June 22, 200816 yr comment_56523 Håller på att installera brytarlös tändning och tändspole från Pertronix.På monteringsanvisningen står det att resistorn skall avlägsnas vid montering av högeffekttändspole.Den lär ju sitta på en rosa kabel under instrumentbrädan.Bilen är en -64½. Jag har ett elschema från en -66:a. Är det rätt schema ?På schemat visas den rosa kabeln. Mellan tändningslås och den rosa kabeln, samt mellan rosa kabeln och tändspolen, så är kabeln röd/grön.Det är ju så förb-nat trångt så man kan ju inte komma åt att hitta den rosa kabeln. Finns det något bra sätt att komma åt tändningslåset, så att man kan koppla förbi resistorn ?.Finns den på -64½ ?Om resistorn inte avlägsnas, vad händer då ? Är vitsen med högeffektspole borta då ?Tacksam för tips.
June 22, 200816 yr comment_56531 Elschema 64 1/2 her;http://www.mustangclubsweden.com/phpBB2 ... .php?t=429John
June 23, 200816 yr comment_56538 De sidorna är nere sedan länge prova här iställethttp://www.themustangshop.com/resources.cfm
June 26, 200816 yr comment_56697 De sidorna är nere sedan länge prova här iställethttp://www.themustangshop.com/resources.cfmDom schemana är oanvändbara. Här finns scheman som funkar:http://www.hammar.dyndns.org/wiring.htmMvh.
June 27, 200816 yr comment_56701 De sidorna är nere sedan länge prova här iställethttp://www.themustangshop.com/resources.cfmDom schemana är oanvändbara. Här finns scheman som funkar:http://www.hammar.dyndns.org/wiring.htmMvh.De var lite mer detaljrika Tyvärr finns de ej till 69 o framåt där
July 3, 200816 yr comment_56992 Hej!Tror inte du skall koppla forbi resistor wire nar du installerarPertronix spole och brytarlost system. Sjalv kor jag medsamma sak pa min 67:a Shelby (289 HP) samt Pertronixkablar och det fungerar utmarkt. Kablarna gjorde en enormskillnad jamfort med Marti Autoworks repo SX kablar.Mvh Bosse
August 15, 200816 yr comment_59167 Finns en del att få tag på här.Visserligen mot en mindra avgift då men det kan det kanske vara värt!!Har beställt till Mustang -67 och -69.Så om nån vecka så kan nog fler få litet glädje av det. Håller även på å ritar en del gamla sheman på AutoCad.www.fordmanuals.comTomas
August 16, 200816 yr comment_59223 Hej!Har kört i mer än 2 år utan att ändra något från original. Funger helt OK.Mvh,
August 17, 200816 yr comment_59237 Hej.Det år faktiskt att ansluta ignitor utan att dra nya kablar,anslut direkt på tändspole, jag har som maberg intehaft några problem med funktionen.
October 29, 200816 yr comment_63514 Det låter intressant ang att inte behöva dra nya ledningar vid monteringen.Maberg och Oscarsson. Ställde ni om tändningen efteråt eller kör som tidigare?
October 29, 200816 yr comment_63519 Om jag kommer ihåg min ellära rätt!Det fungerar utmärkt utan att dra nya kablar men man tappar förmodligen tändeffekt. Mätte på tomgång på min bil ca 10 volt på spolen som även matar ignitorn.Igngitor bör ha 12-14,5 volt till tändmodulen och får för låg spänning särskilt vid högre varvtal när belastningen på tändspolen ökar.Strömmen begränsas i motståndskabeln och spänningen sjunker tändeffekten avtar.Mitt förslag behåll motståndskabeln men koppla den till ett litet relä där ni kopplar avsäkrad spänning direkt ifrån elcentralen eller batteriet och när ni sätter på tändningen drar reläet och ni får rätt spänning till tändmodulen och till högeffektspolen. OBS orginalspolen skyddas av strömbegränsningen via motståndskabeln man bör montera ignitors spole eller annan högeffektsspole med ev. förkopplingsmotstånd för att uppnå driftsäkerhet och få ut mesta möjliga av sitt system.Mario 70 mach1 428SCJ
June 9, 200915 yr comment_74935 Finns en del att få tag på här.Visserligen mot en mindra avgift då men det kan det kanske vara värt!!Har beställt till Mustang -67 och -69.Så om nån vecka så kan nog fler få litet glädje av det. Håller även på å ritar en del gamla sheman på AutoCad.www.fordmanuals.comTomasTar upp tråden igen. Hur gick det med manualerna? Var dom bra? Och hur gickdet med Auto-Cadritningarna?Mvh.pools
June 29, 200915 yr comment_76237 Jodå gjorde några stycken klara men det ær ju såna mængder att ta tag i.Manualen var væl ganska ok.Tyværr så var det lagt in spærrar så dom kan endast anvændas på den maskinen dom laddats ner på.Scannade orginal som antagligen också anvænts såg det ut som....Alltså litet tummar å flæckar.Har lyckat ta ut dom flesta av sidorna och restaurerat dom.Rensat en stor del av dom.Så visst ær dom anvændbara.Tænkte plocka ihop dom och gøra ett olåst "orginal".Men tiden.....*suck*Fast finns mycket om nån vill ha.Bara att sæga till då.Gæller -67 och -69.Cad-ritningar har jag några klara.Minns inte vilka før dom ligger hemma.Ær på jobbet...som synes.....Men bara att høra av sig så ska jag se vad som kan ordnas.Don Tomasso
August 24, 200915 yr comment_79792 Monterade Ignitor II nu i helgen.Mätade för skojs skull volten i kabeln från tändningslåset 12,5 V !!!Har kört med brytare i 4 år utan problem.Hade för mig att det skulle vara ca 6-8 V när man kör med brytare.Vet inte om det gjorde så stor skillnad på motorns gång då den inte gått mer än ca 2 timmar.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.