Jump to content

Mustangen är hemma!


Fröberg

Recommended Posts

Igår fick jag äntligen hämta Mussen i Södertälje hamn! År i full gång med att städa bort allt Pommesfrittes- och munkflott. ÄCKLIGT :D

Lyckades pilla bort överdelen av baksätet och hittade ett STORT slutsteg, coolt. Hur får jag bort själva sittdynan, det käns som om den är felmonterad då den sitter snett. Vågar inte bryta allt för mycket. Någon som vet?

Återkommer senare under dagen med fullständig rapport och bilder.

Nu ska här vaxas!

Link to comment
Share on other sites

Grattis!

Motsvarade den alla förväntningar förutom det inbyggda

amerikanska "way of living"? :shock:

Ser med spänning fram emot bilderna. Inte lätt att finna en fin 71-73. :--

Har du inte hittat någon bra ännu på ebay.

Nej jag ligger på andra sidor och söker.:boss

Känns som ebay vill trissa priser.

Har 2 st som jag väljer emellan och har ju ingen på plats som kan kolla så det blir en chansning får gå på magkänslan och korten man får se. :--

Link to comment
Share on other sites

Här kommer det lite bilder!

Hämtade som sagt bilen i Södertälje Hamn igår eftermiddag. Hamngubbarna stod och dreglade brevid när jag hämtade bilen. Det måste ha blivit rost i bromsarna för dessa nöp direkt vid minsta touch av bromsen. Läskigt då bakhjulen låste sig och arslet hade en förmåga att vilja åka först... Efter 15 minuters inbromsningar i lugn fart blev det dock bra! Vi stannade vid Statoil i Södertälje för att tanka. Genast började folk komma fram och säga att bilen var snygg. Tog Ekeröfärjan för att slippa essingeleden vid rusning. En dam frågade snällt om hon kunde få ta ett kort på bilen för att visa sin son. KUL :D

Resan gick bra hela vägen trots avsaknande av nummerskylt... Bilen hade en tendens att nästan vilja koka efter lite krypkörning genom Bromma. Försvan dock när trafiken började att rulla.

I morse har jag tvätt och städat bilen samt gjort en förteckning över brister.

- Ventilen vid passagerarsidan saknar "flänsar"

- Klockan fungar inte

- Värmen fungerar inte? kommer ingen luft ur fläkten. När man ställer om till AC funkar dock allt. Tips någon?

- Några sömmar i baksätet har gårr upp

- Förardörren saknar plast"lock" vid handtaget

- Bagageluckan hålls ej uppe, saknar fjädrar

- Tätlister runt dörrar och bagage är dåliga

- Saknar spolarmunstycken

- Passagerardören går ej att låsa upp med nyckel

- Emblemet på passagerarsätet saknas

- Kylaren läcker? Hur mycket ska finnas i? Någon som kan säga?

Bilen är rostig i bagageluckan, inte mycket men en aning. Förstod snart varför den var rostig... När jag spolade av bilen ran en del vattnen ner i bagagen :? Bilen stod uppställd i hamnen före transport till Sverige och var prickig efter regn. Jag antar att det har regnat in.

Trots detta är bilen KANON, jag tycker den är i TIPTOP. Lacken är i stort sett felfri. Helt nya däck.

Jag tar gärna emot tips på åtgärder för mina pukter ovan.

Det är även ett enormt slutsteg moterat i bagagen, två halvhyfsade högtalare i hattyhyllan. PIMP MY CAR :lol:

Och ljudet är HÄRLIGT! Låter som om det vore minst 500 hästar under huven :D

Link to comment
Share on other sites

Här kommer det lite bilder!

