Jump to content

Recommended Posts

Hejsan, jag har bestämt mig för att köpa en Mustang GT och det är ett par saker jag undrar över.

1. Jag tänkte köra den över vintern i Stockholm. Är det en bra ide? Hade en Corvette C5 tidigare och den gick det inte alls med...

2. Automat eller manuell. Vilket är roligare? Om jag jämför med min Corvette C5 igen så var den manuell men i och med att den var så trög/stel, jämfört med en vanlig bil, var det inte roligt alls. Är det samma sak med Mustanger?

3. Vad går service på ungefär?

4. Sen sist håller jag på och spanar in denna: http://www.blocket.se/vi/16624058.htm?ca=11_s.

Dock blev jag lite misstänksam då han sa att han hade servat bilen men i serviceboken var det ingenting ifyllt och han hade bara en lapp där det stod service, byte av olja och filter. Kanske inte ovanligt då den bara gått så lite men verkar ändå lite skumt, eller?

Sen hade han en Steeda fjäderbensstag monterat och när jag frågade varför han monterat den sa att det var främst för att det var snyggare. Även det låter lite skumt, eller?

Tacksam för svar

Manuella lådan är lite rå, men helt ok tycker jag, har den själv.

går väl inte att jämföra med Audi, BMW, men upplever det inte som ett problem. hade tidigare en ST220 och tycker inte att den manuella är så mycket sämre än den.

Service 1900:- i alla fall i V-ås (Autotec).

Ang att köra den på vintern...

Kör min varje dag året runt, INGA problem om man ser till att tänka sig för lite och ta det lugnt...och ha BRA vinterädck!

/Jocce

Det är ganska vanligt att man ej fyller i serviceboken i USA.

Man är inte lika "hårda" på det som i europa.

Även ovan nämnda Autotec i Västerås brukar ej fylla i serviceboken om man inte kräver detta.

Kolla upp bilens chassinummer så kan vi kolla om den har några "anmärkningar"

Många utrustar sina bilar med tex fjäderbenstag bara för att det ska se "tufft" ut.

Automat vs manuell:

Det beror på vad du ska använda bilen till.

Finare transport mellan A-B, spelar ingen större roll men jag är lat och kör Automat. ;)

Cruising, Automat, då orkar man köra själv hela kvällen. :P

201/402 meter, Automat!

Bankörning, Manuell

Bankörning, Manuell

Blev "anklagad" för att det är mycket lättare å köra bana med automat, på Pony Car meet. Bara för att man vann :D

1. Jag tänkte köra den över vintern i Stockholm. Är det en bra ide? Hade en Corvette C5 tidigare och den gick det inte alls med...

tyckte du de va svårt med c5:an ska du inte fundera på att köra mussen på vintern, detta då dess antispinn och antisladd är väga underlägsen c5:an,

2. Automat eller manuell. Vilket är roligare? Om jag jämför med min Corvette C5 igen så var den manuell men i och med att den var så trög/stel, jämfört med en vanlig bil, var det inte roligt alls. Är det samma sak med Mustanger?

c5:a trög å stel... öh va hade du för c5:a...

en musse måste ha manuell för att va riktig rolig

stel är den inte heller utan har det läskiga jänkegunget jämfört med min c5:a...

3. Vad går service på ungefär?

servicen går på 1900 ungefär... sedan kan det ju tillkomma saker som bromsvätske byte å autlådeolje byte-

4. Sen sist håller jag på och spanar in denna: http://www.blocket.se/vi/16624058.htm?ca=11_s.

Dock blev jag lite misstänksam då han sa att han hade servat bilen men i serviceboken var det ingenting ifyllt och han hade bara en lapp där det stod service, byte av olja och filter. Kanske inte ovanligt då den bara gått så lite men verkar ändå lite skumt, eller?

känns det inte bra så välj en annan de finns mustanger i överflöd.

har inte heller servicebok på min musse men sparar naturligtvis alla kvitton där datum och mil står på.

Sen hade han en Steeda fjäderbensstag monterat och när jag frågade varför han monterat den sa att det var främst för att det var snyggare. Även det låter lite skumt, eller?

va e de för skumt med det?

de e ju ballfaktor på de samt styvar bilen...

Tack för alla svaren, trevligt med ett aktivt forum för Mustang. Inte så kul att höra att Mustang är svårare än C5 att köra på vintern för det var främsta anledningen till att jag sålde min C5; Vill ha en bil som jag både kan använda som vanlig bil året runt samt ha kul med :--

En sista fråga dock. Om jag vill ha ett kjolpaket monterat på Mustangen, finns det några verkstader som är bra på just Mustangen? Tycker mest att vingen är för liten och vill ha en sån där street vinge :--

Tack för alla svaren, trevligt med ett aktivt forum för Mustang. Inte så kul att höra att Mustang är svårare än C5 att köra på vintern för det var främsta anledningen till att jag sålde min C5; Vill ha en bil som jag både kan använda som vanlig bil året runt samt ha kul med :--

En sista fråga dock. Om jag vill ha ett kjolpaket monterat på Mustangen, finns det några verkstader som är bra på just Mustangen? Tycker mest att vingen är för liten och vill ha en sån där street vinge :--

den vingen sitter ju i samma hål i som std vingen så om du inte klarar av att skruva dit den själv... *host harkel*.... :--

hehe, iofs. Men jag vill ha ett komplett kjolpaket, inte bara vingar, och lackat i rätt färg. För Corvette finns det flera ställen som fixar sånt åt dig (som vette.se) men finns det några för (nya) Mustang?

hehe, iofs. Men jag vill ha ett komplett kjolpaket, inte bara vingar, och lackat i rätt färg. För Corvette finns det flera ställen som fixar sånt åt dig (som vette.se) men finns det några för (nya) Mustang?

Tror nog vette.se kan fixa det åt dig, han har ju Mustang prylar nuförtiden.

Funderade på en tidigare kommentar ang. lådan... är verkligen automaten vassare än manuell vid typ stripp-körning?

Den frågan kan man ju inte ställa bara så där... Den som kör den manuella måste vara ett proffs om det ska gå fort. Den som kör automaten kan vara vem som helst.

Funderade på en tidigare kommentar ang. lådan... är verkligen automaten vassare än manuell vid typ stripp-körning?

Den frågan kan man ju inte ställa bara så där... Den som kör den manuella måste vara ett proffs om det ska gå fort. Den som kör automaten kan vara vem som helst.[/quote:2nx1tplr]

Han som har manuell måste ha bra däck(R-däck eller Street radialer), annars går det hela upp i rök. Har han det och vågar och KAN växla så är manuella minst en halv sekund snabbare till hundra ! Jag, med automat, har kört mot en sådan och förlorat med 6 hundradelar på 201m !

Fast jag håller inte med ovanstående i att den som kör automaten kan vara vem som helst; den personen måste ha den goda smaken att köra Mustang å det är inte vem som helst :)

Dock, skulle jag köpa Mustang idag så hade jag nog valt manuell, dels för att jag är en jävel på att köra men det är nog trots allt lite roligare att köra. Sen håller den manuella lådan lite bättre om man ska ladda på lite mer....

Funderade på en tidigare kommentar ang. lådan... är verkligen automaten vassare än manuell vid typ stripp-körning?

Den frågan kan man ju inte ställa bara så där... Den som kör den manuella måste vara ett proffs om det ska gå fort. Den som kör automaten kan vara vem som helst.[/quote:3c1t1fih]

vi är väl inte vilka som helst vare sig vi kör aut eller man... vi är ju alla Mustang freaks ju å de e inte vilka som helst de... :--

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...