August 1, 200816 yr comment_58265 Har denna vecka köpt min första musse i USA på ebay. Hämtades i natt hos köparen och skeppas nästa vecka. Bilen är exakt samma som bilen på första sidan här. En matching numbers helt original mach 1-73 Q kodad med 351Cl ram air. Med denna utrustning från fabrik " Nasa hood,ljusgrå metalic,svart skinn,A/C, AM/FM radio,servostyrning/bromsar skall det bara ha tillverkats 527 st. Budgivningen skulle inte ha slutat förrän måndag,så jag slog till direkt och gjorde en snabba affär. Det var redan 36 bud på bilen,som jag tror tingar ett rätt högt värde i Sverige. Mycket nöjd idag, bara en lång väntan. Nu skulle det vara kula och veta om det är någon mer som har en liknande bil, och lite info eftersom jag är ny med mustang. Får väl gå över till mustangklubben nu från camaro klubben.
August 1, 200816 yr comment_58267 Grattis och välkommen!! Kör själv Mach1 och de är en för jäkla fin bil. Hoppas du får trevligt med den och många mil tillsammans. Inte för att vara petig... eller jo lite... Sån här info går under Övrigt. Ser inte hur den är teknikrelaterad.
August 1, 200816 yr Author comment_58270 Du har så rätt,man är alla barn i början. Skulle vara roligt och veta prislägena på en sådan bil i mint condition här hemma
August 1, 200816 yr comment_58272 Titta, fasen vad grym !Är också nöjd Mach 1 ägare, tycker hon bara blir finare och finare bettan. Hoppas inte väntan blir allt för lång!
August 1, 200816 yr comment_58273 Denna har jag hemma till nästa vecka:www.mustangclubsweden.com/phpBB2/viewto ... highlight=AC, Ramair, servo, viyltak, svart i original. Specialbeställd av första ägatren.Längtar sjukt mycket, lägger upp mer info så snart jag kan.
August 1, 200816 yr Author comment_58285 Grunnar lite om det här med " Ram air " och " Q code " vad är vad egentligen. motor eller chassie typ Win nummer på min bil är:3F05Q146511. Enligt Marti rapporten 527 tillverkade med denna bils option.
August 1, 200816 yr comment_58291 Grattis Väsbo till en fin bil. Jag var med och bjöd och hade högsta budet innan du slog till. Du har gjort ett kanonköp tror jag.Vet inte vad du fick ge men du har nog gjort en bra affär.Vem tar hem den för Dig?
August 1, 200816 yr Author comment_58305 Tack. Hade jag inte haft kontakten i USA som hämtade bilen dagen efter och betalade cach,hade de inte gått. Efter han kontrollerat och hämtat den fick säljaren bud på 16500 US.Jag själv fattar inte farför han inte väntade tills tiden hade gått ut på måndag,han hade säkert fått 16-18K Jag betalade ett par tusen mer än högsta budet. Helt rätt pris. Jag använder en kille som har bott i Gislaved tidigare Kimmert Tradefelt som hanterar och skeppar från New Jersey. De lastar själva i continerna,då vet man att inga klåpare gör det. Sedan är det bara att hämta bilen i Trollhättan.
August 1, 200816 yr comment_58307 Hej ett kanonköp som jag sa. Bjuder just nu på en annan, kostnad för att ta den från köparen arizona till LA och sen till Göteborg är 1900 US.Kan inte avgöra om det är bra eller dåligt men vi bjuder på. Vad tillkommer mer för kostnader egentligen vad har du kalkylerat med?Lycka till med bilen och vi kanske syns på nån träff. Ingen tid är som väntans tider........
August 2, 200816 yr comment_58313 Grunnar lite om det här med " Ram air " och " Q code " vad är vad egentligen. motor eller chassie typ Win nummer på min bil är:3F05Q146511. Enligt Marti rapporten 527 tillverkade med denna bils option. Jag är inte säker på om jag förstod din fråga rätt, men "Q-code" brukar man säga när motorkoden i chassienumret är ett Q (som på din bil). Q står för att bilen är utrustad med en 351-4V (351 med 4-portsförgasare). På 1973 Mach 1 med 351-motorer så var NASA-huven (med scoops som var icke-funktionella) standard, enligt "Mustang recognition guide". Som extratillbehör kunde man köpa till Ram Air, vilket innebär att scoopsen är funktionella och ansluter till luftrenaren, med klaffar som öppnar vid lågt vacuum. Det satt även dekaler på huven, utanför varje scoop, som det stod "351 Ram Air" på. Det står dock att Ram Air kunde 1973 endast fås till 351-2V (med 2-portsförgasare). Samma sak säger även Kevin Marti´s bok "Mustang by the numbers", det gjordes totalt 603 bilar med "Ram Air hood" 1973. Kevin skriver "And every last of them was a 351-2V".Det borde alltså vara ett missförstånd att denna bil skulle ha Ram Air, den borde "bara" ha NASA-huv. Vad säger Marti-rapporten?Vad tillkommer mer för kostnader egentligen vad har du kalkylerat med? På www.nordtrafik.se kan man klicka på Bilimport-Kalkyl för att få ett hum om vad frakt mm kan kosta. Utöver det tillkommer besiktning, skrotningspremie etc i Sverige.