Hämtade som sagt bilen i Södertälje Hamn igår eftermiddag. Hamngubbarna stod och dreglade brevid när jag hämtade bilen. Det måste ha blivit rost i bromsarna för dessa nöp direkt vid minsta touch av bromsen. Läskigt då bakhjulen låste sig och arslet hade en förmåga att vilja åka först... Efter 15 minuters inbromsningar i lugn fart blev det dock bra! Vi stannade vid Statoil i Södertälje för att tanka. Genast började folk komma fram och säga att bilen var snygg. Tog Ekeröfärjan för att slippa essingeleden vid rusning. En dam frågade snällt om hon kunde få ta ett kort på bilen för att visa sin son. KUL :D

Resan gick bra hela vägen trots avsaknande av nummerskylt... Bilen hade en tendens att nästan vilja koka efter lite krypkörning genom Bromma. Försvan dock när trafiken började att rulla.

I morse har jag tvätt och städat bilen samt gjort en förteckning över brister.

- Ventilen vid passagerarsidan saknar "flänsar"

- Klockan fungar inte

- Värmen fungerar inte? kommer ingen luft ur fläkten. När man ställer om till AC funkar dock allt. Tips någon?

- Några sömmar i baksätet har gårr upp

- Förardörren saknar plast"lock" vid handtaget

- Bagageluckan hålls ej uppe, saknar fjädrar

- Tätlister runt dörrar och bagage är dåliga

- Saknar spolarmunstycken

- Passagerardören går ej att låsa upp med nyckel

- Emblemet på passagerarsätet saknas

- Kylaren läcker? Hur mycket ska finnas i? Någon som kan säga?

Bilen är rostig i bagageluckan, inte mycket men en aning. Förstod snart varför den var rostig... När jag spolade av bilen ran en del vattnen ner i bagagen :? Bilen stod uppställd i hamnen före transport till Sverige och var prickig efter regn. Jag antar att det har regnat in.

Trots detta är bilen KANON, jag tycker den är i TIPTOP. Lacken är i stort sett felfri. Helt nya däck.

Jag tar gärna emot tips på åtgärder för mina pukter ovan.

Det är även ett enormt slutsteg moterat i bagagen, två halvhyfsade högtalare i hattyhyllan. PIMP MY CAR :lol:

Och ljudet är HÄRLIGT! Låter som om det vore minst 500 hästar under huven :D

Visst är det mysigt!!?

Angående kupe´värmen-finns värmepaketet kvar/går det slang (och retur) från vattenpumpen?

Har sett några där det är bortplockat.

Kupéfläkten snurrar? (dum fråga kanske).

Vattennivån i kylaren skall ligga ungefär i höjd med kylelementet.

Link to comment
Share on other sites

Visst är det mysigt!!?

Angående kupe´värmen-finns värmepaketet kvar/går det slang (och retur) från vattenpumpen?

Har sett några där det är bortplockat.

Kupéfläkten snurrar? (dum fråga kanske).

Vattennivån i kylaren skall ligga ungefär i höjd med kylelementet.

Ska kolla i morgon, men om jag inte mins fel snurrade fläkten :)

Link to comment
Share on other sites

1. En dam frågade snällt om hon kunde få ta ett kort på bilen för att visa sin son. KUL :D

2.Bilen hade en tendens att nästan vilja koka efter lite krypkörning genom Bromma. Försvan dock när trafiken började att rulla.

3.Och ljudet är HÄRLIGT! Låter som om det vore minst 500 hästar under huven :D

1. Hur skoj som helst, varit med om det minst 10ggr nu iaf och då har jag inte haft bilen i många månader och är inte alls ute på många cruisingar osv. Kan lova att det kommer mer. :--

2. Fått för mig att det är lite av en sjukdom. En grej du ska göra är att spola rent hela systemet å fylla på nytt vatten å glycol. Startade en tråd förut då jag hade värmeproblem med bilen och hittade runt Litern med leraktig sörja. Efter det så går han nästan läskigt kall !

3. Samma här, du får se till att smyga när folk står å tittar så dom inte får veta sanningen. ;)

Däremot tycker jag inte du har hittat så ruskigt mycket fel. Bilen är ju ändå 35år.. tycker man ska ha det i bakhuvudet hela tiden.

Min övre bärarm, vänster, gnisslar nå så in i hellskotta och jag kan inte trycka in nå mer fett till bussningen. IRRITERANDE men vet att allt ska ner i vinter så bara längtar tills dess.

