Jump to content

Nya nycklar + fjärr


mill

Recommended Posts

Fick bara med ett par när jag köpte bilen, så nu på semestern fick jag tummen ur och fixade nya. Tänkte mest skriva mina erfarenheter så man kan kanske hjälpa ngn annan i framtiden.

Ford i Fosie ville ha ca 2000-3000 kr för allt jobb. Det tyckte jag var för dyrt.

Jag beställde istället från ebay då det är mkt billigare. Finns många som säljer men jag köpte hos The remote keyless entry store (http://stores.ebay.com/THE-REMOTE-KEYLESS-ENTRY-STORE) och de jag köpte var

nyckel: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... OTORS:1123

fjärr: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... OTORS:1123

Totalt blev det 227 kr inkl frakt och de kom på två dagar.

Fjärren programmerar man själv. Nyckeln fick jag slipad hos en lokal nyckelslipare, kostade 40 kr.

Jag ska iväg och få nyckeln kodad hos en firma (Ford i Fosie i Malmö) för det kan man inte göra själv om man bara har en nyckel. Återkommer med resultat.

Link to comment
Share on other sites

galet lågt pris. jag tror vi betalar runt 55 dollar i inköpspris för våra fjärrar. dom ser dock en aning annorlunda ut, man ser skillnad på baklucke-knappen (den blå) på fjärren.

Japp, den såg lite annorlunda ut.

Link to comment
Share on other sites

galet lågt pris. jag tror vi betalar runt 55 dollar i inköpspris för våra fjärrar. dom ser dock en aning annorlunda ut, man ser skillnad på baklucke-knappen (den blå) på fjärren.

Japp, den såg lite annorlunda ut.

jag tror att den där fjärren du köpte sannolikt är av äldre modell. Funkar säkert utmärkt, men köper man en ny fjärr idag får man 08'ans fjärr, och den där du fick är säkert 02'ans. Same shit, different name typ ;-)

Link to comment
Share on other sites

Ett tips!

Hör med Ford i Helsingborgom vad dem ska ha för att koda om nycklarna.

När jag gjorde detta till min 00a för 4a år sedan var det en enorm prisskillnad. Ford Fosie suger allmänt ingen höjdare gällande Mustanger.

Link to comment
Share on other sites

tack för tipset! ska absolut ringa och höra med dem hur mkt de ska ha. dock är det en bit för mig att köra från Malmö, men i framtiden så kanske man behöver fixa ngt annat.

Bra, då finns det iaf två firmor i Skåne som kan Mustanger ;)

Ford i Fosie verkar dock rätt vettiga ändå. Jag behövde lite småkrafs beställt och det var inga problem (lite skruvar, ny knopp för att fälla sätet etc).

Link to comment
Share on other sites

tack för tipset! ska absolut ringa och höra med dem hur mkt de ska ha. dock är det en bit för mig att köra från Malmö, men i framtiden så kanske man behöver fixa ngt annat.

Bra, då finns det iaf två firmor i Skåne som kan Mustanger ;)

Ford i Fosie verkar dock rätt vettiga ändå. Jag behövde lite småkrafs beställt och det var inga problem (lite skruvar, ny knopp för att fälla sätet etc).

Ja när jag kom in där för 4a år sedan så ryckte dem på axlarna typ. Jag skulle ha karosseri clips, dem man fäster dörrpaneler osv med, men det hade dem ingen aning om. Dem frågade vilken bil, så sa jag mustang så såg man direkt hur dem blev ointresserade. Men det kan ju vara annorlunda nu samt med den nyare mustangen.

För mig så lönade det sig mer än väl att köra till Helsingborg och fixa det, bor i malmö själv. Tror det handlade då om 1500 kr skillnad.

Men ring och hör dig för, det minsta man kan göra iaf!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vet inte hur det var för ett par år sedan, men Ford i Helsingborg är samma som i Malmö numera. Fick aldrig tag i dem i Helsingborg, och de i Malmö ville ha en tusing för att koda om nyckeln. Ska göra det nästa fredag. Så totalt drygt 1200 kr för nycklar+fjärr+kodning.

Link to comment
Share on other sites

tack för tipset! ska absolut ringa och höra med dem hur mkt de ska ha. dock är det en bit för mig att köra från Malmö, men i framtiden så kanske man behöver fixa ngt annat.

Bra, då finns det iaf två firmor i Skåne som kan Mustanger ;)

Ford i Fosie verkar dock rätt vettiga ändå. Jag behövde lite småkrafs beställt och det var inga problem (lite skruvar, ny knopp för att fälla sätet etc).

Ja när jag kom in där för 4a år sedan så ryckte dem på axlarna typ. Jag skulle ha karosseri clips, dem man fäster dörrpaneler osv med, men det hade dem ingen aning om. Dem frågade vilken bil, så sa jag mustang så såg man direkt hur dem blev ointresserade. Men det kan ju vara annorlunda nu samt med den nyare mustangen.

För mig så lönade det sig mer än väl att köra till Helsingborg och fixa det, bor i malmö själv. Tror det handlade då om 1500 kr skillnad.

Men ring och hör dig för, det minsta man kan göra iaf!

Känner igen detta, så var det när jag började gå till Ford i Fosie, gick och väntade i evigheter på ett backluckelås.

När jag ringde efter femtioelfte gången efter flera månader så var det en ny kille som inte kunde se att nåt var beställt alls?!

Han sa att han skulle fixa det (han var själv Mustangintresserad - det kan hjälpa) för då jäklar. Bara ett litet tag senare kunde jag hämta ut grejorna.

Dessutom fixade han en sats som man själv kunde bygga mot originalnyckel, lite småpyssligt men inget svårt då alla "stiften" med olika djup fanns med. BARA ++

Mina nycklar fick jag också kodat om där, men jag tyckte inte det kostade sådana pengar, men ämnet fick jag själv beställa från Nyckelkopia, de slipade in en kopia på originalämne med hjälp av en bild från min mobilkamera :shock: . Den passade perfekt, tror allt slutade på strax under 1800 spänn allt som allt. Nyckeln skickades till Hedbergs så den ingick i detta priset.

Jag beställde också larmtrycket från ovann. firma på Ebay - klockrent, men jag fick faktiskt samma trycke som originalet, finns ett art.nummer på baksidan. OBS! Grufman: De är begagnade, men kontrollerade, ska tilläggas.

Link to comment
Share on other sites

Jag fick nog hjälp av den unge killen när jag var där, han skulle själv köpa en Mustang sa han. Jag beställde även lite små plastpryttlar (bla spaken som man fäller ryggsätet med), och det var inga problem att beställa det (de sa de kunde beställa hem ALLT), så iaf numera verkar de ganska schyssta, om än kanske dyra.

Link to comment
Share on other sites

Nu fattar jag inte vad ni menar. Vad innebär det att få nyckeln kodad? Räcker det inte med att slipa nyckelämnet så det passar låsen?

Sitter ett litet "chip" i nyckeln som måste kodas in till bilen, annars startar inte bilen? (immobilizer)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...