Jump to content

Garage-, mekplats?


AndersH

Recommended Posts

Nu vet jag inte ifall detta kommer rätt i forumet men...

..iaf så letar jag febrilt efter en mekplats till min pärla. Är det ngn i Stockholmsområdet som har en plats över :o . Just nu så lånar jag ett vanligt garage men ägaren kommer snart hem så det brinner lite i knutarna. Jag letar i första hand plats norr om stan men är intresserad av allt egentligen. de där platserna växer inte på träd :cry: .

Finns det kanske flera som är intresserade så kanske man kan gå ihop om ett större garage att dela på? Jag hade ett på gång i sollentuna, plats för 15 bilar men det smög sig tyvärr.

Alla förslag är välkomna!

Link to comment
Share on other sites

Jag har också letat en längre tid, men det har vart svårt att hitta. Om man hittar så har det varit så hutlöst dyrt eller för långt bort....

Hittar du något lämpligt i närförort kan jag vara intresserad!

Just nu meckar jag hos farsan och har bilen i ett annat garage 5min hemifrån. Bra förvaringsplats, men går inte att mecka...

Link to comment
Share on other sites

Det är bra! Då är vi 4 iaf :) En bra början! Jag har några bekanta som sysslar med rally och de är också på jakt efter nytt garage. Så nu kan man leta efter ngt större för ca 10-15 bilar kanske. Det är inte så dumt att ha likasinnade och en himla massa kompetens när det gäller bilar under ett och samma garage :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Det är bra! Då är vi 4 iaf :) En bra början! Jag har några bekanta som sysslar med rally och de är också på jakt efter nytt garage. Så nu kan man leta efter ngt större för ca 10-15 bilar kanske. Det är inte så dumt att ha likasinnade och en himla massa kompetens när det gäller bilar under ett och samma garage :D

Då är vi 5 ;)

Link to comment
Share on other sites

Ni som är intressrade vart bor ni? Kan va bra att göra en lista för att se spridningen. Jag editerar detta inlägg och fyller på listen med jämna mellanrum.

Intresserad

Fröberg (Jag) - Märsta

Saleen - Vallentuna

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Guest my little pony

Hej...allihopa....Eventuellt kan jag ha 5 st platser som jag kan iordningställa men vill man ha gemensamt utrymme eller vill man ha

ett eget garage plats med väggar o tak o egendörr....jag har en plåtlada i Upplands-Väsby som jag skulle kunna avara en bit på....men vet de tusan om jag hinner det iår.....vill man ha värme eller kallutrymme???

Just nu finns det inte vatten o avlopp, men det hålls på o arbetas med det nu , som är färdigt till nästa höst.... el finns, lyse finns ,om man får ca 3x5meter vad är man villig o betala/månad?

Just nu finns här redan ca 30 bilar alltifrån japps o europa o amerikanare

mm

de som vill fråga eller yttra sig, maila gärna frågor

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Hej...allihopa....Eventuellt kan jag ha 5 st platser som jag kan iordningställa men vill man ha gemensamt utrymme eller vill man ha

ett eget garage plats med väggar o tak o egendörr....jag har en plåtlada i Upplands-Väsby som jag skulle kunna avara en bit på....men vet de tusan om jag hinner det iår.....vill man ha värme eller kallutrymme???

Just nu finns det inte vatten o avlopp, men det hålls på o arbetas med det nu , som är färdigt till nästa höst.... el finns, lyse finns ,om man får ca 3x5meter vad är man villig o betala/månad?

Just nu finns här redan ca 30 bilar alltifrån japps o europa o amerikanare

mm

de som vill fråga eller yttra sig, maila gärna frågor

MVH "my little pony"

KANON! Jag vill ha värme så man kan stå där och skruva :) Jag har ingen aning vad jag är villig att betala :S Jag ska ta en funderare.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Låte mycket intressant! Vad är jag villig att betala?? Så mycket som det är värt! Vilket beror så klart på utrymme, utrustning, läge, värme etc. Just nu står jag i kö till ett mekgarage som ostar 1300:-/månad med plats för 2 bilar, så det kan ju ge ett ltet hum om det.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 5 months later...
Guest my little pony

Hej....tar upp den här tråden igen för att kolla intresse....

Jag har en fastighet i Upplands-Väsby som jag hyr ut ett flertal lokaler

med bilar i....nu är det 3 olika lokaler med ca 10 st bilar i varje...

Jag tänkte kolla om intresse finns för uppställning av bilar i mitt förråd

där jag har mina firma attiraljer....i första hand kan jag röja fram 3 st platser bredvid varann...i nuläget finns ej vatten o avlopp men det kommer under hösten......i ett senare tillfälle skall 2 st platser till bli disponibla bredvid de andra bilarna....utrymmet är isolerat men har ej värme men det kommer att vara en grundvärme i förrådet under vintern så det inte fryser.....

Månadshyra 1000kronor +moms= 1250kr månaden (kan faktureras den som vill ha den på sin firma)

Vid frågor maila era frågor, så svarar jag så fort jag kan......

MVH "my little pony"

Link to comment
Share on other sites

Är någon intresserad av en plats på Kungsholmen (vid S:t Eriksbron) har jag plats för en bil till i mitt garage. Ytan är ca: 5x7 meter där bilen isådannafall skulle stå, det finns toalett, dusch, kompressor, blästerskåp mm. funderar på att bygga en inglasad del för lackering mm. Totalytan där bilarna står är drygt 100 kvm och utöver det är det en övervåning på 50 kvm och en annan yta på 50kvm där jag har bildelar, verktyg och arbetsbänk. Jag har idag 2 bilar i garaget så det blir inte trångt med en tredje. Perfekt för vinterförvaring och mek. Svetsning inte helt ok. Prisidé 2500kr / månad. Garaget är rejält låst. Det finns inte många bra mek garage innanför tullarna för den pengen.

Jag hyr inte ut till någon idag, men det kunde vara kul med en garagekompis.

Peter 070-791 07 85

peter@businessfactory.se

Link to comment
Share on other sites

Haha, ursäkta att jag går lite off topic men läste från er hemsida Peter.

Såååå kuuuul. :--

Klippt från Peters företags Personaldel;

"Peter

Företagets grundare och den som bl.a. försöker hålla kolla på personalen.

En klippa på datorer som just har bytt sött mot salt och som oftast går på en

strikt diet av kebabsallad / falukorv med stekt ägg.

Peter tror på fullt allvar att någon av hans Mustanger skall bli klara en dag

och lägger hellre pengar på gamla bildelar än sparar dom i fickan."

Värt. :--

Skrik till om du vill att jag ska ta bort det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...