Jump to content

Beställa delar från NPD


Recommended Posts

Hej

Är på gånga tt beställa lite delar från NPD i florida, dom vill att jag ska uppge mitt visa-korts nummer till dom och för att göra det någorlunda säkert vill han att jag mejlar halva numret samt faxar det andra halva.

Någon som har erfarenheter från det? Ska jag även uppge dom andra numrena på kortet?Giltigt till, och det numret som står på baksidan?

Är det säkert?

Mvh Håkan

Link to comment
Share on other sites

Hej Lindahl !

Jag har handlat från NPD vid ett flertal tillfällen och jag har ett Visakort som jag för över pengar till så att det täcker inköpen, frakt och tull och moms.

Ja det stämmer att du måste uppge giltighetsdatum och de tre sista siffrorna på baksidan på kortet.

Det blir ju vanligare och vanligare med E-handel så det är lika bra att göra det så bekvämt som möjlig och att kunna ha en flexibilitet, eller hur ?

// Tomas

Link to comment
Share on other sites

Allt funkade fint, mejlade in halva kortnumret samt faxade in resten + giltighetsdatum. Han fick inte numret på baksidan men tydligen gick det att dra pengarna i alla fall.

Nu är det bara att vänta på paketet ( och ett x-a pålägg från posten)

Trevlig sommar....

//Håkan

Link to comment
Share on other sites

Ring Roy Jensen direkt och ge kortnumret via telefon. Har bara goda erfarenheter av NPD. Snabba leveranser och proffsigt bemötande. Roy är sjukt service minded och löser alla eventuella problem sjukt snabbt........ Enligt min erfarenhet iallafall.

Link to comment
Share on other sites

Samma kan man definitivt inte säga om en viss typ på Mustangs Unlimited, Georgia, så härefter återgår jag till att handla hos NPD.

Lite offtopic, men vill gärna informera den som är i valet och kvalet.....

Link to comment
Share on other sites

Hej Pelle

Du bor i huskvarna ser jag....själv bor jag i Lekeryd och har köpt min mustang för några månader sedan bara.

Vi ses väl i parken någon kväll kanske?

//Håkan

Hej Håkan!

Det gör vi säkert. Vi var i Bergs Slussar i går Måndag, det verkar som det blir många Mustanger som ska till Vadstena på Onsdag 16/7 klubben har ju egen hage där då, vi åker dit om det inte blir regn, vill Du/Ni hänga på?

Mvh

Pelle

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Ring Roy Jensen direkt och ge kortnumret via telefon. Har bara goda erfarenheter av NPD. Snabba leveranser och proffsigt bemötande. Roy är sjukt service minded och löser alla eventuella problem sjukt snabbt........ Enligt min erfarenhet iallafall.

Jag håller med om att Roy Jensen är bra men jag tycker att NPD har lite svårt att få till frakterna med ekonomi. Jag har köpt ganska mycket genom NPD och flera andra rena "ebay-firmor" och NPD har i särklass dyraste fraktavtalen eller lägger delar av frakten i egen ficka. Lite synd på ett mycket bra sortiment annars. Senaste "offerten" med frakt från NPD låg på ca 250 USD (frakt) och på en annan liten eBay-firma då låg samma saker på 69 USD med USPS Express.

När det gäller VISA-kort så har jag också faxat in mitt nummer och de använder det varje gång. Inga problem med seriösa firmor. Deras värsta mardröm är att få klagomål från kortutgivare. Det kan omkullkasta hela deras firma.

Mvh,

Björn

Link to comment
Share on other sites

Jo man kan väl säga att det inte blev särskilt billigt, köpte för c:a 3000:-, frakten kostade c:a 900:- sedan skulle staten ha 1275:-.

Jag fick det till c:a 10.50kr/dollar.

Men det positiva var frakttiden! Beställde på torsdag kväll, på söndag kväll ringer en från UPS i sverige och förbereder mig på att paketet körs ut måndag.

Så nu nästan väntar man på hösten så man kan börja riva ut motorn för att snygga upp motorutrymmet.

Blir väl till att rycka bort topparna också för att kolla skicket på motorn m.m

Mvh Håkan

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...