Sen med vattennivån i kylaren så kan du ju faktiskt bara fylla på fullt. Sen så trycker den ur sig det den inte behöver.

Vet inte om det är onyttigt för bilen men det var gammelgubben på mecken som gav mig det tipset.

Förresten, är du ledig Onsdag 27/8 ? Dvs onsdag om 3 veckor.

Åker Mustang ner till jobbet den veckan för att sen fortsätta till Malmö.

Hade varit riktigt nice om du orkar titta förbi Mustangträffen på Vegabaren då!.. dock får jag väl bara skämmas för min. :?8)

Nu jäklar vart det mycket. Men grattis som fan ! :--

Link to comment
Share on other sites

2. Fått för mig att det är lite av en sjukdom. En grej du ska göra är att spola rent hela systemet å fylla på nytt vatten å glycol. Startade en tråd förut då jag hade värmeproblem med bilen och hittade runt Litern med leraktig sörja. Efter det så går han nästan läskigt kall !

Ska testa det! Har ju inga nummerplåtar ännu så då blir det tid över till fix och trix.

Däremot tycker jag inte du har hittat så ruskigt mycket fel. Bilen är ju ändå 35år.. tycker man ska ha det i bakhuvudet hela tiden.

Min övre bärarm, vänster, gnisslar nå så in i hellskotta och jag kan inte trycka in nå mer fett till bussningen. IRRITERANDE men vet att allt ska ner i vinter så bara längtar tills dess.

Jag är kanonnöjd! Några småfix för att få bilen genom besiktningen bara, men jag är supernöjd.

Förresten, är du ledig Onsdag 27/8 ? Dvs onsdag om 3 veckor.

Åker Mustang ner till jobbet den veckan för att sen fortsätta till Malmö.

Hade varit riktigt nice om du orkar titta förbi Mustangträffen på Vegabaren då!.. dock får jag väl bara skämmas för min. :?8)

Jag har planerat att åka till grillen! Lär ha hunnit få mina tillfälliga plåtar tills dess. Annars löser jag det... Din är också supercool! Samma färg som min hade orginal!

Link to comment
Share on other sites

Din är också supercool! Samma färg som min hade orginal!

De är klart.

Det dög liksom inte med gul och svart. ;):--

Kanoners, kanske ses på träffen då! Lycka till med allt fixande ![/quote:13pgwm2q]

Man kan inte åka i en AIK bil ;)

Link to comment
Share on other sites

grattis Fröberg verkar vara en kanonmusse med lite skitfel bara

Samt till Tobias, om övre länkarmen inte sköts hela tiden så har fettet stelnat och nu får inte in något nytt, de går att demontera och göra rent och i med nytt fett. men risken är att de glappar ännu mer och det är det stelnade fettet som gör att det glappar mindre. byta hela är inte så hiskligt dyrt i så fall

Link to comment
Share on other sites

Samt till Tobias.....

Aaah, trodde inte fett stelna på hiskligt många år faktiskt.

Måste testa detta, annars finns det väl några "Reparations-satser" att köpa om jag inte minns fel?

Om inte annat finns denna för 74$

http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... y=EMUSTANG

Samtidigt så finns dessa för 599$

http://www.mustangsunlimited.com/itemdy ... y=EMUSTANG

Hur kan det vara sån grym prisskillnad? Är dom första riktiga pissgrejor?

Förlåt att jag snodde din tråd Fröberg !

Nu står gula faran i garaget så nu jäklar ska det i någon öl. Göttmos. :--

Link to comment
Share on other sites

Visst är det mysigt!!?

Angående kupe´värmen-finns värmepaketet kvar/går det slang (och retur) från vattenpumpen?

Har sett några där det är bortplockat.

Kupéfläkten snurrar? (dum fråga kanske).

Vattennivån i kylaren skall ligga ungefär i höjd med kylelementet.

Ska kolla i morgon, men om jag inte mins fel snurrade fläkten :)[/quote:3cb0pvlf]

Såg nu på en av dina bilder att värmeslangarna sitter där dom ska :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...