NiklasA August 21, 2008 Report August 21, 2008 Hej, jag tar nu min oskuld och lägger in ett första inlägg på forumet. Jag väntar in min första musse på tisdag till frihamnen och är lätt spänd. Tänkte jag skulle kolla med er proffs vad man bäst tankar min pärla med? Citera
Tobias CMC1505 August 21, 2008 Report August 21, 2008 Så mycket oktan du kan få tag på ! Jag tankar alltid på 98 Oktan sen så måste du komma ihåg blyersättningen.Om jag tankar t.e.x 45L så brukar jag ha i blyersättning för 50. Vet inte riktigt varför mennågon sa en gång att "Bättre mer än förlite." Förresten så grymt snygg bil du har där ! Citera
NiklasA August 21, 2008 Author Report August 21, 2008 Tack för hjälpen!jag har en bra kontakt i USA som är svensk som gick igenom bilen innan betalning, så jag hoppas den är lika fin som på bilderna. Citera
Dr Frelin August 21, 2008 Report August 21, 2008 Fick du med fasadflaggan på köpet? Ser grymt fin ut! Citera
Ronnie S August 21, 2008 Report August 21, 2008 En original 289-2V är byggd för att gå på "regular", så den kan man utan problem köra på 95 oktan. Om man däremot har en 289-4V så sade Ford att man skulle ha "premium fuel" pga att den har högre kompression, så den kräver säkert 98 oktan. Blyersättning behövs som sagt, men man bör INTE överdosera sägs det. Risken finns att ventilerna kärvar i ventilstyrningarna. Citera
Lars Oscarsson cmc383 August 21, 2008 Report August 21, 2008 Hej.Kanske låter lite konstigt men det var ett tag sendom hade bly i bensinen även i USA. Citera
Micke Jarhl August 21, 2008 Report August 21, 2008 Hej, jag tar nu min oskuld och lägger in ett första inlägg på forumet. Jag väntar in min första musse på tisdag till frihamnen och är lätt spänd. Tänkte jag skulle kolla med er proffs vad man bäst tankar min pärla med?snygg cabbe läcker färg aldrig sett innan Citera
Henke CMC 2232 August 21, 2008 Report August 21, 2008 Här ryker även min oskuld Har beställt en Mustang -68 Cab från staterna.Tycker mig känna igen den där mussen.Är det möjligtvis från Jerry Whitfield http://www.retrocarads.com/?Beställde den andra lila-aktiga mussen från hans sida. Citera
ThomasX August 22, 2008 Report August 22, 2008 Så mycket oktan du kan få tag på ! någon sa en gång att "Bättre mer än förlite." NEJ, tvärtom, bättre för lite än för mycket. Hoppa över en tank emellanåt!Läs här för "all" info om blyersättningsmedel, mycket bra rapport!http://www.detomaso.nu/pdf/blyers.pdf Citera
ThomasX August 22, 2008 Report August 22, 2008 Min musse landade i måndags, ska få hämta den nu i veckan som kommer.Vilken transportfirma anlitad du? Jag körde med Infranordic, har funkat bra hittills, men å andra sidan så har jag ju inte sett bilen än...ta i trä, och allt det där hejhej Thomas Citera
NiklasA August 22, 2008 Author Report August 22, 2008 Hej!kul då har du något att se fram emot, min kommer på tisdag och jag anlitade HE shipping och de verkar mycket bra. i USA hade jag en kille på Viking transport som fixade med leveransen där. han är svensk och det känns bra än så länge./Niklas Citera
Tobias CMC1505 August 22, 2008 Report August 22, 2008 NEJ, tvärtom, bättre för lite än för mycket. Hoppa över en tank emellanåt!Läs här för "all" info om blyersättningsmedel, mycket bra rapport!http://www.detomaso.nu/pdf/blyers.pdfKanoners ! Fick man lära sig någonting idag också.Alltid bra att få information från lite vettiga källor. Citera
Recommended Posts