August 2, 200816 yr Author comment_58321 Tack för informationen. Jag har inte sett marti rapporten själv,men skall be transportföretaget faxa en kopia så länge. Jag vet bara att 527 st är tillverkade med denna options enligt Marti. 351Cl 4v borde väl ha 275 hp.Hur ser original fälgarna ut på denna årsmodell.Kostnaden för transport i USA upphämtning,sjötransport kajavgifter o dyl betalade jag 2400 US, sen tillkommer intullning,avgifter och frakt i Sverige.1900 US från LA inkl upphämtning låter väldigt billigt 2300 US tar nordtrafik bara för transporten.Sedan är det stora problem med frakttider från LA idag,räkna med minst 2-3 månader därifrån enligt Nordtrafik. I New Jersey går det att skicka direkt.
August 2, 200816 yr Author comment_58323 Det finns mycket information om alla data för Mach 1 71-73 på denna sida www.geocities.com/les2001_99/technical_information.htmDär kan man läsa att det finnes M och Q codad 351 CL 4v och att Q är ram air *
August 2, 200816 yr comment_58346 Det finns mycket information om alla data för Mach 1 71-73 på denna sida www.geocities.com/les2001_99/technical_information.htmDär kan man läsa att det finnes M och Q codad 351 CL 4v och att Q är ram air *Jag är dåligt påläst på dom "nya" Mustangerna (70-talare och nyare ), så jag vet faktiskt inte vad som är rätt. Kevin Marti brukar dock vara en tillförlitlig källa.
August 2, 200816 yr Author comment_58351 Hur går det Bege med budgivningen,snygg Elenor har du har iallafall.
August 2, 200816 yr comment_58352 Hur går det Bege med budgivningen,snygg Elenor har du har iallafall. Det går så långsamt framåt 2 st på g. Men vissa kan man inte ens buda påeftersom man är i Sverige. Men har funnit en kille som kanske kan hjälpa till. Hittade en boss 71 som kan gå till ett fantasipris men man kan inte buda utifrån. Tack för berömmet på Eleanoren den är fin.
August 2, 200816 yr Author comment_58359 Det finns en exakt lika dan som jag köpte, men,men priset börjar på 20000 US och buy it now 25000 US. Tala om att jag har gjort en kanonaffär
August 5, 200816 yr comment_58483 Nej inte än men keep on going. Snart kommer det en som passar oss. :boss
August 7, 200816 yr comment_58599 Jag såg i en annan tråd att du hade fått Marti-rapporten, Västbo. Stod det något om Ram Air?Du kanske har sett bilder på motorrummet annars? Om det är Ram Air så sitter det spjäll under luftintagen i huven, och en "kanal" som leder luften till luftrenaren. Det är även en speciell luftrenare med en gummitätning som tätar mot kanalen i huven. Se dessa två bilder.
August 7, 200816 yr Author comment_58634 Nej det är inte ram air ( Nasa hood non fuctional ) är det original. Men det kan väl inte vara så dyrt att komplettera om man vill det.
August 7, 200816 yr Author comment_58642 Gör det något på prestanda med ram air intaget kopplat till luftrenaren:?:
August 7, 200816 yr comment_58662 Tänker man rent teoretiskt så får du en kallare luft som då innehåller mer syre och en bättre förbränning kan ske.Det här kommer man ihåg från moppeåldern då gick moppen betydligt bättre på kvällarna med lite svalare luft samt lite mer fukt i luften
August 7, 200816 yr comment_58667 Nej det är inte ram air ( Nasa hood non fuctional ) är det original. Men det kan väl inte vara så dyrt att komplettera om man vill det.Allt är relativt men detta ligger på Ebay just nu,http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 0277398200
August 7, 200816 yr comment_58670 Jag stötte på denna information"What you may find ironic is the availability of Ram Air with the 351C-2V but not the 351C-4V Cobra Jet. This was rooted in the emissions-certification issues Ford had with the federal government."Hittade detta här: http://www.mustangandfords.com/thehisto ... index.html
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.