Jump to content

Featured Replies

comment_59468

Så mycket oktan du kan få tag på ! 8)

Jag tankar alltid på 98 Oktan sen så måste du komma ihåg blyersättningen.

Om jag tankar t.e.x 45L så brukar jag ha i blyersättning för 50. Vet inte riktigt varför men

någon sa en gång att "Bättre mer än förlite."

Förresten så grymt snygg bil du har där ! :)

comment_59487

En original 289-2V är byggd för att gå på "regular", så den kan man utan problem köra på 95 oktan. Om man däremot har en 289-4V så sade Ford att man skulle ha "premium fuel" pga att den har högre kompression, så den kräver säkert 98 oktan.

Blyersättning behövs som sagt, men man bör INTE överdosera sägs det. Risken finns att ventilerna kärvar i ventilstyrningarna.

comment_59588

Min musse landade i måndags, ska få hämta den nu i veckan som kommer.

Vilken transportfirma anlitad du? Jag körde med Infranordic, har funkat bra hittills, men å andra sidan så har jag ju inte sett bilen än...

ta i trä, och allt det där :)

hejhej

Thomas

  • Author
comment_59600

Hej!

kul då har du något att se fram emot, min kommer på tisdag och jag anlitade HE shipping och de verkar mycket bra. i USA hade jag en kille på Viking transport som fixade med leveransen där. han är svensk och det känns bra än så länge.

/Niklas

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gäst
Svara i denna tråd...