT 95a. Är motorn ur bilen, skulle jag välja equal, men de skulle väre et helvete att montera med motorn i bilen plus där efterföljande kommer att bli några problem med tändkablarna. Jag har därför valt Unegual nr 1525 eftersom min motor sitter i bilen, och eftersom det bara skulle vara två till tre hästkrafter skillnad i effekt. Det var fortfarande svårt att montera dessa headers eftersom min Mustang har både luftpump och A / C. Har du A / C, skal den ursprungliga headers på förarsidan tas ur underifrån genom att ta bort en liten afstiver-stång, och att skilja styreleddet. Den högre tas uppeifrån, men ta bort luftfilter enheten och alla slangar från luftpumpen innan. Jag hade lite problem med EGR röret, men i övrigt passade mina nya headers perfekf. Mvh Jan Citera
Peter /Cobra June 22, 2008 Report June 22, 2008 För mig kändes en rejäl skillnad, Helt plötsligt ville bilen varva.. Men jag bytte ju inte bara headers samt att det är andra toppar, kam o 1.7vippor i cobranMen någon skillnad ska det väl göra mot de eländiga orginalrören /BILD Citera
Jan CMC1390 June 23, 2008 Report June 23, 2008 Jeps .... Jag fick skrivet det med två till tre HK lite klumpigt .. Jag mente att två till tre HK är skillnaden mellan egual och UNegual headers Den ursprungliga headers är också som jag ser det ganska restriktiva och eländiga BBK Egual ses til at ge ungefär 10 till 12 HK BBK Unegual ses til at ge ungefär 8 - 10 HK Jag har också den erfarenhet att min motor varver bättre med bytet av Headers och Cat BackHar inte bytat toppar änn Mvh Jan Citera
fredrik.gustavsson February 7, 2009 Report February 7, 2009 Jag håller på att byta ut hela avgasröret på min GT-95. Men jag har ett smärre helvete att få loss muttrarna till x-pipen, har drängt dom i wd40 men dom lossnar inte iaf. Den ena drog jag runt ett varv och vågar inte försöka mer då den kommer bli helt rund och aldrig lossna. Så har ni några tips ? Ös på med dom då jag håller på att bli galen :@ Citera
87gt50 February 7, 2009 Report February 7, 2009 Jag håller på att byta ut hela avgasröret på min GT-95. Men jag har ett smärre helvete att få loss muttrarna till x-pipen, har drängt dom i wd40 men dom lossnar inte iaf. Den ena drog jag runt ett varv och vågar inte försöka mer då den kommer bli helt rund och aldrig lossna. Så har ni några tips ? Ös på med dom då jag håller på att bli galen :@Värme. Funkar inte det så prova med mer värme. Funkar inte det så prova med värme o våld. Funkar inte det så får du ändå aldrig av dem i ett stycke, då kan du lika bra kapa dem på valfritt sätt och byta ut dem till lösa bultar. /Jocke Citera
Peter /Cobra February 8, 2009 Report February 8, 2009 Prova någon rostlösarspray också, de är tunnare än t.ex wd40 m.m o har bättre förmåga att "leta sig in".Du kan prova att slå på en tumhylsa (om det är mm) som är lite mindre. Den glappar inget o det är då större risk att få loss "fula bult" utan att de blir helt runda. Jag fick göra så på 2st av bultarna som höll ihop h-pipan med orginalgrenrören. Jag brukar också hålla mig borta från 12-kant hylsor om det inte behövs.Sen värme som sagt. Citera
fredrik.gustavsson February 8, 2009 Report February 8, 2009 Nu har jag försökt med allt men det går bara mer och mer åt helvete, 2 verktyg trasiga och jag har gett upp, jag väntar tills nästa år när jag tar upp motorn, då åker kapen fram på rören istället och så satsar jag på Longtubes istället, så vill någon köpa BBK shortys och en x-pipe så säg till, grejorna är oanvända och bara öppnade. Jag gjort dock större framsteg med catbacken då jag monterade ner både rören på mindre än 1h, så det får jag vara nöjd med : ) Imorgon blir det montering av mitt nya magnaflow system : ) Citera
Peter /Cobra February 8, 2009 Report February 8, 2009 Annars, en sådanhär t.ex+ Går att komma åt med om det är trångt.volframkarbidstift äter bultskallar som smör. Citera
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.